Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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None
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Table of handwritten notes
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61 - 90
91 - 113
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(dccxxix)
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ſachen/ Das ſechzehend bůch.
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echoid-s23114
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">Es hette in ſollichem des Platonis from̃keit vnd auffrechtigkeit mögen
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lb
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genůg ſein/ ich hab aber auch in ſollichem wichtigen handel des Xenophon
<
lb
/>
zeügnuß wöllen haben. </
s
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s
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echoid-s23115
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">darzů iſt Socrates ein from̃er man vnd gantz war
<
lb
/>
hafftig geweſenn. </
s
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echoid-s23116
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">demnach was iſt diſes für ein wunder/ daß ein geyſt bey
<
lb
/>
Socrati geweſen/ weil er ſo warhafftig/ ſolliches von ihm ſelbs geſagt.</
s
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echoid-s23117
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echoid-s23118
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">Dieweil man auch jetzunder Engaſtrimythus vnd geſpengſten findet/
<
lb
/>
welcher/ wie auff heütigen tag/ auch vyl zů Socratis zeiten geweſen/ wie
<
lb
/>
wir an anderen orthen eigentlichen angezeigt.</
s
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echoid-s23119
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echoid-s23120
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">Es iſt auch gewüß/ daß die frauw von wölcher wir in den Subtiliteten
<
lb
/>
geſagt/ ſo von Ioſeph Nigern inn mancherley ſuchtẽ geheylet/ durch der
<
lb
/>
geyſten hilff erhalten wordenn. </
s
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echoid-s23121
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">wiewol der dazůmal daſſelbig geleügnet/
<
lb
/>
als wir hernach verſtanden. </
s
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<
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echoid-s23122
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">Inn dem India ſo neüwlich erfunden/ iſt ge-
<
lb
/>
wüßlich war/ lauffen die leüt den geſpengſten vnd Zemen (dann alſo neñen
<
lb
/>
ſie jre abgött) entgegen/ vnd werden in der nacht erſchrecket. </
s
>
<
s
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echoid-s23123
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">Ob ſie ſich aber
<
lb
/>
deſſen alſo beredẽ/ oder ob es die warheit/ oder nun ein whon ſeye/ weiß ich
<
lb
/>
nicht eigentlich. </
s
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s
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echoid-s23124
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">dem handel ſeye wie ihm wöll/ es ſeind deren dingen gnůg
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lb
/>
ſamen anzeigung vorhanden. </
s
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s
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echoid-s23125
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">Es iſt auch von diſen dingen zůhandlen (als
<
lb
/>
vor geſagt) gantz nutzlich vnd angenem/ zům theil von wegen vnſterblich-
<
lb
/>
keit der ſehlen/ zům theil daß man alſo inn erkanntnuß der beſſeren welt
<
lb
/>
kommen mag.</
s
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echoid-s23126
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echoid-s23127
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">Wir wöllend aber diſen handel nit ſchlechter geſtalt/ wie andere vor vns
<
lb
/>
gethan/ erwegen/ ſonder gläubliche bewernuſſen zůhanden nemmen/ vor-
<
lb
/>
ab diſe ſo vor großem jamer vnd niderlag ſich begeben. </
s
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<
s
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echoid-s23128
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">dañ diſe ſeind gantz
<
lb
/>
offenbar/ wiewol man ſie auch (als inn dem bůch vonn vnſterblichkeit der
<
lb
/>
ſehlen angezeigt) zů der höchſten vrſach rechnen möchte. </
s
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<
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echoid-s23129
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">demnach wöllend
<
lb
/>
wir diſes hinzü thůn/ ſo man mit entpfindtlichen ſinnen vermercken/ vnd
<
lb
/>
alſo diſe lehr heiter vnnd bekannt/ darzů vyleicht nitt minder ſteyff vnnd
<
lb
/>
vollkommen/ dann die ding ſo man von entpfindtlichenn theilen der welt
<
lb
/>
hatt/ machen.</
s
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echoid-s23131
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">Wir wöllend auch diſes vorhin anzeigen/ daß die lehr vnſers glaubens
<
lb
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der geyſteren halben faſt mit den erfarnußen ſtimmen/ alſo daß kümmer-
<
lb
/>
lich etwas gleich förmigers hette mögen erdichtet werden. </
s
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<
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echoid-s23132
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">wiewol wir an di
<
lb
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ſem orth nitt nach Theologiſcher/ ſonder nach nateürlicher kunſt wöllen
<
lb
/>
fürfaren.</
s
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">Alſo ſeind diſes die fundament vnd ſchlußreden. </
s
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<
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">Zů erſten ſicht man nit
<
lb
/>
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note
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right
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note-0785-01
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note-0785-01a
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preserve
">Von der gey
<
lb
/>
ſterẽ oder teü
<
lb
/>
flen natur.</
note
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daß ſie ein ſchweren laſt mögẽ an ein ander orth thůn/ oder etwas bewegen
<
lb
/>
daran vyl gelegen. </
s
>
<
s
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">wann auch diſes ein mal oder zwey beſchehen/ můß man
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lb
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es zů anderen vrſachen rechnen. </
s
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<
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">dann es ſagt Ariſtoteles in dem vierdten
<
lb
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bůch von der thieren natur/ in dem ſiebenden capittel/ daß man diſe/ ſo ei-
<
lb
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ner frembden geſtalt/ vnnd welche ſeltzam ſeind/ nit in die gantze arth ſoll
<
lb
/>
ziehen. </
s
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<
s
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">Auß ſollichem volget nun das ander/ nammlich daß diſe allein
<
lb
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der dingen geſtalten erdichten/ als gethöß/ bildnuſſun/ geſpẽgſt/ geruch/
<
lb
/>
nachtſchrettelein/ welche man auch greiffenn mag. </
s
>
<
s
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echoid-s23139
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">dann die ſinn werden
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lb
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inñ diſen dingen betrogen/ weil nicht vorhanden daß man eigentlich ver-
<
lb
/>
mercken mag.</
s
>
<
s
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echoid-s23140
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"/>
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p
>
<
p
>
<
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echoid-s23141
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preserve
">Darumb geſpüren diſe allein die kinder vnnd ſchlaffenden/ oder welche
<
lb
/>
ein leichten vnd ſubteylen entpfindtlichen ſinn habend/ darzů diſes allein
<
lb
/>
mit hilff des tags oder eines liecht.</
s
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echoid-s23142
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