Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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0014
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14
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Vorred.
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in mannliche thaten/ ſonder in die einige weyßheit geſetzet. </
s
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s
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echoid-s183
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preserve
">dann wie er von
<
lb
/>
den Götteren redet/ ſpricht er alſo. </
s
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<
s
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echoid-s184
"
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="
preserve
">Sie habend allezeyt das beſt leben/ wie
<
lb
/>
wir ſolliches nur ein kleine zeyt habend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s185
"
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="
preserve
">es iſt aber die betrachtnuß für ſich
<
lb
/>
ſelbs am beſten/ vnnd vmb ſo vyl mehr/ ye herrlichere vnnd beſſere ding
<
lb
/>
durch diſe erkennet werden.</
s
>
<
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echoid-s186
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"/>
</
p
>
<
p
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<
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echoid-s187
"
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">Deßhalben iſt die contemplation/ vnnd deren dingen ſo inn vns ſeind
<
lb
/>
bedenckung am aller beſten/ vnnd faſt lieblich. </
s
>
<
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echoid-s188
"
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preserve
">Es iſt noch ein größere zeüg
<
lb
/>
nuß vorhanden/ wölliche er zů dem glückſeligeſten Künig Alexander (als
<
lb
/>
vorgemeldet) geſchriben/ auff diſe weyß. </
s
>
<
s
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echoid-s189
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="
preserve
">Es iſt vyl ſchöner vnd ſther einem
<
lb
/>
Künig beſſer an/ wann ſein gemüt recht vnderwiſen iſt/ dañ die geſtalt ſei-
<
lb
/>
nes leibs/ wölliche mit koſtlichen kleideren bezieret/ zů beſichtigen. </
s
>
<
s
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">dann es
<
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/>
iſt nichts herrlichers in menſchlichen ſachen/ dañ dem gůten rath wol noch
<
lb
/>
kommen. </
s
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preserve
">diſes iſt das einig ding/ mitt wölchem wir andere thier übertref-
<
lb
/>
fen/ vnnd daß wir von dem eewigen Gott/ als ein fürnemmes ſtuck erlan
<
lb
/>
get haben. </
s
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<
s
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echoid-s192
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="
preserve
">dann ſo es luſtig iſt mitt leiblichen augen etwas zů beſichtigen/
<
lb
/>
iſt es noch vyl wunderbarer/ wann man etwas mit den augen deß gemüets
<
lb
/>
beſchauwen mag. </
s
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<
s
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echoid-s193
"
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="
preserve
">deßhalben habend wir ein ſolche freüd ab vnſeren erfin-
<
lb
/>
dungen/ daß wir vns in gefahr vnſers lebens für diſe gebend/ als für vnſe-
<
lb
/>
re kinder. </
s
>
<
s
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"
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="
preserve
">Vnnd widerumb an einem anderen orth. </
s
>
<
s
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="
echoid-s195
"
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="
preserve
">Noch dem vnnd ein ye-
<
lb
/>
der ein auffrechtig gemüt hat/ vnnd ſein leben mit vernunfft vollbringet/
<
lb
/>
alſo iſt er auch Gott am liebſten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s196
"
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="
preserve
">dann weil die Götter ſich ab der beſten ſach
<
lb
/>
ſo in vns iſt/ vnnd ihnen auch am gleichförmigeſten/ beluſtigen/ iſt billich
<
lb
/>
daß ſie diſen vyl gůtthat beweyſen/ wölche ſie lieben vnnd verehren/ vorab
<
lb
/>
weil diſer handel auch ihnen angenem iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s197
"
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="
preserve
">es ſoll aber niemandts zweyfflen/
<
lb
/>
dann daß diſe ding alle bey einem weyſen mann ſeyend. </
s
>
<
s
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echoid-s198
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preserve
">Alſo iſt der weyß
<
lb
/>
mann Gott am liebſten/ vnd ſoll billich darumb am glückſeligeſten genen-
<
lb
/>
net werden.</
s
>
<
s
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</
p
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p
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<
s
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echoid-s200
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="
preserve
">Wann du aber vylicht den nam̃en vnnd gůten lümbden bedencken/ wer
<
lb
/>
dẽ nit minder von Ariſtotele dañ von Alexandro meldung gethon. </
s
>
<
s
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echoid-s201
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preserve
">Ia man
<
lb
/>
ſagt allein von Alexanders loblichen thaten/ wölche er zů ſeinen zeyten be-
<
lb
/>
gangen/ vnnd von demm ſchandtlichen niderlag Darij. </
s
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s
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="
preserve
">ſo doch vyl andere
<
lb
/>
weyſe meñer/ die mit ſampt Ariſtoteli gelebet/ treffenlich gepriſen werden/
<
lb
/>
als Speuſippus/ Xenocrates/ Demoſthenes/ vnd Eſchines. </
s
>
<
s
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="
echoid-s203
"
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="
preserve
">Was haben
<
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/>
wir aber auch von dem Alexandro noch überig/ dann allein die bloſſe vnd
<
lb
/>
einfache gedechtnuß ſeines nammens vnd weidlichen thaten? </
s
>
<
s
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echoid-s204
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="
preserve
">ſo aber Ari-
<
lb
/>
ſtoteles in ſeinen büecheren gantz vnd gar lebet? </
s
>
<
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preserve
">was iſt doch an jm abgan-
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">Ariſtotelis
<
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/>
vnd Alexan-
<
lb
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ders verglei.
<
lb
/>
chung.</
note
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gen/ dann dz etliche bücher verloren ſeind? </
s
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="
preserve
">dann was ghond jn der leib vnd
<
lb
/>
die entpfindtliche ſinn an? </
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>
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echoid-s207
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="
preserve
">alles das er erkeñet/ was er geliebet/ ja was den
<
lb
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gantzen Ariſtotelem begreiffet/ iſt noch alles vorhanden/ lebet/ vnd wonet
<
lb
/>
bey vns. </
s
>
<
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echoid-s208
"
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="
preserve
">Wann man das alter bedencket/ wöllicher Künig mag dem Or-
<
lb
/>
pheo verglichen werden? </
s
>
<
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="
echoid-s209
"
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="
preserve
">diſer hat noch erſchaffung der welt (wie man ſagt)
<
lb
/>
zwey tauſent vnd ſiebẽ hundert jar gelebet. </
s
>
<
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="
echoid-s210
"
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="
preserve
">man weißt aber noch in den ver-
<
lb
/>
ſen von ſeinem treffenlichẽ gemüt zů ſagen. </
s
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="
echoid-s211
"
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="
preserve
">ſonſt iſt aller Künigen gedecht
<
lb
/>
nuß/ wölche zů der ſelbigen zeyt gelebet/ verloren. </
s
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echoid-s212
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">Iſt nit der großmechtig
<
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/>
Triſmegiſtus von wegen ſeiner weyßheit/ vnnd nit von wegen ſeines Kü-
<
lb
/>
nigreichs vnd prieſterthumb/ auff heütigen tag verrüembt? </
s
>
<
s
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="
echoid-s213
"
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="
preserve
">Alſo mag man
<
lb
/>
fein ſehen/ wann alles mit einanderen verglichen/ daß nicht nützers iſt/ zů
<
lb
/>
</
s
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p
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echo
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