Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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541 cccclxxxv
542 cccclxxxvi
543 cccclxxxvij
544 cccclxxxviij
545 cccclxxxix
546 ccccxc
547 ccccxci
548 ccccxcij
549 ccccxciij
550 ccccxciiij
551 ccccxcv
552 ccccxcvi
553 ccccxcvij
554 ccccxcviij
555 ccccxcix
556 d
557 di
558
559 diij
560 diiij
561 dv
562 dvi
563 dvij
564 dviij
565 dix
566 dx
567 dxi
568 dxij
569 dxiij
570 dxiiij
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            <s xml:id="echoid-s12375" xml:space="preserve">Dann ettlich träum habend jr weiſſagung von einer nateürlichen vrſa-
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            chen/ welche alſo ſchandtlich zůuerläugnen/ wie ſchedlich ſie ſeind zůunder-
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            laßen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12376" xml:space="preserve">Dergleichen habend Hippocrates vnd Galenus angenommen/ wie
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            wol ſie auch die anderen nit verachtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s12377" xml:space="preserve">Die alten habend diſen brauch ge-
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            habt/ daß ſie die forchtſamen träum niemand eroffnet/ ſonder jnen ſelbs al
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            lein erzellet/ darzů abgetriben vnnd abgewendet. </s>
            <s xml:id="echoid-s12378" xml:space="preserve">wie ſolliches zůgangen/
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            mag man auß Perſio wol verſthen/ als er ſagt/</s>
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            <s xml:id="echoid-s12379" xml:space="preserve">Damit du ſolchs ernſtlich erlangſts/</s>
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            <s xml:id="echoid-s12380" xml:space="preserve">In Tibers fluß heimlich verſchwangſts</s>
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            <s xml:id="echoid-s12381" xml:space="preserve">Das haupt gar frü ein mal oder zwey/</s>
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            <s xml:id="echoid-s12382" xml:space="preserve">Die nacht mit waſſer reingeſt darbey.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12384" xml:space="preserve">Darumb hatt man billich allwegen gefragt wie die träum waar ſeyend?
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            <s xml:id="echoid-s12385" xml:space="preserve">vnnd wannen har diſe bedeütẽde ding? </s>
            <s xml:id="echoid-s12386" xml:space="preserve">Es geth eintweders zů/ wie an dem
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            himmel/ auß beſonderer krafft der thieren/ oder gewechſen/ oder ſonſt
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            ein gewüſſer arth geſtaltẽ ſthond/ als der ſchlangẽ oder roſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12387" xml:space="preserve">diſe vrſachen
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            aber ſchaden nach der würckung jrer natur/ oder ſeind nutzlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s12388" xml:space="preserve">darũb zei-
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            gend die einbildungen/ ſo nit von der ſpeiß oder feüchte/ ſonder auß kraffe
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            des geſtirns/ oder anderen vrſachen entſtanden/ on daß diſe vrſachen mit
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            dem menſchen vermiſchet ſeyend/ deßhalben würt der menſch alſo geſiñet. </s>
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            Wann einer ſicht daß er ein fluß trincket. </s>
            <s xml:id="echoid-s12390" xml:space="preserve">iſt der fluß ein krefftige vrſach/ ſo
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            ein yeden beſonderen menſchen wirt hinnemmen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12391" xml:space="preserve">dann das trinck en zeiget
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            an/ daß er werde hinein zů den innerlichen glideren kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12392" xml:space="preserve">alſo bedeütet
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            er daß diſe gewaltige vrſach die eingeweid bewegen werde. </s>
            <s xml:id="echoid-s12393" xml:space="preserve">dieweil aber der
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            menſch ſolliche bewegung nit erleydẽ mag/ zeiget es jm den todt an. </s>
            <s xml:id="echoid-s12394" xml:space="preserve">Sonſt
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            iſt noch ein andere arth daß die geyſter elnem ſolliches anzeigen/ doch nitt
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            ſo gar offenbar/ damit ſie nit Gottes will verhinderen/ oderkein komliche
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            re inſtrumenten haben/ ſolliches anzůzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12395" xml:space="preserve">Dann wir vnderweiſen die
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            hünd vñ rößer/ wañ ſie aber reden könten/ wurdẽ ſie haben wöllenm/ m@n
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            möchte ſie vyl baß vnderweyſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12396" xml:space="preserve">o{der} damit ſie vns in die knechtſchafft brin-
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            gen/ wann wir die träumaußleger vmb rath anſůchen/ o{der} weil ſie nit förch
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            ten daß man ſie ſtraffen möge/ wann ſie jrren.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12398" xml:space="preserve">Die dritt weyß iſt/ daß ſolliche krafft nit in der bildnuſſe/ ſonder inn des
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            außlegers gemüt ſteth/ auß anzeigung des geyſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s12399" xml:space="preserve">darumb ſagend auß jnen
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            nit alle ein ding vorhin. </s>
            <s xml:id="echoid-s12400" xml:space="preserve">Als Iulio Ceſari getraumet/ er were bey ſeiner mů
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            ter gelegen/ haben jm die waarſager angezeigt/ er werde der gantzen welt
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            herr werdẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s12401" xml:space="preserve">Es hatt aber Hippias ein Athenienſer/ wie er der Barbaren ge
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            zeüg in Marathonen gefüret/ auß dem ſelbigen traum nit mehr erlanget/
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            dann daß jm ein zan außgeſchlagen auffder erden gelegen/ vnnd alſo nits
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            mehr beſitzung der erden erlanget/ dañ der zan groß geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12402" xml:space="preserve">Darũb ſteth
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            diſe krafft in des waarſagers gemüt/ dañ er hat ſolches von einẽ geiſt. </s>
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            erſt rechnũg iſt gewüßer/ die ander leichter/ die drit dienet beidẽ zů gleich.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12405" xml:space="preserve">Wann aber yemand von denen fürwürffe ſo die träum begeren/ antwor
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            ten wir/ daß diſe ihr gantz gemüt auff diſen handel gewendet/ vnd entpfin
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            den bald auch der geringſten vrſachen. </s>
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            er etlichen vrſachen/ ja gar vylen vermiſchet/ wann er entpfindet daß diſe
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            vorhanden/ mag er auch des himmels würckung verſthen. </s>
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            iſt als ein ſpiegel.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12409" xml:space="preserve">Damit ich aber wider zů dem handel komme/ dieweil die träum nateür-
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