Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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            leibs ſtercke/ vnd jren freyheiten/ als ſie mitt keinen geſatzen gezem̃et/ vnd
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            grobe arthen nach in jnen ſtecket. </s>
            <s xml:id="echoid-s10901" xml:space="preserve">Zů letſt geſchicht diſes auß geſcheidigkeit.
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            <s xml:id="echoid-s10902" xml:space="preserve">Es iſt auch gemeinlich bey diſen/ ſo am letſten das regiment gehabt/ dann
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            man kan nitt on große weißheit vnd verſtand regieren/ man mag auch nit
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            zů der regierung on große ſtercke kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10903" xml:space="preserve">dann diſe ſo regierend vnnd das
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            regiment bekom̃en/ ſeind vyl andere/ dañ die/ von wöllichen ſie es erlanget
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            <s xml:id="echoid-s10904" xml:space="preserve">Wañ auch das regiment beueſtiget/ mögen nit andere geberd en vnd
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            gezierden ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s10905" xml:space="preserve">dieweil dann das letſt regiment zů den Römeren kommen/
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            findet man allerley vnderſcheiden in dem Römiſchen reich/ vnd mehr dann
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            bey allen anderen völckeren.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10907" xml:space="preserve">Weil dann das Reich zů auſſereſt an dem einen orth der geberdẽ ſthand/
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            werden die Anthropophagen oder leüth freſſer/ ſo yetzmal Canibalen genen
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            net/ an dem anderen theil zů auſſereſt ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s10908" xml:space="preserve">dañ diſe freſſend menſchẽ fleiſch/
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            wie dann jr nam ſelbs anzeigt/ vnd habẽnd kein gezierden an dem leib oder
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            gemüt/ habend auch weder eigene heüſer/ weib/ oder kinder. </s>
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            den dienſtmägten ſchlaffen/ kinder geberen/ vnnd darnach freſſend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10911" xml:space="preserve">Zů nechſt bey denen ſeind die wilden Schottlender/ die Scythier/ vnnd
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            die Spanier. </s>
            <s xml:id="echoid-s10912" xml:space="preserve">dann es iſt kein volck den Römeren oder Italienern geleicher.
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            <s xml:id="echoid-s10913" xml:space="preserve">Hargegen ſthand widerumb in der mitte die Teütſchen vnd Engellender/
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            an der anderen ſeiten ſthand die Gallier vnnd Frantzoſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10914" xml:space="preserve">dann ob wol jnen
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            die Frantzoſen necher gelegen/ iſt doch von wegen deß orths gelegenheit vñ
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            lenge deß tags ein größerer vnderſcheid. </s>
            <s xml:id="echoid-s10915" xml:space="preserve">dannenhar kommet es daß die En
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            gellender vmb beider vrſach willen/ auch mehr dann die Frantzoſen/ vonn
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            der beſten arth vnnd mittel abtretten. </s>
            <s xml:id="echoid-s10916" xml:space="preserve">es iſt aber an den leiben ein kleinerer
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            vnderſcheid/ weil die werme von dem meer die kelte etwas temperiert vnnd
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            meſſiget. </s>
            <s xml:id="echoid-s10917" xml:space="preserve">Doch vermögen die geſatz in allen dingen gar vyl.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10919" xml:space="preserve">Wann Künig Eduardus/ diſes namens der ſechßt/ ſo ein jüngling von
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            dem gar vyl gůttes zů hoffen geweſen/ ſolte gelebt haben/ wurde er zů vn-
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            derweyſung diſes Künigreichs nitt ein klein geholffen haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s10920" xml:space="preserve">Dann der ge
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            mein nutz iſt glückſelig (wie Plato ſagt) in wöllichem die Philoſophen vnd
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            weyſen regieren. </s>
            <s xml:id="echoid-s10921" xml:space="preserve">doch were es vyllicht von einer größeren vrſach nitt nutz-
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            lich geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10922" xml:space="preserve">dann es ſicht yederman auff den Künig/ vnd ghet zů wie dort
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            Claudianus ſpricht.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10924" xml:space="preserve">Den Künig alle welt beſicht/</s>
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            <s xml:id="echoid-s10925" xml:space="preserve">Nach jm ſie all jr leben richt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10927" xml:space="preserve">Das volck ſich nach dem Fürſten wendt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s10928" xml:space="preserve">Mitt jm ſie gůts vnd böß bekenndt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10930" xml:space="preserve">Damitt man aber ein gemeine rechnung deß menſch lichenn ſthat vnnd
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              berdenn ende
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              rung.</note>
            auch anderer thierẽ habe/ ſoll man wüſſen das etliches erdterich vnfrucht-
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            bar/ ſo wenig geſunde kreüter/ vñ die dẽ menſchen nutzlich/ harfür bringt/
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            ſon{der} zů mehrentheil geſaltzen o{der} bitter. </s>
            <s xml:id="echoid-s10931" xml:space="preserve">die ſchwecheſten ſeind am beſtẽ/ zům
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            theil weil ſie wenig narũg in jnẽ/ demnach daß ſie der erdẽ natur zů wi{der}/ dar
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            umb ſeind auch die thier nit faſt ſtarck/ feißt o{der} fruchtbar. </s>
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            die/ ſo dẽ menſchen am aller bekom̃licheſten/ als die ſchaff vnd rinder. </s>
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            nun die menſchen von ſelbigen geſpeyſet/ werden ſie mager/ arbeitſam/ be-
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            hend/ geſchwind/ ſtarck/ grauſam/ vnd faſt den wilden thieren geleich. </s>
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            ſeind auch auffrüriſch/ zornig/ weder treüw nach verſtendig an jrer natur.
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            <s xml:id="echoid-s10935" xml:space="preserve">ſie habẽ ein ran che haut/ vñ ſeind nit groß. </s>
            <s xml:id="echoid-s10936" xml:space="preserve">alſo kom̃et von den elementẽ die
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