Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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          <head xml:id="echoid-head3" xml:space="preserve">Dem Hochwirdigen Fürſten
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          vnd Herren-herrn Helchior von Liechtenfelß-von
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          Gottes gnaden Biſchoff zů Baſel/ ſeinem gnedigen herren/
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          Gnad vnd frid von Gott dem vatter/ durch
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          Ieſum Chriſtum vnſerẽ herren.</head>
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            <s xml:id="echoid-s47" xml:space="preserve">WIewol vil menſchen an al
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              erley arten.</note>
            len orth der Welt erfunden/ gnediger
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            Fürſt vnnd Herr/ wölche gar nit acht
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            nemmen/ was ſich von tag zů tag auff
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            erdẽ zůtrage/ ſonder allein bedencken
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            wie ſie leben vnnd jr narung bekom̃en
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            mögẽ/ wölche deßhalben billicher den
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            vnuernünfftigen thieren/ dann waa-
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            ren menſchen zů vergleichen/ die auch
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            jr geſicht allein zů der erden wenden/
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            vnnd jrer fůglichen ſpeyß nochtrach-
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            ten. </s>
            <s xml:id="echoid-s48" xml:space="preserve">ſo ſeind doch etliche/ wölliche al-
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            ler dingen/ ſo von {der} natur vollbracht
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            gar wol acht nemmen/ diſen nochgedencken/ vnd ſich darab verwunderen/
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            wüſſen aber noch nit die vrſach wie ſolliches zůgange/ vnnd warumb alles
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            auff diſe vnnd kein andere weyß geordnet werde. </s>
            <s xml:id="echoid-s49" xml:space="preserve">Deßhalben gar wenig/
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            vnd vnder vyl tauſenden kümerlich einer vorhanden/ wöllicher nitt allein
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            alles ſicht/ erkeñet/ vnd ſich darab verwunderet/ ſonder auch vrſach weißt
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            warumb diſes alſo/ vnnd nitt auff ein anderen weg beſchehe/ wölches doch
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            võ wegẽ manigfaltiger nutzbarkeit/ billich auch in kleinẽ dingẽ wol acht zů
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            nem̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s50" xml:space="preserve">Dieweil dañ allein die vernunfft ein menſch von anderẽ thieren vn
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            derſcheidet/ vnd aber der ein etwan vyl tanſent an vernunfft vnd verſtand
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            übertriffet/ ſoll diſer billich ein obereſter Fürſt vnd Künig der anderen ge-
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            achtet werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s51" xml:space="preserve">dann der beſſer theil deß menſchen iſt nitt der cörper/ ſonder
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            die ſehl vnnd der verſtand. </s>
            <s xml:id="echoid-s52" xml:space="preserve">Darumb hatt Ariſtoteles/ der geleert vnnd
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            hochuerſtendig Philoſophus/ wie er gefraget ward was ein geleerter von ei
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            nem vngeleerten/ ein verſtendiger von einem vnuerſtendigen/ für ein vn-
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            derſcheid hetten/ gar weyßlich geantwort/ wie ein lebendiger vonn einem
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            todten. </s>
            <s xml:id="echoid-s53" xml:space="preserve">dann wie bey dem todten cörper gar kein verſtand noch leben/ alſo
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            iſt auch bey einem vnuerſtandenen gar kein üebung noch gebrauch der ga-
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            ben vnnd gnaden/ ſo Gott dem menſchen für alle andere thier reichlich mit
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            getheilet vnd verlichen hat.</s>
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            <s xml:id="echoid-s55" xml:space="preserve">Deßhalben wie der hochgeleert vnnd weytberüembt herr Hieronymus
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            Cardanus nitt allein angezeiget/ was inn der welt beſchehen/ ſonder auch
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            die vrſachen aller dingen/ gantz fleyſſig in Latein beſchriben vnnd darge-
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            ſtellet/ alſo daß es vonn mencklichem mitt großen freüden vnnd begirden
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            allenthalben geleſen/ habend etliche weyß vnnd hochuerſtendige menner
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            vermeinet gantz nutzlichen zů ſein/ wann diſes werck zů Teütſch tranßfe-
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