Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="cccxc" file="0446" n="446" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            bilſamkraut vnder das küße legt. </s>
            <s xml:id="echoid-s12760" xml:space="preserve">oder von der bintzen frucht deß feiſteren
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            köl trincket. </s>
            <s xml:id="echoid-s12761" xml:space="preserve">demnach wañ man das öl in wölchem das linck aug von einem
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            igel geſotten/ in die ohren treüffet. </s>
            <s xml:id="echoid-s12762" xml:space="preserve">oder wann man ein äglen an die eck der
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            augen ſetzet/ vnd demnach ſo man diſe herab thůt/ magſaamen ſafft hinein
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            tropffet. </s>
            <s xml:id="echoid-s12763" xml:space="preserve">dann diſes iſt faſt krefftig. </s>
            <s xml:id="echoid-s12764" xml:space="preserve">Doch iſt noch krefftiger wañ man ſtůl-
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            zepfflin darauß machet/ vnd wann der ſchlaaff angefangen/ wider dañen
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            thůt. </s>
            <s xml:id="echoid-s12765" xml:space="preserve">oder ſchmir die füß ſolẽ mit ratten feißte/ o{der} mit der ſalbe/ ſo auß roß
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            waſſer/ roß öl vnnd weichem lät gemachet. </s>
            <s xml:id="echoid-s12766" xml:space="preserve">Man ſagt auch/ welches doch
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            ſchwerlich zůglauben/ wann man die zän mit hunds ohrenſchmaltz ſalbet/
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            ſoll es ein tieffenn ſchlaaff bringen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12767" xml:space="preserve">ſolliches ſoll Mundinus erfunden ha-
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            ben. </s>
            <s xml:id="echoid-s12768" xml:space="preserve">Wie auch diſes/ Malchus/ Malchinianus/ Maximianus/ Conſtan-
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            tinus/ Dionyſius/ Ioannes/ vnd Seraphinus/ wie diſe ſieben ſchlaaffen
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            de růwen inn dem berg Celior nach dem willen Gottes/ alſo vollbring diſer
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            ſein diener ein vollkommenen ſchlaaff/ zů wölchem helffe jm der Gott der
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            da lebt vnd regiert von ewigkeit zů ewigkeit. </s>
            <s xml:id="echoid-s12769" xml:space="preserve">Alſo wirt die einbildung diſes
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            handels/ ob ſie wol nit waar/ zů ſollicher ſach gantz dienſtlich ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s12770" xml:space="preserve">dann ich
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            hab daſſelbig fabel bůch/ vnd wann ich darinnẽ liß/ entſchlaff ich võ ſtund
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            an. </s>
            <s xml:id="echoid-s12771" xml:space="preserve">Alſo geth es auch faſt zů/ doch iſt mehr aberglauben darhinder/ wann
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            man auff das verhertet miltz ein leinen thůch creützweyß legt. </s>
            <s xml:id="echoid-s12772" xml:space="preserve">vnd auff di
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            ſes ein achs/ welche man mit einem hültzenen hammer ſchlecht/ ſo ſoll das
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            hert verſch wullen miltz zů nachghenden tagen wider zůrecht kommen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12774" xml:space="preserve">In diſem aber iſt kein aberglauben/ wann man das menlin der Peonien
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              ren.</note>
            wurtzel in dem Meyen ſamlet/ ſo der Mon wachſet/ vnd es für ein artzney
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            anhencket/ dienet gar wol denen ſo mitt dem Podagra oder grien beladen
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            ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s12775" xml:space="preserve">Wann einem die naſen blůtet/ ſoll er mit dem finger die ſelbe ſeytten
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            zů heben/ ſo geſteth es offt. </s>
            <s xml:id="echoid-s12776" xml:space="preserve">Etliche ſchreiben auch des Patienten ſtirnẽ mit
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            ſeinẽ blůt/ Es iſt alles volbracht. </s>
            <s xml:id="echoid-s12777" xml:space="preserve">Was hatt aber der göttlich gewalt mit di
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            ſem aberglauben zůſchaffen? </s>
            <s xml:id="echoid-s12778" xml:space="preserve">darumb ſoll man es für ein gebett halten. </s>
            <s xml:id="echoid-s12779" xml:space="preserve">dañ
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            es fälet offt/ wie der mertheil ſollicher dingen. </s>
            <s xml:id="echoid-s12780" xml:space="preserve">Diſes iſt allzeit gewüß/ wañ
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            die brüſt gar voll milch ſeind/ ſoll man glaßgutterẽ in waſſer warm machẽ/
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            an die wertzlin hencken/ ſo ſangend ſie nit anderſt dann wann das kind da-
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            ran lege. </s>
            <s xml:id="echoid-s12781" xml:space="preserve">Es iſt auch bekannt/ daß die ammäler vnnd maſen durch jr eigen
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            ſaamen ſich verbergen/ vnd zů nichten werden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s12783" xml:space="preserve">Das feber wirt entzündet vnd geth an/ wann man die gehürnet hirtzen-
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            kefer in öl ſeüdet/ vnnd den pulß damit beſtreicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s12784" xml:space="preserve">dañ es iſt etwan gar gůt
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            wañ das feber einẽ ankommet/ als in dem ſchlag oder zipperlein/ ſo ſie auß
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            einer kalten materiẽ entſthand/ auch zů zeitten in der fallenden ſucht. </s>
            <s xml:id="echoid-s12785" xml:space="preserve">Wa-
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            rumb aber ſolliches beſchehe/ ob es allein von der werme harkeme/ oder vyl
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            mehr auß einer beſonderẽ eigenſchafft/ dieweil diſes auch von dem Euphor
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            bien beſchicht/ wiewol er auffbrennet/ gehört nit an diſes orth zů diſputierẽ.
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            <s xml:id="echoid-s12786" xml:space="preserve">Wañ man wullkraut auff ein orth legt/ zeücht es blateren vnd geſchwulſt
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            auff/ oder wann man das orth reibt mit raſpiolen bulfer. </s>
            <s xml:id="echoid-s12787" xml:space="preserve">Wann man aber
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            Triackers/ oder kümmich/ oder eßig darüber ſtreichet/ ſitzt es wider nider. </s>
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            Vber die ding ſo doll machen/ gehörend auch ander ſtück/ damit {der} menſch
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            die marter nit entpfinde/ als nãlich Epichſafft/ ſchellkraut ſafft/ ſaffran/
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            růß/ menſchenmarck vñ feißte/ wañ man es über die pulßadern ſtreichet/
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            wie auch der eidochſen öl. </s>
            <s xml:id="echoid-s12789" xml:space="preserve">wañ man auch den wein trincket/ inn wölchẽ acht
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            tag der ſaamen von der meerportzelẽ gelegen/ dañ diſe ding machen dz der/
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