Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

< >
[121] a b c e d 2
[122] a b c e d 3
[123] b d a e c
[124] a b 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
[125] h c d a b g f e
[Figure 126]
[127] G E C D F B A
[128] G E D C B F A H
[129] A B E F C D G H
[130] a b c d
[Figure 131]
[132] A B C E D
[Figure 133]
[Figure 134]
[Figure 135]
[Figure 136]
[137] a e c b d f k g
[Figure 138]
[139] Acing u Metoy condy lus. Condy lus Procon dylus. Au @ u laris Acing Meta con@@yl@ Condylg Procõdy lus. Cingulg Solaris ANVV D A RIS Acing Metacõ dylus. Condylg Procõdy lus. @eneris. M E DI VS Acing. Metacõ dylus. Condylg Procondy lus IN DEX Veneris & genitalium linca. Thenar Menja. Manus. Cerebri linea Soror cerebralis Trianoulus. Hypothenar. Via lactea. Iecoraria. Soturnia. Vitę linca. Acing Meta condy lus. Condylg POL LLX Soror uitalis ſeu Martia. Stethos Carpus.
[140] a b c d
[Figure 141]
[Figure 142]
[143] fum ad re ci pi en dũ ſpen Lig num per fo ra Gladuisſpendens. Populea uirgn pro medieta teex cori a@@. Radry cucu@ bite hu@ figur Vas Ierr. Ol@um mirrtyd Vas Æ@eũ. Vinum limbus @@neũ lintũ. Aqua limbus V@@ Vitr@@m Diſcus mundpictus Locus eminentior ſditarius ap@@s huir a@@. @p @ſ op Collis ſuper {qo} ſi@ ars. Planum Terra.
[144] A B C F E D
[145] B E C D A F
[146] A D C B E
[147] E D C B A
[148] A T K R H Q V G P F O E N D M C L S B
[Figure 149]
[150] A C E D B
< >
page |< < (dccij) of 997 > >|
758dccijVon mancherlei wunderbaren
Alſo iſt diſe frag gantz verwirret vnnd ſchwer/ darzů faſt notwendig das
11Frag von den
@@@fflen gar
nutzlich.
leben recht an zů richten.
Dann wann teüffel ſeind/ beleibt das gemüt oder
ſehl auch überig/ darumb ſoll man mannlich ſein/ dann das gegenwirtig le
ben iſt der minſt theil vnſers lebens.
alſo auch mit deren ſelbigen reichtum/
ehr/ gewalt/ gůter lümbden/ vnnd kinder.
darumb nicht zů verwunderen/
daß etliche ſo mannlich/ ja von jnen ſelbs jrer kinden abſterben gedultig-
lich auffgenommen.
Wann aber nicht anderſt überig/ müſten wir alle hoff
nung auff gegenwirtig leben ſetzen/ wie auch yetz der mehrtheil thůnd.
diſes
hab ich in gemein zů erſt ein wenig wellen anzeigen.
Nun wöllend wir auch anzeigen auff was weiß für zů faren/ dieweil man
auß ſchwere bald fälen möchte/ vnnd von wegen deß großen handels/ der
faler nit wenig gefahrlich ſein wurde.
Dañ an diſem hangen der ſtetten vñ
landtſchafften regiment/ die kriegßuerwaltungen/ die opfferung vnd Got
tesdienſt/ darzů alles diſes ſo zů mẽſchlicher glückſeligkeit dienſtlich geach-
tet.
Zwar Plato hat nit vnderſtanden mitt gewüſſen argumenten an zů zei-
gen daß teüffel ſeyend/ auch die nitt ſo diſem nochgeuolget/ dann es mocht
kein gewüſſe bewerung darzů erfunden werden.
was auch für bewerlich vr-
ſachen geweſen/ machtend diſes handel fundament etwas zweyffelhaffter/
weil alles an der experientz vnnd erfarung hie gelegen.
dann es iſt genůg-
ſam bekanndt/ daß niemandt mit gewüſſen argumenten vnderſthen wurd
an zů zeigen/ daß das feũwr/ oder himmel/ oder einhorn ſeye/ wiewol vnns
diſes thier feind iſt/ ſonder es lernet die erfarung ſolliches/ vnnd glaubwir
diger perſonen anzeigung.
Es iſt aber auch Socrates wirdig daß man jm
glauben ſoll.
alſo daß diſe argument deß Platonis vnnd deren ſo jme ange-
hangen/ einig fundament jſt/ Socrates ſeye alſo waarhafftig geweſen/ dz
er auch kein lug wöllenn ſagen ſein leben zů erhaltenn/ oder etwas anders
ſchandtlichs zů beghen.
Es hat aber Socrates offenbarlich bekanndt/ er habe einen beſonderen
geiſt oder teüffel/ wöllichen er nit nur ein mal geſehen/ oder jme auch in al-
lem ſeinem leben faſt geheim geweſen/ alſo daß er ihm zů zeytten etwan ein
ſach widerrathen/ vnnd zů zeytten gerathen hatt/ darumb volget daß teüf
fel ſeyend.
Faſt eben auß diſer vrſach hat ſich Ariſtoteles in die diſputatz nitt
wöllen einlaſſen.
dann wann er darwider geweſen/ wurde er wider Socra-
tem gehandlet/ vnnd der luge geſtraffet haben.
Ob er auch wol ſagt es habe
diſer etwan die waarheit verhalten/ hat ihn doch vnbillich gedaucht/ diſen
felſchlich vnnd on genůgſamme vrſach an zů klagen/ vorab weil er auch et-
was zů vyl wider Platonem gehandlet.
Vyleicht hat er auch kein gewüſſes
vnnd krefftig argument/ wie er vermeinet/ an zů zeigen daß teüffel ſeyend.
Er was auch offentlich allen religionenn oder Gottesdienſten/ darzů dem
Apollo ſelbs zů wider/ alſo daß er für gottloß gehalten/ vnnd in großer ge-
fahr deß gemeinen manns halben ſtůnde.
Vnnd ſo vyl mehr daß er geſehen
den Platonem darumb angenem/ weil der die meinung vonn den teüfflen
eingefüret.
Es iſt auch gleüblich/ der habe etwas geſehen/ ſo der meinung
von der teüfflen weſen/ änlich iſt.
deßhalben er vermeinet/ weil er vyl höche
re ding geſchriben vnnd gediſputieret/ inn ſollicher zweyffelhafftigen ſach
ſich in kein gefahr zů begeben.
Wann Socrates auch angezeiget bette/ wie
diſer teüffel geweſen/ hette er on zweyffel die ſchwere frag/ ob ſie ſeyẽ o{der} nit/
hingenom̃en.
dann er iſt waarhafftig/ vnd vyl beſſer weder ich geweſen.

Text layer

  • Dictionary

Text normalization

  • Original

Search


  • Exact
  • All forms
  • Fulltext index
  • Morphological index