Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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15Vorred. erhaltung deß gůten nammens/ dann die weyßheit.
Wann ſich etwan begibt daß wir von der waarheit vnd rechter erkanndt
nuß
abgetrettenn/ alſo daß einer in diſen/ der ander inn einen anderen jrr-
thumb
fallet/ beklagend wir vns als arbeytſelig leüt/ vnnd ſůchend alſo in
finſternuß
das liecht/ in dem krieg die růw/ in der gefahr die ſicherheit/ inn
der
auffrůr den friden.
Wie kanſt du aber glückſelig ſein/ wann du nit weiſt
wölliches
die recht glückſeligkeit iſt?
wann du nitt weiſt wo das end aller vn
ſerer
handlungen ſeye/ dahin du dein leben richten ſolt?
Wöllicher ſchiff-
mann
iſt ſeiner kunſt alſo gewüß/ daß er ſein ſchiff recht leytten könne/ wañ
er
nitt weißt wohin er farenn ſolle?
Die treffenliche begirden vnnſers ge-
müets
überfallend vnnd vergrabend all vnſere rechten gedanckenn/ vnnd
ſůchend
alſo ein ſalbe inn demm kaat.
Es iſt gůt daß wir vnſer end wüſſen/
auch
vnſer ſubſtantz vnnd vrſprung/ mitt ſampt allem dem/ daß da nutz-
lich
iſt recht vnnd ſeliglich leben.
Deßhalben ob wol große vnnd mechtige ding etwan bey den menſchen er
funden
/ als reichtumb/ fründ/ vnnd gewalt.
wann man diſe gůten kün-
ſten
/ rechter erkanndtnuß vnnd contemplation der weyßheit vergleichet/
vnd
hiemitt vnſer kurtz leben/ vnſerer krefften blödigkeit/ kranckheit/ be-
girdenn
/ vnſtandthafftig glück/ vnnd wölliches mencklichem am aller be-
ſchwerlichſten
(vnd ſich aber der mehrtheil alſo tregt) daß wir am mehr-
ſten
vnfaal bekommen vnnd geplaget werdend/ dannenhar wir am mehr-
ſten
gůtthat verhofften bekommen (namlich von kinden/ fründen/ ver
wandten
/ dienſten/ vnnd fürnemlich wöllichem wir vyl gůtthat bewiſen)
bedencket
/ wirt man waarlich nicht lieblichers dann die kunſt/ vnnd nicht
ſeligers
dann die weyßheit erfinden mögen.
Mich bedaucht es möge der anderen menſchen leben vnnd condition der
11Menſchlich l@
ben
.
kauffmannſchafft/ ſo auff dem meer getriben/ recht verglichen werden.
als
wann
namlich yedermann ſchiff begeret erlangen/ on wölliche man die
kauffmannſchafft
nitt treiben mag/ vnnd aber hiemitt niemandt ſchiffe.
Alſo ghet es auch hie / dann ſie beſthond an denen dingen/ ſo vmb ande-
rer
willen erfunden/ als wann es die rechte vnd waare güeter werend/ nam-
lich
inn reichtumb/ ehrenn/ fründtſchafft/ vnnd gewalt/ wie ein ſchiff ſtill
ſthet
/ noch dem vnnd es gemachet iſt/ vnd man ſich allein darab verwun-
deret
.
dergeleichen ghet es auch mit den kauffleüten diſer welt . dann weil
wir
ſoltend gantz luſtige ding erfaren/ vnnd vyl heiliger reichtumb bekom
men
/ ſeind wir allein diſe worden/ wölliche ſich ab dem ſchiff verwunderen.

Darumb
wann ich ſolliches bey mir bedenck/ halt ich es ſeye in diſem leben
nicht
herrlichers/ weder die frücht der weyßheit.
dann der menſch wirt hie-
mitt
vonn der tödtlichkeit abgeſünderet/ vnnd bekommet auß der ſchlech-
ten
vnreinigkeit das eewig liecht/ geleich als wann er auß demm wůſt vnd
kaat
das edelgeſtein zůſammen leſe.
doch ſeind die edlen geſtein/ mit ſo herr-
lichen
/ immerwerenden/ vnnd auch Göttlichen geſichten nitt verglei-
chen
.
Was man hie für hüpſch vnnd ſchön haltet/ als die edlen geſtein/
gold
/ felder/ tiſch/ heüſer/ weiber/ vnd das liecht ſelbs/ erlangend jr ſchö-
ne
geſtalt/ vonn der höchſten klarheit vnnd gezierd/ vnnd überkommend
allein
den ſchatten vonn der ſelbigenn.
diſe ſeind tödtlich/ die andere aber
vntödtlich
/ diſe ſeind vnrein/ die andere aber gar rein/ diſe ſeind wüeſt/ die

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