Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Dem durchleüchtigen- hochwirdigen Fürſten vnnd
herren
/ herrn Chriſtophel vonn Madrutzen/ Cardinal vnnd Biſchoff
Triend
vnd Brixien/ deßgleichen Gubernator vnd Landtuogt
im
Herrzogthumb Meyland/ wünſchet Hieronymus
Cardanus
Doctor der artzney Meyland
vyl
glück vnd heil.
WELCHe göttliche vnd menſchliche ſachen fleyſſiglichen erwe-
gen
/ frommer Fürſt/ die verwunderen ſich fürnemlich in gött
lichen
dingen/ daß ſo vyl wunderbarer vnnd ſeltzammer ding
von
einem vnzertheilten vnd einfachen vrſprung harkom̃end.
In menſchlichen aber/ daß vnſer gemüt mitt ſo kleinem leib/
kurtzem
leben/ vnd großer verhinderung deß ſchweren laſt beladẽ/ hat
gen
die himmeliſchen ding durchtringen.
Als ich diſes auch fleyſſiglichẽ bey mir ſelbs bedacht/ habe ich es auch für
11w@@ fürnem-
lich
von me
ſchen
zůbed@
cken
.
die zwey mechtigeſten ſtuck gehalten/ namlich wie doch von der vnbefleck-
ten
vnnd vnzertrenten einigkeit/ allen zeyten/ alſo vnzalbarliche/ man
cherley
/ vnd ſeltzam̃e ſachen harkemend.
vnd daß die ſterbliche menſchen/
ſo
vyl jnen müglich/ der Gottheit ſtrebten/ vnd diſe faſt erlangten.
Die
weil
dann zwen puncten diſes wunderbaren lauffs/ der erſt wöllicher auch
ein
anfang der gantzen welt/ namlich ſo ſich die Göttliche vnd vnſterbliche
natur
/ in diſe ſterbliche vnd zergenglichen ſachen außtheilet/ der an{der}/ wañ
das
menſchlich gemüt diſe tödtliche vnnd zergengliche ding mit vernunfft
vnd
kunſt vnderſthet dem Göttlichen anfang/ mitt widerwertiger ord-
nung
richten/ habend den anderen puncten/ wölcher allein vns zůge-
hörig
/ vnſere vorelteren alſo hoch geacht/ dz Pythagoras auß der Inſel Sa
mo
in Egypten gereiſet/ damit er den Magen vnnd verſtendigen wey-
ſen
leüten keme/ demnoch in Cretam vnd ghen Lacedemon.
Alſo auch Pla
to
von Athen in Italien vnd Egypten.
Diſer exempel habend faſt alle verrümbte artzet geuolget/ wölche gantz
weite
landtſchafften durchreißet.
Dann der weyßheit ſüſſe iſt alſo hoch/ jre
beſitzung
alſo ehrlich/ jr übung alſo nutzlich/ jr frucht alſo ein Göttliche lie
be
/ jr contemplation vnd betrachtnus alſo ein ſichere růw/ daß alle mẽ-
ſchen
auß nateürlicher begird darnoch ſtellen.
Deßhalben verwunderet es
mich
nit daß vnſere altuorderen/ diſe ſo die gůten kũnſt erfunden/ für Göt
ter
verehret/ dieweil ſie auß menſchlicher gůtthat/ vnd eigener hochheit für
Götter
geachtet/ wiewol ſie ein großen vnderſcheid von den Götteren ge-
habt
/ dieweil ſie ſich eines anderen gaaben vnd frömbder ſchenckungen ge-
braucht
.
Alſo hat man Apollinem von der Muſick/ Eſculapium von {der} artz
ney
/ Minoum von der geſatzen/ Mercuriũ von der Arithmetic/ Cererem
vnnd
Bachum von deß ackerbauw erfindungenn/ für ein Gott gehalten.
Ich achten aber daß diſe nit minder lobwirdig/ wölliche die ding ſo andere
erfunden
/ den nochkom̃enden in geſchrifft geſtellet/ dañ die erfinder ſelbs.

Darumb
ſoll ſich niemandt vyl verwunderẽ/ daß die verrümbte bücher
vnd
libereyen den großen vnd treffenlichen Künigen alſo angelegen/ vnd
in
großem werdt ſeind gehalten worden.

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