Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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710dcliiijVon mancherlei wunderbaren zů nacht in dem meer ein vngwitter überfallen/ iſt er wider aller hoffnung
daruon kommen.
er iſt auch zwey mal entrunnen/ vnd den fůß mit gewalt
auß dẽ fůß eyſen gezogen/ vnd etwan auch in dẽ vngewitter auß geſchwom-
men/ darzů die handtgeſchrifften/ die er bey dem Küniglichen ſtatthalter
zůſamen geleſen/ am hals behalten.
zů letſt hat er deſſen betrug gemercket/
ſich deſſen maalzeyten vnd gaſtereyen enthalten/ vnd alſo daruon kom̃en.
Solche ding beſchehen in großen Regimenten onderungen/ auß verborge
nen vrſachen.
dañ diſes iſt die erſt ſchlacht geweſen/ als dz Mexiſch reich vm̃
keeret/ in deß Keyſers gwalt kom̃en/ vnd alle abgötterey abgethon wordẽ.
Es beſchehend aber der mehrtheil wunderzeichen von großen ſachen/ o-
11dz 13 wüder
zeichen.
der man erdichtet diſe dañ zůmal/ daß man vermeine es ſeye nit durch men
ſchen ſchuld/ ſonder auß Gottes willen alſo zůgangen.
doch glaub ich dz in
großen vnd ſeltzamen enderungen auch große ding fürgangen/ vnd zwar
diſes mit der warheit (wann ich gedenck was mir begegnet/ als mir ein gůtt
fründ geſtorben/ da kein betrug noch eines anderen ſchuld darzů kommen)
weil eintweders einer nit anderſt vermein et/ oder alles noch dem willẽ Got
tes/ vnd auß verborgenen vrſachen zů ghet/ vnd fürnemlich diſen/ ſo von
hochem ſtath ſeind.
wie dann an deß bach Conſotenn geſtad/ ſo zweytau-
ſent ſchritt von Carthago ligt/ in dem land Peru/ ſoll fürgangen ſein.
dañ
wie daſelbſten die weiber gebadet/ als der brauch was/ iſt jnen ein mann er-
ſchinen einer ſchönen geſtalt/ wölchem das eingeweid harauß geſchnitten/
vnd der bauch auffgehauwẽ geweſen/ der trůg zwey kinder an den armen/
vnd ſprach zů den döchteren/ Es werdend hie alle Chriſtenliche weiber ſter-
ben/ vnnd der größer theil vnder eüch auch/ demnach iſt er verſchwunden.
die weiber habend gelachet/ vnd ſeind darab nit erſchrocken/ weil jren vyl
bey einander/ vnnd eben mittag was/ darzů etliche Indiſche menner dar-
bey geweſen.
Man hat auch diſes geſpengſt auff dem pferd ſitzende/ ſchnel-
ler dann den wind zů obereſt durch die berg ſehen fahren.
auff diſes iſt bald
ein peſtelentz geuolget/ wölliche die Indianiſche weiber/ vorab ſo den Spa
nieren vnnd Chriſtenlichen glauben angehangen/ faſt alle hingenommen.
Es zeigten auch zů der ſelbigẽ zeytt die weiber vnnd kinder in India an/
ſie hetten vyl der jren geſehen/ wölliche vorhin geſtorben.
Deßhalbẽ begibt
ſich offt auß gemeldeten vrſachen/ daß man dergeleichenn ding ſicht/ oder
vermeinet man ſehe ſie.
Man ſagt daß auch in Ormus einer ein böß üppig leben gfüret/ wie man
2214 jn nun beredt/ er gebeichtet vñ bůß gethon/ darzů ſein leben gebeſſert hat/
ſoll er in mitten {der} nacht ein großen hauffen der ſchwartzen meüſen/ katzen/
vnd thierẽ geſehen habẽ.
Alſo ſeye der erſchrocken/ vnd von ſtundan zů Chri
ſti bildtnuß geflohen/ da ſeye von ſtundan alles verſchwunden.
Es ſchreibt auch Emanuel Morales wie inn dem Künigreich Paranas
3315 deß Orientaliſchenn Indien ein abgöttiſcher edelmann geweſen/ wöllicher
eine auß der Chriſten kirchen verbrennet/ vnnd von ſtundan in ein ſchwe-
re kranckheit gefallen ſeye.
da habe er jm geförchtet/ vnd verſprochen er wel
le die kirchen wider bau wen laſſen.
aber es hat ihn nicht genützet.
Es ſeye auch ein anderer geweſen/ wöllicher ein münchen wöllen zů todt
ſchlagen/ aber er ſeye gechling geſtorbẽ.
Von diſem Emanuel ſchreibt Hein
ricus Enriquez ein Hiſpanier/ er ſeye ein treffenlicher gotsförchtiger mañ
vnd doch in großer arbeit vnnd trübſal/ darzů in mangel der narung vnd

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