Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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63
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ſachen/ Das erſt bůch.
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mitt der Sonnen/ Widerumb wie der gantz leib leidet/ wann das hirn ver
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lb
/>
letzet iſt von wägen der ſinnen/ die von dem hirn ſich in alle glider außthei-
<
lb
/>
lend/ alſo beſchicht der Welt mitt dem verletzeten Mon. </
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">Deßhalben iſt ein
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lb
/>
Sympathia vnnd gleichförmigkeit in der Welt/ wie auch in menſchlichem
<
lb
/>
cörper/ es ſtimmen auch alle theil der ſelbigen miteinandern. </
s
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<
s
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">Das hertz be-
<
lb
/>
deütet denn lufft/ das hirn das element deß waſſers/ die läbern die erden/
<
lb
/>
die geburt glider bedeüten die Sonn vnnd das liecht. </
s
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<
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">Diſes mag man baß
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lb
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wüſſen dann leren/ aber baß leren dann ſchreyben.</
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">Es ſind aber ettliche ſo man vermeinet ein Sympathia vnnd gleichför-
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lb
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left
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">9</
note
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migkeit zů haben/ vnd habends doch nitt/ als ancken/ kreiden oder glett/
<
lb
/>
vnd das weiß im ey/ dañ diſe ſtuck alleſamen/ ſo man ſie mitt andern feüch-
<
lb
/>
tigkeiten ſeüdet vnd vermiſchet/ ſo ziehend ſie allen wůſt an ſich/ aber es be
<
lb
/>
ſchicht nitt auß einer gleichförmigkeit/ ſonder es ſind diſſe ſtuck alle kläbe
<
lb
/>
rächt/ vnnd weil man die ſeüdet bleibend ſie alſo. </
s
>
<
s
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">dieweil nur von wegen
<
lb
/>
der werme diſe vndereinan{der} vermiſchet/ mögẽd ſie von wegẽ jrẽs hertten
<
lb
/>
ankläbens/ nitt von einander abgeſündert werden/ vnd reinigend alſo die
<
lb
/>
feüchtigkeit von allem vnflath/ vnnd das auch recht vnnd ſchnell/ weil der
<
lb
/>
wůſt ſich ſelbs zůſammen zeücht/ dieweil er kläberecht iſt/ als des honigs/
<
lb
/>
vnnd deß zuckers.</
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">So yemand diſes fleiſſig bedencket/ vnd mercket daß das hertz/ ſo es al-
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lb
/>
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">10</
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lein iſt/ inn dem leib wie die Sonn ſcheinet/ ſo es aber eins auß den dreyen/
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lb
/>
ſo bedeütet es denn lufft/ der wirt leichtlichen verſthen die gleichförmigkeit
<
lb
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der welt vnnd des menſchlichen cörpers.</
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">Etliche aber ſind einandern vereinbaret von wegen der gantzẽ einhellig
<
lb
/>
keit vnd liebe/ als in der geburt/ deß ends willen/ als wann die thier zůſam
<
lb
/>
men kom̃end/ ia auch wañ ettliche/ der gewächſen/ als vor von den Palm-
<
lb
/>
beümen meñlin vnnd freüwlin geſagt iſt.</
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">Es iſt aber auch die zähende weis/ durch wölliche die gemüter jnen ſelbs
<
lb
/>
änlich werden/ mitt zim̃licher Sympathia vñ gleichförmigkeit/ da iſt auch
<
lb
/>
die waare ſeligkeit/ weil die inn den tugenden beſthat/ dann diſes iſt ein har
<
lb
/>
money vnnd zůſammen ſtim̃ung/ wie auch inn dem him̃liſchen geſtirn. </
s
>
<
s
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echoid-s630
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preserve
">al-
<
lb
/>
ſo ſtim̃endt auch die ſeytenſpil zůſammen/ inn dem ſo die ann ſich nemmen
<
lb
/>
das vor n itt vorhanden was ja auch die durchtringenkeit der wäſenlichen
<
lb
/>
cörpern. </
s
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<
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">Dann alles was inn {der} Welt iſt/ beſchicht mitt gemeinen krefften/
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lb
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als inn einem leib/ vnnd zů einem end.</
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">Solliches iſt etwan vor auch angezeigt/ dieweil võ natur in gemein allen
<
lb
/>
dingen eingepflantzet iſt/ das eines auff das ander volge/ eintwäders von
<
lb
/>
wägen der gemeinen entſpringung/ oder das eines dem anderen diene. </
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">So
<
lb
/>
yemand diſes wol behaltet/ mag er auch wol die eigenſchafft der antipa-
<
lb
/>
thia vnnd widerwertigkeit verſthen/ dann ein yede gleichförmigkeit iſt inn
<
lb
/>
der widerwertigkeit beſtimmet/ deßhalben habend weiſe leüth viel auß den
<
lb
/>
todten cörpern genommen/ ſo den läbenden zů wider gewäſen/ dann einem
<
lb
/>
yeden ding iſt nichts meer zůwider/ dann eben es ſelb/ ſo es todt/ oder ver-
<
lb
/>
derbt/ oder überflüſſig iſt. </
s
>
<
s
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">doch můß ich von ſollichen dingen ſchweigen/
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dann ich bin zů weit hinauß gefaren.</
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">Es habend aber auch die Cantharides vnnd grüene käfferlein/ ein an-
<
lb
/>
tipathiam oder widerwertigkeit vnnd gegenleiden mit der blaaſſen/ vnnd
<
lb
/>
ein mehrhaß mitt der lungen/ doch iſt gnůg allein diſe zwey zů einem exem
<
lb
/>
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