Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="ccclxi" file="0417" n="417" rhead="ſachen/ Das acht bůch."/>
            ſcherden/ mag das gantz vntödtlich ſein/ vnd die theil zerſtörlich/ wie man
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            diſes in den Elementẽ/ beſonderen arten der thieren vñ gewechſen erfaret.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11824" xml:space="preserve">Darumb haben alle die ſo nateürlich geredt/ vnd die ſeel für vntödtlich
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            gehalten/ angezeigt/ es ſeye nur eine/ als Theophraſtus/ Themiſtius/ vnd
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            Auerr
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            oes. </s>
            <s xml:id="echoid-s11825" xml:space="preserve">Wie dann nur eine vnnd ein theil an dem gantzẽ/ alſo iſt ſie auch
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            ewig/ vñ dem höchſten gemüt zůgeeygnet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11826" xml:space="preserve">kommet alſo von auſſen herzů/
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            wie eines jeden ſeel/ darzů an der eigenſchafft des leibs ſo tödtlich ſeind. </s>
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            rumb hatt es an einem orth ſein ſubſtantz/ an dem anderen ſein würckung.
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            <s xml:id="echoid-s11828" xml:space="preserve">Das gemüt hatt vier habitus oder gebreüchliche eigenſchafften. </s>
            <s xml:id="echoid-s11829" xml:space="preserve">zůhand-
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            len/ ſo fürſichtigkeit oder weißheit genennet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11830" xml:space="preserve">zů würckẽ/ vnd heißet kunſt. </s>
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            zů erkennen allein/ vnnd heißet ein Sciẽtia oder erfahrung. </s>
            <s xml:id="echoid-s11832" xml:space="preserve">oder iſt in den
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            angebornen erkantnuſſen/ vnnd dreyen vorgenden notwendigen dingen/
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            vnd wirt der Verſtand genẽnet/ als nam̃lich/ daß das gãtz allwegẽ größer
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            dann ſeine theil ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s11833" xml:space="preserve">Ariſtoteles theilet die einfache erkantnuß in zwo ar-
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            then. </s>
            <s xml:id="echoid-s11834" xml:space="preserve">dann es iſt eintweders diſes/ ſo zům theil den ſinnen vnderworffen/
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            vnnd heißet ein ſcientia oder kunſt/ oder ſie ſeind ihnen nit vnderworffen/
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            vnd heißet die weißheit. </s>
            <s xml:id="echoid-s11835" xml:space="preserve">Vnnd ob diſes wol vngewiſſer dann die kunſt/ iſt
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            ſie doch vyl edler. </s>
            <s xml:id="echoid-s11836" xml:space="preserve">Alſo werden in gemein fünff Habitus vnd gebreüchliche
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            eigen ſchafften des gemüts/ durch wölche es faſt beſteth vnd erkẽnet wirt. </s>
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            Die aller edelſte iſt/ derẽ man den minſtẽ theil hatt/ nam̃lich die Weißheit.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11839" xml:space="preserve">Darumb iſt das gemüt der beſſer theil an der ſeel/ ſo an der ſubſtãtz vnd
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              ſeye.</note>
            ſeiner würckung ewig iſt/ vnd iſt etwas anders dañ die vorbereitung/ dañ
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            es mag etwas ſein/ wie auch die erſt matery. </s>
            <s xml:id="echoid-s11840" xml:space="preserve">Wie auch der leblichen geyſterẽ
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            růw ein ſchlaaff/ alſo iſt diſem der glaub. </s>
            <s xml:id="echoid-s11841" xml:space="preserve">wie auch der vollkommẽ ſchlaaff
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            ein vollkommen růw der geiſteren/ alſo iſt diſer ein vollkommene růw des
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            gemüts. </s>
            <s xml:id="echoid-s11842" xml:space="preserve">dann der vernünfftigen ſeel würckung höret zů beyden theilen vff.
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            <s xml:id="echoid-s11843" xml:space="preserve">darũb haben die ein kleineren glaubẽ/ ſo einer ſterckerẽ vernũfft ſeind/ wie
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            auch in dem ſchlaaff/ die ſeel faſt frey/ ſich zů dem höchſten gemüt thůt/ zů
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            künfftige ding ſicht/ vnd nicht handlet/ alſo wirt auch im glaubẽ ein einig-
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            keit des vnſeren vnd des höchſten gemüt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11844" xml:space="preserve">darumb handlet es etwas/ vnnd
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            ſicht nit zůkünfftige ding.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11846" xml:space="preserve">Wie aber auch ehe ein berg ſich verſetzet/ dañ daß yenen ein lere ſtatt ſein
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            ſolte/ oder die matery ſich auſſerthalben die natur ſtrecken/ alſo wirt diſe ei-
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            nigkeit che laſſen die gantze welt zergehn/ dann das ſie nit wolt eins ſein vñ
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            ſich von einanderen ſünderen. </s>
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            alſo iſt alle ding recht abgetheilet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11848" xml:space="preserve">darum můß alle ding dem glauben noch
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            beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11849" xml:space="preserve">Wie aber in dem ſchlaff nit alle zeyt die ſeel hinauß faret/ auch
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            nitt zůkünfftige ding rathet vnnd ein wider glantz hatt/ alſo vyl minder
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            iſt ein einigkeit jm glauben. </s>
            <s xml:id="echoid-s11850" xml:space="preserve">Dann wañ die ſeel vnrein/ oder von außerlich
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            en anfechtungen betrübt/ vereinbaret ſie ſich nit/ faret auch nit hinauß.
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            <s xml:id="echoid-s11851" xml:space="preserve">doch wellend wir von dem zů anderẽ zeyten reden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11852" xml:space="preserve">darũb iſt diſes die höchſt
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            vollkommenheit diſes zergengklichen ſthats. </s>
            <s xml:id="echoid-s11853" xml:space="preserve">zů erſt namlich als jm leib/ da
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            mit es ein ſolliches ſeye. </s>
            <s xml:id="echoid-s11854" xml:space="preserve">zů dem anderen daß es diſes ſeye/ ſo in dem iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11855" xml:space="preserve">dann
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            die ſeel iſt menſchlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s11856" xml:space="preserve">demnach daß ein ewig gemüt darinnen. </s>
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            es ſich als durch einen ſchlaff mit dem göttlichen vereinbare. </s>
            <s xml:id="echoid-s11858" xml:space="preserve">Bey dem ei-
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            nen iſt es/ als wann die geiſter vnnd leipliche vnrůw geſtillet. </s>
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            deren aber kommet es gar über ein/ als wann ſeine eigenſchafften faſt hin-
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            genommen.</s>
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