Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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dccxxvi
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0782
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782
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Von mancherlei wunderbaren
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einem vngewüſſen handel. </
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">Wañ aber diſe nit ſchedlich ſeind/ weil ſie menſch
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lb
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liches geſchlechts freünd/ wiewol diſes yederman beſtendig/ mit einmüti-
<
lb
/>
ger meinung nit zůlaßet/ als der glaub/ die Platoniſchen/ vnd der Pſellus
<
lb
/>
welcher ein mittel meinung zwiſchen diſen gehabt/ oder wañ diſe niemand
<
lb
/>
dörffen beſchädigen/ vnd es ihnen verbotten/ als widerumb der glaub vñ
<
lb
/>
die Platoniſchen ſagen/ warumb ſeind doch nit etliche/ welche ſcheinbarli-
<
lb
/>
cher weiß durch die gefürdert werden? </
s
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s
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">warumb wirt nitt einer oder zween
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lb
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durch die Teüfel reich? </
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">oder lernet ein neüwe kunſt? </
s
>
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echoid-s23013
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">oder bekom̃et ein Fur-
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lb
/>
ſtenthumb? </
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">oder erlãgt große weyßheit? </
s
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">weil doch hiezwiſchen alle ſo glau-
<
lb
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bend daß diſe ſeind/ oder ſich der annemmend/ gar fein bethoret werdenn.
<
lb
/>
</
s
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s
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">Wer hatt doch ye ein bůch in welches etwas gemanglet/ durch des teüffels
<
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hilff wider gantz gemachet? </
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">oder ein alten brauch/ oder ein verlorene kũſt/
<
lb
/>
oder ein verdunckletenn vnnd ſchweren ſententz eroffnet vnnd außgelegt? </
s
>
<
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echoid-s23018
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">
<
lb
/>
Die Artzney/ Philoſophey/ Geometrey/ Bůchtruckerey/ Geſchütz/ vnd
<
lb
/>
was bey den menſchenn für groß gehaltenn/ iſt alles durch menſchlichen
<
lb
/>
fleiß erfunden.</
s
>
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p
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">Die hochuerſtẽdige gelerte/ ſinnreiche/ fleyßige/ vñ die gaben von Gott
<
lb
/>
entpfangen/ haben die gůten künſt erfunden. </
s
>
<
s
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echoid-s23021
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">Nit Pythia/ Apollo/ Dodo-
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lb
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neus oder ein weib/ ſo den böſen geiſt gehabt/ habend diſe gelernet.</
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p
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echoid-s23023
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">Es hatt auch Sueſſanus mit ſeinem bartigen geyſt/ nicht beſonders er-
<
lb
/>
funden. </
s
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s
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echoid-s23024
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">es ſeind auch die Platoniſchen nit gelerter dañ die Ariſtoteliſchen/
<
lb
/>
ſonder vnbeſtendig/ vnnütz/ eyttel/ allein mit fablen vnnd hoffart brach-
<
lb
/>
tig. </
s
>
<
s
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echoid-s23025
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">Ia wölches man allein an ihnen gehoffet/ daß ſie fromm werend/ iſt
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auch nit geweſen. </
s
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">Dann Plotinus/ Porphyrius/ Iamblicus/ vnnd diſe
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">Plato iſt from
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aber die Pla-
<
lb
/>
toniſchen
<
lb
/>
gouloſs.</
note
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gantze ſect iſt Gott vndanckbar/ vnd nit frommer dann die Heyden gewe-
<
lb
/>
ſen/ weil ſie die leüt beredt/ mann ſoll die Geiſter mit ſampt Gott anbettẽ.
<
lb
/>
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">dann es iſt auß Gottes wercken offenbar/ daß er alles erſchaffen. </
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">darumb
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ſoll man ihm allein/ vnnd nit den vnbekannten geyſteren danck ſagen.</
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">Wann auch geyſter werend/ welche vns etwas gůts thätend/ geſchehe es
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alles auß dem willen Gottes. </
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">darumb ſeind ſie eintweders gůt/ vnnd alſo
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des aller höchſten Gottes diener. </
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">ſie werden auch nicht für übel habẽ/ wañ
<
lb
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wir dem/ ſo ihnen vnnd vnns gůts thůt/ danck ſagend/ den allein anbet-
<
lb
/>
ten. </
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">O wie iſt es ſo wol geſchriben/ du ſolt Gott deinen herren anbetten/ vñ
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ihm allein dienen. </
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">Laß auch ſein diſe ſeyend böß/ vnnd mögend aber kein
<
lb
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ſchaden thůn/ ſoll man ſie nicht anbetten auß forcht wegen/ weil jnen nicht
<
lb
/>
müglich/ auch nicht von wegen ihres gunſts/ weil ſie böß ſeind.</
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">Wann diſe aber mögend beſchedigen/ vnnd es aber nitt thůnd/ ſollend
<
lb
/>
wir den gnaden Gottes zů meſſen/ durch welchẽ wir von dem feind beſchir-
<
lb
/>
met werden. </
s
>
<
s
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">Deßhalben gar ſchwerlich mitt gewiſſen argumenten zůbe-
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lb
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weiſen/ daß die Geyſter ſeyend. </
s
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">Wann aber etwas daran iſt/ ſo mögend di-
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lb
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ſe weder den leib noch das gemüt bewegen/ ſonder diſe allein warnen. </
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">vnnd
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diſes nit allwegen/ darzů nit faſt. </
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">welches vrſach mir noch nit bekannt.</
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">Darumb will ich diſes ſo ich nit weiß/ auch nit ſagen/ dann ich bißhar al
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lein die ding gewohnt zůſagen/ die ich verſtandẽ/ oder fürwar gewißt hab.</
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">Es möcht aber hie yemand für werffen/ iſt nit Gott? </
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">ja er iſt/ Iſt er nitt
<
lb
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allmechtig? </
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">ja er iſt. </
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">Weißt er nit alles? </
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">ja freylich. </
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">Warumb beſchirmet
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er dann ſeine gläubigen vnnd die welche ihm vertrauwend nit? </
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">warumb
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