Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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de
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cccci
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457
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ſachen/ Das acht bůch.
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<
s
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="
echoid-s13145
"
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preserve
">Es iſt aber die gantz kugel/ wie ein ſchöner krantz/ an wölchẽ etlich edel-
<
lb
/>
geſtein oder blůmen ſcheinen/ vnder wölchen etliche ein kleinere/ die ande-
<
lb
/>
re ein größere zeyt wärẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13146
"
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="
preserve
">Diſes ſeind die weyßẽ/ in wölcher anfang vnd end
<
lb
/>
man wunderbare ding ſicht/ dieweil die ober him̃liſche verſtendtlich kugel
<
lb
/>
in jnen leüchtet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13147
"
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="
preserve
">Es beleibt auch diſe allwegen/ alſo daß die neüwe theil ver-
<
lb
/>
derben/ vnd andere an die ſtatt wachſen/ wie auch die erden bleibt vnd ſich
<
lb
/>
enderet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13148
"
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="
preserve
">Man vermeinet auch nit daß ſich diſe gar endre/ weil die theil ſo ge
<
lb
/>
enderet werden/ gar klein ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13149
"
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="
preserve
">ja man vermeinet es enderẽ ſich gar nicht/
<
lb
/>
weil für vñ für dz ein auff das ander volget. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13150
"
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="
preserve
">Doch ſeind etliche theil dunckel
<
lb
/>
vnnd vnnütz/ als die gegen den Parthieren/ Scythieren/ Araben ſthond.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s13151
"
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="
preserve
">Etliche ſeind gar ſchön als die Künig. </
s
>
<
s
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echoid-s13152
"
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="
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">diſe ſthond wie die knöpff/ darumb
<
lb
/>
ſicht man in deren abgang etliche wunderbare ding. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13153
"
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="
preserve
">dẽnach ſeind auch Pro
<
lb
/>
pheten vnd geſatzgeber. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13154
"
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="
preserve
">Alſo wirt die kugel allein durch diſe drey arthen er-
<
lb
/>
leüchtet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13155
"
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="
preserve
">es ſtoſſend aber die theil an einanderen/ vnnd verzeerend ſich/ vor
<
lb
/>
ab die nechere.</
s
>
<
s
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echoid-s13156
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s13157
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">Die menſchen werden auff vier weg verglichen. </
s
>
<
s
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echoid-s13158
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">Zů erſten gegẽ Gott/ wöl
<
lb
/>
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note
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right
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">Menſchẽ vier
<
lb
/>
faltige ver-
<
lb
/>
gleichung.</
note
>
che from̃ genennet werden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13159
"
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="
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">Deren beluſtigung ſthet in erkañtnuß der höch
<
lb
/>
ſten dingen/ oder der heimlichen/ oder in tugetreichen wercken. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13160
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="
preserve
">darumb iſt
<
lb
/>
ein from̃ mann eben das/ ſo auch der weyß. </
s
>
<
s
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echoid-s13161
"
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preserve
">Zům anderen gegen ſeiner ſelbs
<
lb
/>
eigen vollkommenheit/ die werden fürſichtig genennet. </
s
>
<
s
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echoid-s13162
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="
preserve
">deren beluſtigung
<
lb
/>
ſthet in reichthum̃en/ vnd ghond mit großen vnd burgerlichen geſchefften
<
lb
/>
vmb. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13163
"
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="
preserve
">Demnach gegen den weyberen/ wölche weybiſch genennet/ deren wol
<
lb
/>
luſt ſthet in luſt vnd freüden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13164
"
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="
preserve
">Zů letſt gegen den wilden thieren/ vnnd wer-
<
lb
/>
dend wild genennet/ deren wolluſt iſt iung vnnd alt zů marteren. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13165
"
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="
preserve
">Zů diſen
<
lb
/>
vieren arthen mag man alle menſchen richten. </
s
>
<
s
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echoid-s13166
"
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="
preserve
">Dann ſie ſeind eintweders ge
<
lb
/>
neigt nachzůlaſſen als die weybiſchen/ oder ſie ſeind in betrachtnuß göttli-
<
lb
/>
cher wercken/ oder in menſchlichen/ oder in wilden ſachen.</
s
>
<
s
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="
echoid-s13167
"
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s13168
"
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preserve
">Den weyſen gehört eigentlichen zů nutz zůſein/ den Künigen gehört zů/
<
lb
/>
anderen zeſchaden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13169
"
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="
preserve
">dann mitt diſem vnderſcheid werdend ſie faſt vonn ein-
<
lb
/>
ander abgeſünderet. </
s
>
<
s
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echoid-s13170
"
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="
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">Die geſatzgeber aber habend zům theil beid arthen an
<
lb
/>
jnen. </
s
>
<
s
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echoid-s13171
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="
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">doch gehören ſie zů dem gemeinen man/ vnd zů den vnuerſtendigen/
<
lb
/>
wie hargegen die Künig zů den beſten vnd verſtendigen/ darzů die weyſen
<
lb
/>
zů den geleerten. </
s
>
<
s
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echoid-s13172
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">Deßhalben kom̃en die Künig mit den weyſen überein/ vñ
<
lb
/>
werden doch diſe beid durch die geſatz zerſtöret. </
s
>
<
s
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echoid-s13173
"
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="
preserve
">ich red aber von den neũwen
<
lb
/>
geſatzen. </
s
>
<
s
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echoid-s13174
"
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="
preserve
">dann mit der zeyt mag man dern beiden nit manglen. </
s
>
<
s
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echoid-s13175
"
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="
preserve
">doch
<
lb
/>
iſt von dem in den ewigen heimlichkeitẽ geſagt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13176
"
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="
preserve
">Nun ſeye ge
<
lb
/>
nůg angezeigt von der menſchlichen ſubſtantz mei-
<
lb
/>
nung/ ſo man am beſten verſthen mag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s13177
"
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="
preserve
">dann
<
lb
/>
die warhaffte vñ verborgne/ hat eben
<
lb
/>
auch daß ſelbig end.</
s
>
<
s
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="
echoid-s13178
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"/>
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p
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div
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echo
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