Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(cccclxxij)
of 997
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>|
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1.0RC
">
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de
"
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">
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"
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1
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62
">
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>
<
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echoid-s15271
"
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="
preserve
">
<
pb
o
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cccclxxij
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0528
"
n
="
528
"
rhead
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Von mancherlei wunderbaren
"/>
ſtalt das B in dz H. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15272
"
xml:space
="
preserve
">Man mag aber auß diſem allen wol můtmaßen/ zů erſt
<
lb
/>
daß in einem yeden wind ein centrum vnd mittel punct ſthet/ wiewol man
<
lb
/>
vermeinet es werde der breitte nach das gantz ſchiff getriben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15273
"
xml:space
="
preserve
">Als in dẽ wind
<
lb
/>
A C B iſt das centrum bey dem D C. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15274
"
xml:space
="
preserve
">widerumb wann das ſchiff in dem D
<
lb
/>
iſt/ wirt es ſchwerlichen zů ſeinem fürgenommen orth mögen gerichtet wer
<
lb
/>
den. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15275
"
xml:space
="
preserve
">vnnd wie weitter es von dem puncten D ſthet/ ye ſchneller vnnd leicht
<
lb
/>
licher wirt es getriben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15276
"
xml:space
="
preserve
">demnach wirt das ſchiff für vnnd für die diechen en-
<
lb
/>
deren/ nach dem vnnd es weytter fürgefahren. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15277
"
xml:space
="
preserve
">man müß aber dann allge-
<
lb
/>
mach auch den ſegel enderen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15278
"
xml:space
="
preserve
">Zů letſt weil die ſchiff gegen dem D mit arbeit
<
lb
/>
durch die růder vnnd diechſen kommen/ můß es mit den ſeglen beſeytz da-
<
lb
/>
har fahren/ vnd von der rechten ſtraß abweychen/ vnd diſes von der diech-
<
lb
/>
ſen vnd ſeglen wegen/ vnd demnach auch zů dem fürgenommẽ orth kom̃en.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s15279
"
xml:space
="
preserve
">Deßhalb beſchleüßt man zů letſt daß das ſchiff an ſein beſtimbt orth kom̃en
<
lb
/>
möge/ wañ ſchon der wind geſtrackt gegen jm ghet/ doch langſam vnd mit
<
lb
/>
großer arbeit/ vnd der mehrtheil nit ongefahr.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15280
"
xml:space
="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15281
"
xml:space
="
preserve
">Es iſt aber offenbar daß nicht daran gelegenn/ es beſchehe die reflexion
<
lb
/>
vnnd widerkeerung in großer weytte oder in kleiner/ wölches doch ſicherer
<
lb
/>
iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15282
"
xml:space
="
preserve
">Dann die gefahr iſt nit ſo groß vorhanden/ daß ſich der wind endere. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15283
"
xml:space
="
preserve
">dañ
<
lb
/>
allein wo ſich der mittel punct deß winds enderet/ beſchicht/ daß man gar
<
lb
/>
nit fürfahren mag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15284
"
xml:space
="
preserve
">Deßhalben wann in großer weytte ſich die diechſel ende
<
lb
/>
ret/ vnnd der wind auch anderſt wirt/ verghet die nutzbarkeit.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15285
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15286
"
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="
preserve
">Darumb iſt vyl ſicherer/ man endere in einer großen weitte die diechſen
<
lb
/>
vnnd ſegel nit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15287
"
xml:space
="
preserve
">es iſt aber beſſer vnnd nutzlicher wann man enderet/ damit
<
lb
/>
es dir nit fälen möge. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15288
"
xml:space
="
preserve
">Wañ aber das ſchiff in einer enge oder ſchooß iſt/ ma-
<
lb
/>
ge es durch kein kunſt fürfahren/ wann der wind darwider iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15289
"
xml:space
="
preserve
">deßhalbẽ be-
<
lb
/>
gibt es ſich/ weil es ſich nach nit angefangen zů bewegen/ daß die ſchiff mit
<
lb
/>
vyl größerer arbeit/ wann der wind gegen jnen ghet/ auß dem geſtad fahrẽ/
<
lb
/>
dann wann ſie jren angefangnen lauff vollbringend/ nach dem ſie auß dem
<
lb
/>
geſtad kommen ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15290
"
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="
preserve
">Man ſoll aber die gefahr vnd ſicherheit deß ſchiffs al
<
lb
/>
ſo vermercken. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15291
"
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="
preserve
">Dann ein ſicherheit iſt nicht anderſt/ dann wañ man der ge
<
lb
/>
fahr halben ſicher iſt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15292
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15293
"
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="
preserve
">Es ſeind aber ſibenerley gefahr/ vnnd mögend nit mehr ſein. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15294
"
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="
preserve
">Eintweder
<
lb
/>
<
note
position
="
left
"
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="
note-0528-01
"
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="
note-0528-01a
"
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="
preserve
">@chiffg@fahr.</
note
>
wirt das ſchiff inn den würblen verſincken/ vnnd mitt dem waſſer verſchlu
<
lb
/>
cket werden/ als vor zeytten in Charybden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15295
"
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="
preserve
">doch beſchicht ſolches ſelten inn
<
lb
/>
dem meer/ vnnd inn den flüſſen zům offteren mal/ von wegen der runden
<
lb
/>
bewegung. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15296
"
xml:space
="
preserve
">Es iſt aber diſes ein geſtrackte bewegung/ weil ſie vnderſich fah-
<
lb
/>
ret/ wie auch den ſteinen beſchicht/ ſo in das waſſer gelaſſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15297
"
xml:space
="
preserve
">Oder das ſchiff
<
lb
/>
fahret an die felſen/ vnd zerbricht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15298
"
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="
preserve
">dann es hat vyl berg vnnd bühel daſelb-
<
lb
/>
ſten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15299
"
xml:space
="
preserve
">es zerbricht aber von dem ſtarcken trib der waſſeren vnd winden/ wañ
<
lb
/>
es mit großer vngeſtüme daran geworffen wirt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15300
"
xml:space
="
preserve
">Alſo ſagt mã ſeye die Scylla
<
lb
/>
geweſen/ wölche beid vmb Sicilien ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15301
"
xml:space
="
preserve
">doch mögẽ die ſchiff herren durch
<
lb
/>
erfarenheit diſe beid wol vermeiden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15302
"
xml:space
="
preserve
">vnnd ſolliches leichter in dem großen
<
lb
/>
meer Oceano/ dieweil alle würbel mit waſſer wol außgefüllet/ vnnd die fel-
<
lb
/>
ſen verborgen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15303
"
xml:space
="
preserve
">Demnach ſeind auch ſandboden vnnd furten/ in wölliche et
<
lb
/>
wan die ſchiff fallen/ anſtoſſen/ vnnd ſich von einandern thůnd/ oder kom
<
lb
/>
men durch verzug inn große gefahr. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s15304
"
xml:space
="
preserve
">vnnd diſes beſchicht an beſonderen or-
<
lb
/>
then. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s15305
"
xml:space
="
preserve
">doch iſt nit ſo große gefahr vorhanden/ weyl ſie auß ſand/ vnd nit von
<
lb
/>
ſteinen oder hertem boden ſeind dañ weil das ſand weicht/ zerbricht es nit.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15306
"
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="
preserve
"/>
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p
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div
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echo
>