Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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690dcxxxiiijVon mancherlei wunderbaren zwiſchen dem mittel vnd zeigfinger ſein/ oder vnder dem zeigfinger. auch
zwiſchen
den bühlen des zeigfingers vnd des daumen/ in dem Thenar.
wañ
eines
auß diſen von den anderẽ ſthet/ vorab das obereſt/ bedeüttet es böſe
ſitten
/ ein vnſtandhafftig gemüt/ vnnd glaubloſen/ der dem ſpilen ge-
neigt
iſt.
doch ſoll diſes eck nach den beweyſungen/ ſo Euclides angebenn/
gar
ſcharpff ſein.
wann es breit/ zeigt es ein dollen verſtand an. wann es
des Iupiters berg hinauff fahret/ oder gleich gegen dem mittel finger/
zeigt
es ein ſchlechten verſtand/ ſchwach hirne/ vnd ein niderträchtig ver-
verworffen
gemüt.
die an andere ſtumpffen eck zeigen ein geüdigkeit an/ in
denen
ſachen da es nit von nöten/ vnd wann ſie ſpitz ein geytigkeit/ alſo
auch
ein vnſtandhafftigkeit vnnd langſammen verſtand/ wie auch die ſpi-
tzigen
ein geſchwinden vnnd liſtigen menſchen/ vnnd die breitten ein dol-
len
.
der linck gehört den geſchefften außzůrichtẽ/ vnd der oberſt dem
fleiß
vnnd verſtand.
Ich weiß woldz Bartholomeus Cochlites ein Radsherr Bononien/
11Chyromãtey
irrthumb
.
darzů Tricaſſus Ceſarienſis Mantua/ {der} Indago/ Coruus/ Albertus/
Cõciliator
vnd andere ſo der Chyromãtey erfarẽ/ {der} Venus den daumẽ zů-
geben
/ den kleinen dem Mercurio/ den triangel dem Marti.
Aber Antio-
chus
Ceſenates haltet rechter daruon/ dann er ſtimmet mitt des Ptolomei
Aſtronomiſchen
gründẽ überein.
dañ es mag die Venus gar nit mit einem
tod
/ der vor aller welt beſchicht/ ſtimmen/ vnd vyl minder mit dem/ ſo im
feüwr
geth.
Es zeyget auch Mars nit allein den vnbillichen beyſchlaaff
an
/ ſonder iſt der fürnembſt vnder allen.
Alſo gibt die Venus ein hohẽ ver
ſtand
/ kind/ vnd weib.
es mag nit für vnd für Mercurius ein vrſprung der
weiber
vnd kinden ſein.
Es zeiget Mercurius in dem triangel ein hohen
verſtand
.
wann diſer auch nit recht ſthet/ bedeüttet er dieben/ vnd volget
hencken
hernach.
die vrſach diſes irrthumb/ iſt der elteren authoritet vnnd
anſehen
/ wiewol man ihnẽ die bücher falſchlich legt/ als dem Ptolemeo.
die aber ſo hernach geuolget/ ſeind der gůten künſten vnwüſſend geweſen/
vnd
ſich allein auff die erfarung verlaſſen.
doch iſt der handel ſo heitter am
tag
als die Sonn.
Weil diſes dann bekant/ mag man das Ingenium oder den verſtãd von
des
Triangel natur/ Venus ſtatt/ dem herrſchenden Planeten/ des Mon
ſtatt
/ von dem Triangel keins wegs verſthen/ dañ daß ein jeder ande-
rer
on des Mon ſtatt/ des verſtands gelegenheit bedeüttẽ mag.
du ſolt auch
in
diſem des hirn linien ſteiſſig acht nemmen.
die geſundtheit ſoll man von
des
lebens/ Venus/ vnd leberlinien vrtheilen.
die haarlinien Veneris be-
deüttet
alſo kranckheit/ daß Tricaſſus bezeüget/ wie er die andere fürnem̃-
ſten
linien alle an gůtem orth gehabt/ habe er doch auß diſer einigen/ wie er
xxxiiij
jar alt geweſen/ drey vnd zwentzig kranckheit gehabt.
er ſagt auch/
daß
er der hirnlinien ſchweſter nie geſehen hab.
Des lebens linien/ darzů
des
hirne vnd das Hypothenar/ zeigend der augen diſpoſition vnnd gele-
genheit
an.
dann wann an diſen orthen ein ʘ mit einem puncten/ oder on
ein
puncten verzeichnet/ bedeüttet es ſchaden den augen.
wann des hirns
linien
etwas lenger/ vnd an dem lincken orth brochẽ/ bedeüttet ſie ein krãck
heit
/ ſo von den immerwerendẽ flüſſen entſthet/ wie mir in beiden henden
beſchicht
.
aber in der lincken hand iſt die ſelbig linien geleicher/ geſtrackter/
vnnd
nit voneinanderen.
Wann die Saturnia inn der hand tiſch linien

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