Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
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419 ccclxiij
420 ccclxiiij
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412ccclviVon mancherlei wunderbaren daß ein yetlicher dreyangel drey eck hatt/ ſo den zwey enn geſtrackten geleich
ſeind
.
Vnnd diſes auch/ dann das man weißt/ daß die größer ſeitenn gegen
dẽ
größern eck ſthet.
Vnd widerũb daß es ſich nit verſch leißt nach alt wirt/
nach
verdirbt/ dañ das gemüt verſchleißt ſich nit/ ſonder bleibt allwegen.
Dann was verdirbt/ wirt alles alt/ als die thier/ die ſinn/ vnd dz marck in
gewechſen
vnd ſtam̃en.
Es mag auch nit alt werden/ ſo ſich nit verſchleyſſe.
dann
das alter iſt für ſich ſelbs ein verſchleyſſung.
Es iſt auch bekañdt daß
der
verſtand ſich nit verſchleyſſet/ weil er in deß leibs alter vyl beſſer wirt.

Darumb
ſeind die alten/ ſo recht vnderwiſen/ auß menckliches vrtheil die
fürſichtigeſten
vnd weyſeſten.
Es iſt auch an jm ſelbs bekañt/ daß es nit veraltet. dañ weil es on vnder-
laß
für ſich begeret/ vnd in dem hin deren dz vorder begriffen/ als in dẽ be-
ſchluß
die anfeng/ vnd was vorgangen/ iſt offenbar daß es nit verſchliſſen
wirt
.
wann du aber ſagſt/ Die alten ſeind vergeßlich: das gehöret nit der
ſach
/ weil ſolliches nit von dem verſtand harkommet.
Dann alle tuget nem
mend
in dem alter etwas ab/ dieweil ſie nit an vorgender ſubſtantz hangen/
ſon
{der} allein die erſt ewige.
diſe aber ſeind leiblich vnd dẽ alter vn{der}worffen.
Wann man auch ein vergleichung thůt gegen dem innerlichen/ vermer
cket
man widerumb daß das gemüt ewig/ weil wir ſehẽ/ daß es läblicher
vollkommener
/ dann die ding/ ſo für ſich ſelbs tödtlich/ aber ongefahr vnd
an
ſeiner natur vntödtlich/ als die ſeel vnd der materlich verſtand.
dann es
iſt
hie ein reinere würckung vnd lieblicher dañ die andere alle.
Es verdirbt
auch
nit von deß leibs wegen/ wie das leben/ dann es mag hie nit ſein/ weil
wir
verſthond/ vnnd an der ſubſtantz ein ding iſt/ oder die ſelbigenn an ſich
nim̃et
/ als anzeigt worden.
es iſt auch kein theil deß leibs/ dann ſonſt müßte
es
leiblicher ſein dann die ſeel.
auch nit deſſen würckung/ ſonſt möchte es die
ewigen
nit faſſen ſo ſeiner natur wider weren.
auch kein auſſerlich ding/
dann
wir wurden es ſelbs nit verſthen.
Alſo auch wann man es vergleichet mit dem außwendigen. dann wie das
auſſerlich
liecht die vnuernünfftigen thier leytet rechten wercken/ als die
ſeydenwürm
vnd ſchwalmen/ alſo thůt das innerlich ſollichen dem men
ſchen
.
dann er weißt allein was er thůt/ warumb/ vnd was geſtalt. Weil a-
ber
das auſſerlich liecht die gantz arthen anrichtet/ vnnd in keiner matery
iſt
/ ſo iſt das innerlich auch ewig.
daß auch diſe theil deß liechts einanderen
geleich
/ zeigend die würckungen an.
Es iſt auch kein ſchwere darhinder/ es
wölle
dann yemand ſagen/ es thüend die thier ſolliches auß nateürlichem
brauch
.
Vnd ob wol ſolliches wenig weyſen verſthend/ haben ſie doch vmb
dreyerley
vrſach ein großen zweyffel.
erſten daß man in neüwen inſeln
ſicht
daß die vögel von den menſchen kein abſcheühen/ dann ſie kennen diſe
nit
.
wann aber diſe offt an ſolliche örther kommen/ fliechend ſie. Demnach
daß
wir diſen langen brauch an denen ſehen/ ſo mit den fingeren die lauten
ſchlagen
/ da ſie im nit weyter nach gedencken/ ſonder gar ſchnell vnd orden-
lich
gelernet die ſeytten drucken oder ſchlagen.
Zům drittẽ iſt ſonſt kein
anderer
weg/ deß menſchlichen gemüt vntödtlichkeit ab zůwenden/ dann
diſer
.
doch haben wir von ſollichem an anderen orthen gnůg gehandlet.
Nun iſt es zeyt/ daß wir auch von deß gemü@s krefften handlen/ weil ietz
11Gemůts kreff
ten
.
angezeigt/ daß diſes ein ewige ſubſtantz ſeye/ ſo ſich allen dingẽ verwand
len
mag.
doch behaltet es die matery vnnd auſſerliche zůfäl nit.

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