Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of handwritten notes
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91 - 113
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(dccij)
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758
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Von mancherlei wunderbaren
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preserve
">Alſo iſt diſe frag gantz verwirret vnnd ſchwer/ darzů faſt notwendig das
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lb
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note
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left
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note-0758-01
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">Frag von den
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lb
/>
@@@fflen gar
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lb
/>
nutzlich.</
note
>
leben recht an zů richten. </
s
>
<
s
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echoid-s22281
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">Dann wann teüffel ſeind/ beleibt das gemüt oder
<
lb
/>
ſehl auch überig/ darumb ſoll man mannlich ſein/ dann das gegenwirtig le
<
lb
/>
ben iſt der minſt theil vnſers lebens. </
s
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<
s
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echoid-s22282
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">alſo auch mit deren ſelbigen reichtum/
<
lb
/>
ehr/ gewalt/ gůter lümbden/ vnnd kinder. </
s
>
<
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echoid-s22283
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preserve
">darumb nicht zů verwunderen/
<
lb
/>
daß etliche ſo mannlich/ ja von jnen ſelbs jrer kinden abſterben gedultig-
<
lb
/>
lich auffgenommen. </
s
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s
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echoid-s22284
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preserve
">Wann aber nicht anderſt überig/ müſten wir alle hoff
<
lb
/>
nung auff gegenwirtig leben ſetzen/ wie auch yetz der mehrtheil thůnd. </
s
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echoid-s22285
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preserve
">diſes
<
lb
/>
hab ich in gemein zů erſt ein wenig wellen anzeigen.</
s
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preserve
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p
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echoid-s22287
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preserve
">Nun wöllend wir auch anzeigen auff was weiß für zů faren/ dieweil man
<
lb
/>
auß ſchwere bald fälen möchte/ vnnd von wegen deß großen handels/ der
<
lb
/>
faler nit wenig gefahrlich ſein wurde. </
s
>
<
s
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echoid-s22288
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preserve
">Dañ an diſem hangen der ſtetten vñ
<
lb
/>
landtſchafften regiment/ die kriegßuerwaltungen/ die opfferung vnd Got
<
lb
/>
tesdienſt/ darzů alles diſes ſo zů mẽſchlicher glückſeligkeit dienſtlich geach-
<
lb
/>
tet. </
s
>
<
s
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echoid-s22289
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preserve
">Zwar Plato hat nit vnderſtanden mitt gewüſſen argumenten an zů zei-
<
lb
/>
gen daß teüffel ſeyend/ auch die nitt ſo diſem nochgeuolget/ dann es mocht
<
lb
/>
kein gewüſſe bewerung darzů erfunden werden. </
s
>
<
s
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echoid-s22290
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preserve
">was auch für bewerlich vr-
<
lb
/>
ſachen geweſen/ machtend diſes handel fundament etwas zweyffelhaffter/
<
lb
/>
weil alles an der experientz vnnd erfarung hie gelegen. </
s
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<
s
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echoid-s22291
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preserve
">dann es iſt genůg-
<
lb
/>
ſam bekanndt/ daß niemandt mit gewüſſen argumenten vnderſthen wurd
<
lb
/>
an zů zeigen/ daß das feũwr/ oder himmel/ oder einhorn ſeye/ wiewol vnns
<
lb
/>
diſes thier feind iſt/ ſonder es lernet die erfarung ſolliches/ vnnd glaubwir
<
lb
/>
diger perſonen anzeigung. </
s
>
<
s
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echoid-s22292
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preserve
">Es iſt aber auch Socrates wirdig daß man jm
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lb
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glauben ſoll. </
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echoid-s22293
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">alſo daß diſe argument deß Platonis vnnd deren ſo jme ange-
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lb
/>
hangen/ einig fundament jſt/ Socrates ſeye alſo waarhafftig geweſen/ dz
<
lb
/>
er auch kein lug wöllenn ſagen ſein leben zů erhaltenn/ oder etwas anders
<
lb
/>
ſchandtlichs zů beghen.</
s
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echoid-s22294
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echoid-s22295
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">Es hat aber Socrates offenbarlich bekanndt/ er habe einen beſonderen
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geiſt oder teüffel/ wöllichen er nit nur ein mal geſehen/ oder jme auch in al-
<
lb
/>
lem ſeinem leben faſt geheim geweſen/ alſo daß er ihm zů zeytten etwan ein
<
lb
/>
ſach widerrathen/ vnnd zů zeytten gerathen hatt/ darumb volget daß teüf
<
lb
/>
fel ſeyend. </
s
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<
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echoid-s22296
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">Faſt eben auß diſer vrſach hat ſich Ariſtoteles in die diſputatz nitt
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wöllen einlaſſen. </
s
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<
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">dann wann er darwider geweſen/ wurde er wider Socra-
<
lb
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tem gehandlet/ vnnd der luge geſtraffet haben. </
s
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">Ob er auch wol ſagt es habe
<
lb
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diſer etwan die waarheit verhalten/ hat ihn doch vnbillich gedaucht/ diſen
<
lb
/>
felſchlich vnnd on genůgſamme vrſach an zů klagen/ vorab weil er auch et-
<
lb
/>
was zů vyl wider Platonem gehandlet. </
s
>
<
s
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preserve
">Vyleicht hat er auch kein gewüſſes
<
lb
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vnnd krefftig argument/ wie er vermeinet/ an zů zeigen daß teüffel ſeyend.
<
lb
/>
</
s
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<
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">Er was auch offentlich allen religionenn oder Gottesdienſten/ darzů dem
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Apollo ſelbs zů wider/ alſo daß er für gottloß gehalten/ vnnd in großer ge-
<
lb
/>
fahr deß gemeinen manns halben ſtůnde. </
s
>
<
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echoid-s22301
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preserve
">Vnnd ſo vyl mehr daß er geſehen
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den Platonem darumb angenem/ weil der die meinung vonn den teüfflen
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lb
/>
eingefüret. </
s
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<
s
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echoid-s22302
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">Es iſt auch gleüblich/ der habe etwas geſehen/ ſo der meinung
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von der teüfflen weſen/ änlich iſt. </
s
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">deßhalben er vermeinet/ weil er vyl höche
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lb
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re ding geſchriben vnnd gediſputieret/ inn ſollicher zweyffelhafftigen ſach
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ſich in kein gefahr zů begeben. </
s
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">Wann Socrates auch angezeiget bette/ wie
<
lb
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diſer teüffel geweſen/ hette er on zweyffel die ſchwere frag/ ob ſie ſeyẽ o{der} nit/
<
lb
/>
hingenom̃en. </
s
>
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echoid-s22305
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preserve
">dann er iſt waarhafftig/ vnd vyl beſſer weder ich geweſen.</
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