Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
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761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
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766dccxVon mancherlei wunderbaren er voll ſchräcken. Es vnderſthend auch die bößen tüffel vns von der gůten
gemeinſchafft auch von den Götteren/ on vnderlaß abzůwenden.
es ſthet
aber für vnnd für der teüffel oder geiſt/ ſo vns für geſetzet/ bey vns/ vnd
endert ſich gar nit.
Es hatt aber Socrates einen gehabt welchen er gehöret/ vnnd diſen ihn
11Socratis teü-
ffel oder geiſt.
Theagen eigentlich.
Dañ es wirt Socrates eingefürt alſo redẽde/ Ich hab
auß Götlicher verſechung ein teüffel bey mir/ welcher mir võ meiner kindt
heit nachgeuolget.
dann diſer iſt ein ſtimm/ wann ſie beſchicht/ widerrathet
ſie mir das/ ſo beſehen ſoll.
zů zeytten reitzet ſie mich auch darzů. Wann
etwan einer auß meinen gůtẽ fründen mir etwas angezeigt/ ſo kommet die
ſtimm vnnd wider rathet es mir/ laßet mich auch diſes nit thůn.
deſſen will
ich zeügnuß geben.
Ir kennend den Charmiden ſo deß Glauconis ſun iſt/
wol.
wie ſich diſer etwan in Nemea üben wolt/ hatt er von dem Stadio mit
mir ein radſchlag gefaſſet.
da was von ſtund an die ſtimm zůgegen. da hab
ich es jm widerrathen/ ſprechende der geiſt hette mich ſchon gewarnet.
aber
er hatt mir nit geuolget/ deßhalben euch wol bekant/ was jm auß ſollicher
übung entſtanden iſt.
Alſo iſt auch dem Timarchen beſchehẽ/ als ich diſen wie er wolt von dem
maal auffſthen/ zum anderen maal von der ſtimm wegen gewarnet/ vnnd
bey mir behaltẽ hat.
Wie er aber ſich heimlich daruon gemachet/ hat er den
Niciam deß Hiroſcamandri ſun zů tod geſchlagen.
wie er auch deßhalbenn
verurtheilet worden/ ſprach er zů ſeinem brůder/ O Clitomache ich můß jetz
ſterben/ weil ich dem Socrati nit gehorſaammen wellen.
Ir werden auch
von diſen ſo in Sicilien gezogen vernemmen/ was ich deß gezeügs halben
vorgeſagt.
doch ſeind diſes allein vergangene thaten. Von zůkünfftigen ver
merckend diſes.
Neonus deß Cali ſun iſt mit Thraſylo hinweg gereißet/ Io
niam vnnd Epheſum zůbekriegen/ wiewolich von deß geiſt zeichen wegen
jm diſes wider rathen hab.
deßhalbẽ förcht ich diſer werde zů tod geſchlagẽ/
oder müſſe etwas anders der geleichen leiden/ ja ich hab ſorg über dem gantz
en handel.
Diſes ſagt er. Man ſpricht vonn dem/ es ſeye deßen teüffel gantz
fürnemm/ feürig vnnd Saturniſch geweſen.
Dañ der hochlüfftig/ welch
er von anderen feürig genennet/ hilfft vnnd dienet gar wol zů der Cõtem-
plation vnnd betrachtnuß/ wie der lufftig zů den geſchefften/ der wäſſerig
zů wolüſten.
Vnder diſen ſeind auch Saturniſche/ welche allwegen etwas
mißrathen/ als hie deß Socratis.
alſo ſeind auch ſo dem Marti zůgehörig/
welche krafft geben.
deß Iupiter gebend weyßheit/ alſo můß man auch die
anderen verſthen.
Sie ſeyend aber nitt alle vntödtlich/ ſonder die feürige vnnd lüfftige ſey
end am edleſten/ die überigẽ aber ob ſie wol tödlich/ habend ein gar langes
leben.
Es ſeye auch die gantz art etwas mittels zwiſchenn den Götteren
vnnd den menſchen/ damit ſie der Götteren gůthat vns zůbringend/ vnnd
wider vnſer gebett vnnd gůte werch zů jnen.
Es ſeyend auch ettlich/ ſo vns
faſt angeboren vnnd natürlich ſeind.
die andere als frembd/ welches nicht
anderſt dann menſchen ſehl/ ſo durch die elementen hin vñ har ſchweiffen.
Es erkennend auch allein die teüffeliſche menſchen jre teüffel/ welche jnen
zů einer hůt gebẽ.
doch ſeyend deren gar wenig. die überigen aber ſo mit welt
lichen geſchefften vmghond/ oder wild ſeind/ welcher ein große zall/ die mö
gend all jren teüffel nit erkeñen.
daß aber diſe kein wunderzeichẽ mehr thü-

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