Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
Text
Text Image
Image
XML
Thumbnail overview
Document information
None
Concordance
Notes
Handwritten
Figures
Content
Thumbnails
Table of figures
<
1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
[out of range]
>
<
1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
[out of range]
>
page
|<
<
(cccci)
of 997
>
>|
<
echo
version
="
1.0RC
">
<
text
xml:lang
="
de
"
type
="
free
">
<
div
xml:id
="
echoid-div565
"
type
="
section
"
level
="
1
"
n
="
54
">
<
pb
o
="
cccci
"
file
="
0457
"
n
="
457
"
rhead
="
ſachen/ Das acht bůch.
"/>
<
p
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13145
"
xml:space
="
preserve
">Es iſt aber die gantz kugel/ wie ein ſchöner krantz/ an wölchẽ etlich edel-
<
lb
/>
geſtein oder blůmen ſcheinen/ vnder wölchen etliche ein kleinere/ die ande-
<
lb
/>
re ein größere zeyt wärẽ. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13146
"
xml:space
="
preserve
">Diſes ſeind die weyßẽ/ in wölcher anfang vnd end
<
lb
/>
man wunderbare ding ſicht/ dieweil die ober him̃liſche verſtendtlich kugel
<
lb
/>
in jnen leüchtet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13147
"
xml:space
="
preserve
">Es beleibt auch diſe allwegen/ alſo daß die neüwe theil ver-
<
lb
/>
derben/ vnd andere an die ſtatt wachſen/ wie auch die erden bleibt vnd ſich
<
lb
/>
enderet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13148
"
xml:space
="
preserve
">Man vermeinet auch nit daß ſich diſe gar endre/ weil die theil ſo ge
<
lb
/>
enderet werden/ gar klein ſeind. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13149
"
xml:space
="
preserve
">ja man vermeinet es enderẽ ſich gar nicht/
<
lb
/>
weil für vñ für dz ein auff das ander volget. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13150
"
xml:space
="
preserve
">Doch ſeind etliche theil dunckel
<
lb
/>
vnnd vnnütz/ als die gegen den Parthieren/ Scythieren/ Araben ſthond.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13151
"
xml:space
="
preserve
">Etliche ſeind gar ſchön als die Künig. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13152
"
xml:space
="
preserve
">diſe ſthond wie die knöpff/ darumb
<
lb
/>
ſicht man in deren abgang etliche wunderbare ding. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13153
"
xml:space
="
preserve
">dẽnach ſeind auch Pro
<
lb
/>
pheten vnd geſatzgeber. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13154
"
xml:space
="
preserve
">Alſo wirt die kugel allein durch diſe drey arthen er-
<
lb
/>
leüchtet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13155
"
xml:space
="
preserve
">es ſtoſſend aber die theil an einanderen/ vnnd verzeerend ſich/ vor
<
lb
/>
ab die nechere.</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13156
"
xml:space
="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13157
"
xml:space
="
preserve
">Die menſchen werden auff vier weg verglichen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13158
"
xml:space
="
preserve
">Zů erſten gegẽ Gott/ wöl
<
lb
/>
<
note
position
="
right
"
xlink:label
="
note-0457-01
"
xlink:href
="
note-0457-01a
"
xml:space
="
preserve
">Menſchẽ vier
<
lb
/>
faltige ver-
<
lb
/>
gleichung.</
note
>
che from̃ genennet werden. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13159
"
xml:space
="
preserve
">Deren beluſtigung ſthet in erkañtnuß der höch
<
lb
/>
ſten dingen/ oder der heimlichen/ oder in tugetreichen wercken. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13160
"
xml:space
="
preserve
">darumb iſt
<
lb
/>
ein from̃ mann eben das/ ſo auch der weyß. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13161
"
xml:space
="
preserve
">Zům anderen gegen ſeiner ſelbs
<
lb
/>
eigen vollkommenheit/ die werden fürſichtig genennet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13162
"
xml:space
="
preserve
">deren beluſtigung
<
lb
/>
ſthet in reichthum̃en/ vnd ghond mit großen vnd burgerlichen geſchefften
<
lb
/>
vmb. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13163
"
xml:space
="
preserve
">Demnach gegen den weyberen/ wölche weybiſch genennet/ deren wol
<
lb
/>
luſt ſthet in luſt vnd freüden. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13164
"
xml:space
="
preserve
">Zů letſt gegen den wilden thieren/ vnnd wer-
<
lb
/>
dend wild genennet/ deren wolluſt iſt iung vnnd alt zů marteren. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13165
"
xml:space
="
preserve
">Zů diſen
<
lb
/>
vieren arthen mag man alle menſchen richten. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13166
"
xml:space
="
preserve
">Dann ſie ſeind eintweders ge
<
lb
/>
neigt nachzůlaſſen als die weybiſchen/ oder ſie ſeind in betrachtnuß göttli-
<
lb
/>
cher wercken/ oder in menſchlichen/ oder in wilden ſachen.</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13167
"
xml:space
="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13168
"
xml:space
="
preserve
">Den weyſen gehört eigentlichen zů nutz zůſein/ den Künigen gehört zů/
<
lb
/>
anderen zeſchaden. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13169
"
xml:space
="
preserve
">dann mitt diſem vnderſcheid werdend ſie faſt vonn ein-
<
lb
/>
ander abgeſünderet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13170
"
xml:space
="
preserve
">Die geſatzgeber aber habend zům theil beid arthen an
<
lb
/>
jnen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13171
"
xml:space
="
preserve
">doch gehören ſie zů dem gemeinen man/ vnd zů den vnuerſtendigen/
<
lb
/>
wie hargegen die Künig zů den beſten vnd verſtendigen/ darzů die weyſen
<
lb
/>
zů den geleerten. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13172
"
xml:space
="
preserve
">Deßhalben kom̃en die Künig mit den weyſen überein/ vñ
<
lb
/>
werden doch diſe beid durch die geſatz zerſtöret. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13173
"
xml:space
="
preserve
">ich red aber von den neũwen
<
lb
/>
geſatzen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13174
"
xml:space
="
preserve
">dann mit der zeyt mag man dern beiden nit manglen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13175
"
xml:space
="
preserve
">doch
<
lb
/>
iſt von dem in den ewigen heimlichkeitẽ geſagt. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13176
"
xml:space
="
preserve
">Nun ſeye ge
<
lb
/>
nůg angezeigt von der menſchlichen ſubſtantz mei-
<
lb
/>
nung/ ſo man am beſten verſthen mag. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13177
"
xml:space
="
preserve
">dann
<
lb
/>
die warhaffte vñ verborgne/ hat eben
<
lb
/>
auch daß ſelbig end.</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s13178
"
xml:space
="
preserve
"/>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>