Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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700dcxliiijVon mancherlei wunderbaren
So vyl aber die ſeügenden kinder belanget/ oder ſo noch zart ſeind/ hat
man
gar bald verfälet/ wañ man ſie in henden vmbballet/ oder anſicht
küſſet
.
dann weil diſe ein ſtinckenden athem habend/ ſchaden ſie offt deren
lungen
/ alſo daß ſie die ſchwindſucht bekommen.
Es iſt auch nit gar erdichtet/ daß man vonn dem anſchauwen ſagt/ wie
der
Poet ſpricht/
Ich weiß nit wölches aug verkeert/
Sonder es iſt auch nateürlich/ vnnd lernet ſolliches die erfarung. dann
es
iſt bekanndt/ daß etliche ſchlangen vorhanden/ wölliche allein durch ihr
anſchauwung
den menſchen vmbbringen.
Man vermerckt auch in den Me
talliſchen
ſpieglen die maaſen von einer frauwẽ/ ſo jr zeyt vnd blůmen hat/
wiewol
man diſes komlicher jrem athem rechnen möchte.
Dem ſeye wie
im
wölle/ weil ſie auff ſo vyl weg mögen ſchadẽ thůn/ ſoll man es nit gar für
ein
fabel haben wann ſie ſchaden thůnd.
es iſt auch nit gůt daß man ihnen
die
kinder vertreüwe.
Deßhalben iſt bekanndt/ daß man diſe auch offt billich ſtraffet/ weil ſie
11Hex@n ſol
ſtraffen
.
begerend ſchedigen/ oder auch von wegen ihrer gottloßheit.
doch ſeind ſie
der
mehrtheil allein thorechtig.
man mag ſie auch nit vollkommener ver
iecht
vnnd bekanndtnuß bringen/ ſo deß tods werdt ſeye/ wie dann in die-
ben
/ mörderen/ vnnd anderen ſchandtlichẽ menſchen beſchicht.
Es iſt aber
alles
voll eyttelkeit/ lugen/ hendlen ſo wider einander/ vnd vnſtandhaff-
tigkeit
.
dann daß man ſagt wie all jr ſachen zůſammen ſtimmend/ vnd daß
die
abweſenden ſolliches bezeügend/ iſt aber erdichtet.
ſie kommen aber nit
mit
einander über ein/ dann allein von dem tag ihrer verſammblung/ weil
gantz
gemein vnder ihnen/ wölcher es ſein ſoll.
Wann man aber diſes argument recht vnnd fleyſſig examinieret/ befin-
det
es ſich daß diſe kunſt gentzlich ein betrug/ vnnd daß ſie nit recht zůſam-
men
kommen.
dann es möchte eine ihren hundert anzeigen/ weil noch ihrer
zeügnuß
ſo vyl bey einander werend.
Sie zeigend aber allein diſe an/ ſo jnen
auß
hörſagen/ oder weil ſie die geſehen/ bekañdt/ wölche ſie nitt in jrem ſpil
(dann alſo nennen ſie jr geſicht) ſonder auß dem gehör vnd geſprech/ erken
net
haben.
Dieweil aber etliche zweyfflend ob diſes ihnenn wachend oder ſchlaf-
fend
begegne/ iſt gewüß daß es jnen beiden zeyten beſchicht.
dann ſie ſe-
hend
vnd hörend ein ding/ weil ſie jm eigentlich vnd ſteyff nochgedencken/
darzů
dem ſelbigen glauben geben.
wie auch Raſis von dem ſagt/ wöllicher
auß
großer thorheit vermeinet/ er wer ein han/ vnd ſtůnd gewüſſer zeyt
auff
/ damit er wie die hanen kräyete.
Es wirt auch diſer wohn vnnd geſicht
durch
das geſprech/ ſo ſie mit einanderen fürend/ faſt beſtetiget.
Sie kom-
mend
auch nitt offt diſem ſpil/ dann es ſeind etliche wölche vermeinen/
ſie
kommend im iar kümerlich dreymal dahin.
wann auch diſes beſchicht/
meinend
die/ ſie ſeyend hingangen/ vnnd thůnd doch diſes nit mit willen/
wiewol
es auch etwan (wie geſagt) bſchicht/ vorab durch etlicher ſalbẽ hilff.
Deßhalben ſoll niemand achten/ daß diſe hexen/ ketzeriſche weiber/ teüf
fel
verehrer/ vnnd todſchlegerin/ deß tods nit wirdig ſeyend.
Wañ aber die
that
nit darbey/ vnd allein ein falſcher won vorhandẽ/ ſoll man ſie vn{der} die
narren
zellen/ doch iſt auch diſe thorheit gefahrlich.
deßhalbẽ wañ ſie ſich nit

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