Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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ſachen/ Das ſechzehend bůch.
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">Doch ſeind in anderen dingen etwan ware geſpenſt. </
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">Ich will aber nun der
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lb
/>
weyſſagung vrſach vnderlaſſen/ dañ Ariſtoteles vñ Theophraſtus habend
<
lb
/>
von Pithia oder Apolline geſchriben/ vnd ſolliches zum theil der Prieſter
<
lb
/>
ſchafft betrug/ zum theil deß dampff krafft zůgemeſſen/ wie dann auch der
<
lb
/>
haußgeiſteren wohn/ in knecht vnnd megten ſo deß ſtricks wirdig werend.
<
lb
/>
</
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s
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">Ein ſolliche meinung hatt auch Euſebius vonn weyſſagungen gehabt inn
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lb
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bücheren von der Euangeliſchen zůbereittung. </
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">Es iſt auch bey dem Daniel
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lb
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gar ein herrliches exempel von deß Baals pfaffen vorhanden.</
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">Deßhalben ob mann wol vyl ding mit einem groſſen ſeil mag zů den na-
<
lb
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türlichen vrſachenn ziehen/ iſt doch offenbar daß gewüß vrſachen der teuff-
<
lb
/>
len vnnd geiſteren halben ſeind. </
s
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<
s
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echoid-s22849
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preserve
">Als namlich wann yemand ein menſchen
<
lb
/>
vmgebracht vmb einer liederlichen vrſach willen/ oder von wegen eines klei
<
lb
/>
nen gelts/ wirſt du ſehẽ daß der menſch hernach nit mehr recht bey jm ſelbs/
<
lb
/>
auch ehe die that beſchehen/ vnnd weiſt nit warumb er diſes gethon hatt. </
s
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<
s
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">di
<
lb
/>
ſes hab ich zů mehr malen geſehen/ alſo daß man ſagen mag/ der teüffel ha-
<
lb
/>
be ſie beſeſſen. </
s
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<
s
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">Es möchten auch die treüm ſo etwas zůkünfftig bedeüten/
<
lb
/>
nit alſo fein mit allen thaten überein kommen/ wann ſie nit von Geiſten o-
<
lb
/>
der Gott eingeben wurden. </
s
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<
s
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">Deßhalben der warheit nitt gemeß/ daß diſe ſo
<
lb
/>
den gotloſen begegnen/ als dem Sylla/ Calphurnia/ vnd C. </
s
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<
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">Caligula von
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lb
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Gott harkom̃en/ darũb kommen ſie von bößen geiſten. </
s
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">alſo hatt auch Ho-
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lb
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merus daruon gehalten. </
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s
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">Doch habend ſie noch lands brauch vnnd art jres
<
lb
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Gottes dienſt/ was wir hüttigen tag teüffel heiſſen/ Götter genennet. </
s
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">Wir
<
lb
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entpfindẽ auch etwas in vns ſelbs das vns on vrſach treibt/ mit vns ſtreyt
<
lb
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tet vnd wider ſtrebt. </
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">alſo daß zů zeytten vnſer gemüt mit jm ſelbs kempffet.
<
lb
/>
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">Ich will ghen/ ich will nit ghen. </
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">ich weiß gar nit warumb ich ghen ſolte/ vyl
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minder was mich ſolte behalten. </
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">darzů wie vermiſchete ding auß den grobẽ
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elementen der erden werden/ als namlich auß erden vnnd waſſer. </
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">dann ich
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hab ietz wol hundert malen bewiſen/ daß allein diſe zwey elementen in ver-
<
lb
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miſcheten dingen ſeyend.</
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">Was wolte dann hinderen/ daß nit widerumb auß der reinen ſubſtantz
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der ſubteylen elementen/ namlich vonn deß waſſers dampff vnd reineren
<
lb
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lufft/ ettliche vollkommenliche vnd vnſichtbare vermiſchungen wurden?</
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">Es hatt Gott ſo vyl hurnauſſen/ muckẽ/ vnd andere plagen erſchaffen/
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lb
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vnnd die natur harfür gebracht/ vnnd ſolte nicht auch etwas vollkommen
<
lb
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liches haben wellen?</
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">Deßhalben hatt er diſes eintweder gemögen vnnd gewüſſet. </
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">wie dann?
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">hatt er vns die ding verbünnet? </
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">oder er hatt es gemögen vnnd aber nit ge-
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wüſſet? </
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">diſes were ein große ſchand zůſagen. </
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">deßhalben noch überig/ er ha-
<
lb
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be diſes nit vermögen. </
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">Wañ jm nun diſes vnmüglich/ ſoll man beweyßen/
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lb
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warumb es jm vnmüglich geweſen. </
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">man mag aber diſes nit thůn/ man ſetze
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lb
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dann vorhin/ daß in allen vermiſchungen weil die geboren werden/ all vier
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lb
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elementen von nöten. </
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">diſes iſt aber keins wegs waar/ ja es iſt auch wider Ari
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lb
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ſtotelem. </
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">deßhalben kein zweyffel/ die geiſter ſeyend auch erſchaffen.</
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">Es iſt auch gleüplicher wann man den handel von anfang bedencken/
<
lb
/>
es ſeyend geiſter dañ thier geſchaffen/ weyl ſie auß einer reineren ſubſtantz
<
lb
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erboren. </
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>
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echoid-s22879
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">Dañ wer wolte ſagen/ ſo wol bey ſinnen were/ dz die elementen da-
<
lb
/>
rũb gemachet/ damit auß jrẽ vnflat die thier geboren wurden/ vnd nit vyl
<
lb
/>
mehr daß auß jrem beſſeren theil/ das beſt werde? </
s
>
<
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echoid-s22880
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">diſes hat auch durch ſeine
<
lb
/>
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s
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echo
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