Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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682 dcxxvi
683 dcxxvij
684 dcxxviij
685 dcxxix
686 dcxxx
687 dcxxxi
688 dcxxxij
689 dcvij
690 dcxxxiiij
691 dcxxxv
692 dcxxxvi
693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
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700dcxliiijVon mancherlei wunderbaren
So vyl aber die ſeügenden kinder belanget/ oder ſo noch zart ſeind/ hat
man gar bald verfälet/ wañ man ſie in henden vmbballet/ oder anſicht vñ
küſſet.
dann weil diſe ein ſtinckenden athem habend/ ſchaden ſie offt deren
lungen/ alſo daß ſie die ſchwindſucht bekommen.
Es iſt auch nit gar erdichtet/ daß man vonn dem anſchauwen ſagt/ wie
der Poet ſpricht/
Ich weiß nit wölches aug verkeert/
Mir meine zarte ſchaaff zerſtört.
Sonder es iſt auch nateürlich/ vnnd lernet ſolliches die erfarung. dann
es iſt bekanndt/ daß etliche ſchlangen vorhanden/ wölliche allein durch ihr
anſchauwung den menſchen vmbbringen.
Man vermerckt auch in den Me
talliſchen ſpieglen die maaſen von einer frauwẽ/ ſo jr zeyt vnd blůmen hat/
wiewol man diſes komlicher zů jrem athem rechnen möchte.
Dem ſeye wie
im wölle/ weil ſie auff ſo vyl weg mögen ſchadẽ thůn/ ſoll man es nit gar für
ein fabel haben wann ſie ſchaden thůnd.
es iſt auch nit gůt daß man ihnen
die kinder vertreüwe.
Deßhalben iſt bekanndt/ daß man diſe auch offt billich ſtraffet/ weil ſie
11Hex@n ſol mã
ſtraffen.
begerend zů ſchedigen/ oder auch von wegen ihrer gottloßheit.
doch ſeind ſie
der mehrtheil allein thorechtig.
man mag ſie auch nit zů vollkommener ver
iecht vnnd bekanndtnuß bringen/ ſo deß tods werdt ſeye/ wie dann in die-
ben/ mörderen/ vnnd anderen ſchandtlichẽ menſchen beſchicht.
Es iſt aber
alles voll eyttelkeit/ lugen/ hendlen ſo wider einander/ vnd vnſtandhaff-
tigkeit.
dann daß man ſagt wie all jr ſachen zůſammen ſtimmend/ vnd daß
die abweſenden ſolliches bezeügend/ iſt aber erdichtet.
ſie kommen aber nit
mit einander über ein/ dann allein von dem tag ihrer verſammblung/ weil
gantz gemein vnder ihnen/ wölcher es ſein ſoll.
Wann man aber diſes argument recht vnnd fleyſſig examinieret/ befin-
det es ſich daß diſe kunſt gentzlich ein betrug/ vnnd daß ſie nit recht zůſam-
men kommen.
dann es möchte eine ihren hundert anzeigen/ weil noch ihrer
zeügnuß ſo vyl bey einander werend.
Sie zeigend aber allein diſe an/ ſo jnen
auß hörſagen/ oder weil ſie die geſehen/ bekañdt/ wölche ſie nitt in jrem ſpil
(dann alſo nennen ſie jr geſicht) ſonder auß dem gehör vnd geſprech/ erken
net haben.
Dieweil aber etliche zweyfflend ob diſes ihnenn wachend oder ſchlaf-
fend begegne/ iſt gewüß daß es jnen zů beiden zeyten beſchicht.
dann ſie ſe-
hend vnd hörend ein ding/ weil ſie jm eigentlich vnd ſteyff nochgedencken/
darzů dem ſelbigen glauben geben.
wie auch Raſis von dem ſagt/ wöllicher
auß großer thorheit vermeinet/ er wer ein han/ vnd ſtůnd zů gewüſſer zeyt
auff/ damit er wie die hanen kräyete.
Es wirt auch diſer wohn vnnd geſicht
durch das geſprech/ ſo ſie mit einanderen fürend/ faſt beſtetiget.
Sie kom-
mend auch nitt offt zů diſem ſpil/ dann es ſeind etliche wölche vermeinen/
ſie kommend im iar kümerlich dreymal dahin.
wann auch diſes beſchicht/
meinend die/ ſie ſeyend hingangen/ vnnd thůnd doch diſes nit mit willen/
wiewol es auch etwan (wie geſagt) bſchicht/ vorab durch etlicher ſalbẽ hilff.
Deßhalben ſoll niemand achten/ daß diſe hexen/ ketzeriſche weiber/ teüf
fel verehrer/ vnnd todſchlegerin/ deß tods nit wirdig ſeyend.
Wañ aber die
that nit darbey/ vnd allein ein falſcher won vorhandẽ/ ſoll man ſie vn{der} die
narren zellen/ doch iſt auch diſe thorheit gefahrlich.
deßhalbẽ wañ ſie ſich nit

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