Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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418ccclxijVon mancherlei wunderbaren
Darumb iſt diſes dem vermögen nach/ gantz groß vnd wunderbar/ der
zeit
nach aber klein/ vnd einem anderen zůſtendig.
Die erſt arth iſt gar of-
fenbar
/ dann ſie iſt der ſeel gantz eigen/ vnd iſt die vrſach verborgẽ.
doch be
gibt
ſich diſes offt/ daß es inn vns/ demnach in gleichförmigen dingen iſt.
ich ſag namlich in menſchen/ roßen/ vnnd der gleichen/ do die vorbildung
harkommet
.
Diſes beſchicht gar ſchwerlich vnd ſelten in denen ſo kein ſeel
haben
/ dann jr anfang vnnd vrſprung kommet nitt ſo gar überein mit der
emigkeit
ſo abgeſündert iſt.
Die menſchen übertreffen in zwen weg/ eintweders weil ſie vyler dingen
11Menſchen
ſtath
.
einbildung behaltẽ/ auch die beſten/ darumb ſeind die alten vnd gelerten/
auch
die ſich geübt habend in Mathematicis vnd nateürlichen künſten/
dar
der warheit liebhaber/ weyſer dann die anderen.
Oder wann ſie in ei-
nem
augenblick die einbildung/ ſo ſie bekommen/ faaren laßen/ darzů von
einem
dem anderen eylend/ biß ſie in der ſach dem end kommend.
inn
wölchem
handel weder die alten/ noch die kinder übertreffend/ ſonder die
jungen
geſellen/ wölche nit allein behend/ ſonder gantz krefftiglich ſolliche
burden
tragend.
Das ſeye nun was es wölle/ iſt es doch nit weit von den ſin
nen
abgewendet/ dann es hatt von denen ſeinen vrſprung/ vnnd mag nitt
weitter
kommen auß kürtze eines jeden menſchen leben/ vnd der gedecht-
nuß
blödigkeit.
Vnnd ob die wol durch gewüſſe anzeigung gantz weit von
den
ſinnen gehaltẽ wurden/ möchte man ſie doch nit verſthan noch faßen/
dann
es můß ein yedes wider von anfang ſeinem vrſprung kommen/ da-
mit
es verſtande vnnd erfare.
Es wölte dann yemand ein wiſſentlich leer
anzeigen
/ wie ein hiſtorien.
darumb ſagt man/ es fahre der glaub weitter
hinauß
/ dann menſchliche weißheit/ welches auch warhafftig geſagt.
Dann was ſein ziel hatt in den erſten anfengen/ mag nit faſt weit abwei-
chen
/ wann man mit gewiſſen bewernuſſen vnd beweiſungen handlẽ will/
vnd
diſes auß kürtze des lebens/ darzů weil das gemüt ermüdet wirt.
deß-
halben
iſt vnſer gemüt als ein kugel ſo aneinanderen iſt/ gegen der menſch
lichen
erkandtnuß/ ſo man durch die ſinn hatt.
Darumb iſt es auch voll jrrthummen/ zweyfel/ vnnd gantz vnrein/ auß
vermiſchung
der beſonderen erkantnuſſen/ die wir eigentlichen an vns ha
ben
/ vonn der ſinnen gemeinſchafft har.
doch habend ſie mit des gemüts
vmbkreiß
nicht gemeines.
der beweger diſes kreiß oder kugel iſt der wür-
ckend
verſtand.
weil aber die theil ein end haben/ můß man wider nach der
zeit
/ wann ſie vollendet/ den ſelbigen vnnd ihrer kunſt vnnd erfarung
kommen
.
Weil aber diſer kreiß vyl größer dañ ein menſch/ oder vyl men
ſchen
/ ja auch vyl weltẽ faſſen mögen/ müſte diſer/ ſo alles wüſte/ das vor
hin
von mencklichem anderen zeiten erfaren/ gleich ſein als wann er al-
lein
aller verſtand were/ von wölchem wir doch der minſt theil ſeind.
Doch hatt ein yeder höherer verſtand diſes alles beyeinander/ vnd über
das
noch vyl mehr/ daß iſt noch ein kreiß der weyßheit/ alſo dz die proportz
ſeye
wie eines überſchwencklichen großeñ dings/ gegen dem kleinen an der
größe
.
In der ſubſtantz aber vnd wäſenlichkeit vnendlich/ vonn wegen der
ſubſtantz
vergleichung gegen dem ſchatten.
Ich will hie vnderlaßen die jrr-
thumen
/ zweiflungen vnd vnlautterkeit/ mitt wölchen vnſer gantze kugel
verwüſtet
/ verhindert/ vnd vnwegſam worden iſt.
22Von verein-
barung
des
gemüts
mitt
Gott
.
Wañ aber das gemüt einbrünſtig gegen Gott ſein wirt/ ſo übertrifft vn

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