Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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521 cccclxv
522 cccclxvi
523 cccclxvij
524 cccclxviij
525 cccclxix
526 cccclxx
527 cccclxxi
528 cccclxxij
529 cccclxxiij
530 cccclxxiiij
531 cccclxxv
532 cccclxxvi
533 cccclxxvij
534 cccclxxviij
535 cccclxxix
536 cccclxxx
537 cccclxxxi
538 cccclxxxij
539 cccclxxxiij
540 cccclxxxiiij
541 cccclxxxv
542 cccclxxxvi
543 cccclxxxvij
544 cccclxxxviij
545 cccclxxxix
546 ccccxc
547 ccccxci
548 ccccxcij
549 ccccxciij
550 ccccxciiij
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            warm gemachet. </s>
            <s xml:id="echoid-s20703" xml:space="preserve">dann man ſagt es habend diſe jr krefft verloren wie ſie einẽ
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            tobenden hund wellen zů hilff kom̃en/ der von einem anderen tobenden ge
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            biſſen/ welches dañ ein groß wunder iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s20704" xml:space="preserve">Deßhalben mögen vyl vrſach ſein/
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            warumb diſe ding in denen kranckheitten ſo ongefahr vorhanden/ vnnd nit
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            von jnen ſelbs kommen/ oder am gericht verurtheilet ſeind/ oder wañ das
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            gůt durch diebſtal/ oder ſchiff bruch verloren/ beſchehend. </s>
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            ding vns am anfang zů boden ſtoſſen/ welche durch die einige natur/ wann
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            die krefft wider kommen/ zů recht gebracht werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s20706" xml:space="preserve">Demnach daß in diſen
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            ein kleiner vnderſcheid vnnd ſchlechter handel/ etwan großer jrthum vnd
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            ſeltzamer zů fälen vrſachen ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s20707" xml:space="preserve">welches alles der Religion vnd dem glau-
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            ben zůgemeſſen wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s20708" xml:space="preserve">Wañ auch ein ſchneller zů faal/ erſchricket das gemüt/
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            vnd wirt bald betrogen/ welches dañ in vorbedachten ſachen nit beſchicht.
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            <s xml:id="echoid-s20709" xml:space="preserve">Weil auch diſe ding groß/ vnd dem glauben zůgemeſſen werden/ wirt jnen
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            alles zů geben auß der forcht Gottes. </s>
            <s xml:id="echoid-s20710" xml:space="preserve">ſie ſeind aber darumb groß/ weil ſie ey
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            lend beſchehen/ vnnd vermeinet man/ ſie kom̃end von Gott/ darũb glaubt
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            man es ſoll die hilff auch von Gott erwartet werden/ da dann der ſchaden
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            <s xml:id="echoid-s20711" xml:space="preserve">Zů leſt iſt der glaub auch größer/ wo man kein andere hilff hof
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            fen mag/ dann man vermeinet es ſeye über die natur/ vnnd nit allein über
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            menſchliche krefft. </s>
            <s xml:id="echoid-s20712" xml:space="preserve">es machet aber der glaub vnd die ſtum̃enden leyb/ auch
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            dem hohen verſtand ein gemüt vnnd hertz/ alſo daß man vermeinet es mö-
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            gend in ſollichen ware wunderzeichen beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20713" xml:space="preserve">Weil auch die natur ſonſt
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            friſch vnnd geſund/ bringet ſie vyl leib wider zů recht/ ſo aber an denen wel
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            che von jnen ſelbs kranck/ gar nicht geſund iſt. </s>
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            ſe ding von deß himmels lauff beſchehen mögen/ alſo daß ſich vyl ding zů-
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            ſammen thůnd/ vnd alſo auß vyler dingen vermiſchung/ beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20715" xml:space="preserve">Zů leſt
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            ſeind vyl (als an ſeinem orth angezeigt wirt) welche vermeinẽd/ es habe ein
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            yeder ein beſonderen geiſt bey imm/ welcher in zů ſollichen vnuerſehenen zů
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            fälen treibe/ oder daruon ziehe. </s>
            <s xml:id="echoid-s20716" xml:space="preserve">darzů in ſollichen zů fälen helffen/ oder gar
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            vmbringe. </s>
            <s xml:id="echoid-s20717" xml:space="preserve">gleich als wann ein dritte fürnemme art erfunden/ ſo von dem
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            vorgenden abgeſündert/ namlich von der natur/ welche über die ſo von jnẽ
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            ſelbs kommet regieret/ vnnd von dem freyen willen/ welcher vns hin vnd
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            wider treibt vnnd zeücht/ dann weil diſe ſeltzame zůfäl zů keinem auß diſen
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            mögend gerechnet werden/ mag man ſie billich den geiſten vnderwerffen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20719" xml:space="preserve">Damit wir aber auch etwas von gegenwertigen dingen anzeigen/ ſo be-
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            zeüget Franciſcus Lobez vnnd andere/ ſo deß Occidentaliſchen Indien hi
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            ſtorien beſchribenn/ alle einmütiglich/ daß die teüffel an ſelbigen orthen/
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            nach dem Chriſtenlicher glauben angangen/ nitt mehr warſagend. </s>
            <s xml:id="echoid-s20720" xml:space="preserve">es habe
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            auch Chriſtophorus Colũbus ein creütz auffgerichtet/ welcher zů erſt auß
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            den Europeiſchen in die ſelbigen landſchafften kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20721" xml:space="preserve">diſes habend jren
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            vyl begert auß zůreütten/ aber es habe diſes niemand vermögen. </s>
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            der fürſt in dem thal Caonauw in der kirchẽ bey ſeynem weyb geſchlaffen/
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            auch wider deren willen/ ſeye er von ſtundan ſtumm vnd nit mehr bey ſiñen
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            geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20723" xml:space="preserve">er habe aber harnach bůß gethon/ vnd ſeye ein kirchen diener wor
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            den/ vnd alſo wider ſein geſundt heit erlanget. </s>
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            nieren vexierung wegen mögen erdichtet ſein/ damit mann deßen vnder
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            dem ſchein der Religiõ verſchonete. </s>
            <s xml:id="echoid-s20725" xml:space="preserve">es wurde aber einem fürſten gar ſchwer
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            ſein/ die kirchen allethalben zů wüſchen/ wie der ſelbig gethon hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20727" xml:space="preserve">Es iſt auch kein großer handel mit den teüflẽ/ als der pfaffen betrug of-
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