Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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341 cclxxxv
342 cclxxxvi
343 cclxxxvij
344 cclxxxviij
345 cclxxxix
346 ccxc
347 ccxci
348 ccxcij
349 ccxciij
350 ccxciiij
351 ccxcv
352 ccxcvi
353 ccxcvij
354 ccxcviij
355 ccxcix
356 ccc
357 ccci
358 cccij
359 ccciij
360 ccciiij
361 cccv
362 cccvi
363 cccvij
364 cccviij
365 cccix
366 cccx
367 cccxi
368 cccxij
369 cccxiij
370 cccxiiij
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            Alſo (wie geſagt) bringt deß jamers gedechtnuß/ in denẽ/ ſo von natur et-
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            was frölicher/ vnnd auß langem gebrauch verſtendiger/ auch ein groſſe ge-
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            legenheit wol vnnd ſäliglich zů leben. </s>
            <s xml:id="echoid-s11344" xml:space="preserve">wie auch hargegen/ den thorechtigen
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            vnnd bekümertẽ die gedechtnuß vergangener freüden gantz beſchwerlich/
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            welche inen billich ſolte angenem ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11346" xml:space="preserve">Deßhalben hatt Epicurus/ welcher ein engen weg vnnd ein arbeitſeligẽ
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            haußradt mẽſchliche glückſeligkeit zů beſtim̃en gehabt/ ſo der götter fründ
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            ſchafft/ hohen verſtand/ tuget/ vnnd was ehrlich hingenommen/ nothal-
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            ben müſſen/ in ſollichem mangel der materien/ weil gegenwürtige freüd
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            faſt kurtz/ vnnd zůkünfftige vngewüß/ den gröſſeren theil ſeiner glückſälig
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            keit in gedechtnuß deß vergangenen woluſt ſetzen.</s>
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          dreyen ding@.</note>
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            <s xml:id="echoid-s11348" xml:space="preserve">Die menſchen ſeind faſt vnglückhafftig auß jren laſteren/ on gefahr/ o-
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            der von natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s11349" xml:space="preserve">gemeinlich aber von natur/ wañ die leib nit mit den gemüte
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            ren ſtimmen/ als wann ein dapffer gemüt in einem ſchwachen cörper iſt/
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            ſo ſich ſelber friſſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11350" xml:space="preserve">oder wann ein ſtarcker vnnd ſchöner leib ein ſchlecht ge-
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            müt hatt/ ſo verachtet vnnd geſchmecht wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11351" xml:space="preserve">dann es vermeinend vyl/ es
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            ſtande gar wol/ wann ſie diſe/ ſo einer ſchönen geſtalt/ beleidigen/ damitt
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            man ſie für ſtercker halte. </s>
            <s xml:id="echoid-s11352" xml:space="preserve">alſo daß man ein ſchöne geſtalt nit begeren ſoll/ ſie
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            iſt auch nicht nütz/ wann nit ein ſtercke darbey iſt. </s>
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            cke/ ye vnglücklicher ſthet es vmb inn. </s>
            <s xml:id="echoid-s11354" xml:space="preserve">Wir reden aber ietzund von gſunden
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            leiben/ wiewol auch in krancken eines dapfferen gemüts gedult/ nit ſo vyl
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            bringt/ alß der ſchmertz/ dan es entpfacht ſchaden/ wañ es gedenckt daß deß
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            gemüts tugeten verhindert ſeind.</s>
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          <note position="right" xml:space="preserve">Ob zwergen
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            <s xml:id="echoid-s11356" xml:space="preserve">Auß diſem ſo nun geſagt/ wirt diſe frag vnderſcheiden vnnd auffgelöſ-
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            ſet/ nammlich ob auch mögend zwergen ſein? </s>
            <s xml:id="echoid-s11357" xml:space="preserve">Es ligt aber vyl daran daß
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            man glaube/ es ſeyend zwergen vnnd kleine leüt/ dañ man iſt deren gewüß.
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            <s xml:id="echoid-s11358" xml:space="preserve">ich hab auch in dem xi. </s>
            <s xml:id="echoid-s11359" xml:space="preserve">bůch von den Subtiliteten bey dem end/ von einem
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            wunder ſchönen meldung gethon. </s>
            <s xml:id="echoid-s11360" xml:space="preserve">der anderen leib ſeind dicker/ dann daß
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            ſie jre kleine an der proportz recht mögend verglichẽ werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11361" xml:space="preserve">diſer aber hatt
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            glider/ ſo ein rechte glidmaß zů allen theilen gehabt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11362" xml:space="preserve">Doch war er kein Pyg
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            meus oder rechter zwerg. </s>
            <s xml:id="echoid-s11363" xml:space="preserve">dañ bey einem Pygmeen verſthet man ein volck/
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            ſo allein acht jar lebet/ vnnd nit/ wann on gefahr etwan einer klein wirt. </s>
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            Darumb vermeinend ettlich es ſeyend menſchen/ wie auch Ariſtoteles dar-
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            uon gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s11365" xml:space="preserve">es mag aber deß menſchen leben vnder einem volck nitt alſo
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            kurtz ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s11366" xml:space="preserve">Die Garamanten/ ob ſie wol vyl vnd treffenlich beſchweret/ le-
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            bend doch bey vierzig jaren/ welches faſt das kürtzeſt leben bey einem volck
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            iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11367" xml:space="preserve">wañ nun die Pygmeen allein acht jar lebten/ müſten auch ettliche völck
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            er/ ſo zů nechſt vmb ſie gelegen/ allein xx oder xxx jar leben. </s>
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            Ariſtoteles ſelbs nit angezeigt. </s>
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            den ſie auch nit lang in můter leib ſein. </s>
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            nothalben mit der zeyt deß lebens. </s>
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            ein kind/ im leib ligt/ lebt es doch biß in fünffzehen jar/ wiewol von der ar-
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            beit vnnd anderen vnkommlichkeiten wegen vyl rinder vnnd kü/ nit über
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            zähen jar alt werden. </s>
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            vorgemeldet/ lebet ein rind xx jar.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11374" xml:space="preserve">Es iſt aber noch einandere vrſach/ warumb ein ſolliches kurtz leben/ ei-
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            ner langenn außbereyttung deß menſchen inn můterleib nitt gebüre. </s>
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            möcht ſie inn groſſen thieren woll zů gelaſſen werden. </s>
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