Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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901 dcccxlv
902 dcccxlvi
903 dcccxlvii
904 dcccxlviii
905 dcccxlix
906 dcccl
907 dcccli
908 dccclii
909 dcccliii
910 dcccliiii
911 dccclv
912 dccclvi
913 dccclvii
914 dccclviii
915 dccclix
916 dccclx
917 dccclxi
918 dccclxij
919 dccclxiii
920 dccclxiiii
921 dccclxv
922 dccclxvi
923 dccclxvii
924 dcccxlviii
925 dccclxix
926 dccclxx
927 dccclxxi
928 dccclxxii
929 dccclxxiii
930 dccclxxiiii
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790dccxxxiiijVon mancherlei wunderbaren Sigs tempel/ da der Ceſar ein bildnuß auffgerichtet/ ein Palmbaum gezei
get/ der zů der ſelbigen zeyt gewachſen.
Wer hat diſes alles gethon? allein
deß Keyſers Geiſt diener/ wöllichenn er mitt großen freüden ſolliches be-
folhen/ als wann er ſchon alles noch ſeinem wol gefallen zů wegẽ gebracht.
Man mag diſe hendel alle nitt baß verantworten/ alſo daß ſie ſich ſchi-
cken mögend/ dann wann man ſagt diſes ſeye alles vonn Ceſaris Genio o-
der Geiſt beſchehen.
Wie auch diſer den Ceſarem nitt mehr erhalten mö-
gen/ hatt er vmb die zeyt wie diſer ſterben ſolte/ das hertz auß demm thier
genommen/ wölliches ſolt auffgeopfferet werden.
dann mitt diſem wolte er
anzeigen/ daß ihm ſolliches nitt vnbekanndt/ er wölle auch die ding/ ſo zů-
künfftig/ nitt verhalten/ doch möge er das Fatum vnnd die ordnung nitt
verhinderen/ auch nitt der anderen Geiſter willen/ wölche deſſen tod für-
deren wöllen.
Man liſet ſonſt in keiner anderen Hiſtorien daß ein opffer ye
on ein hertz erfunden worden.
dann deß Ceſaris Geiſt was gantz gewaltig/
vnnd treffenlich hoch.
Es hatt ihm auch diſer die thüren der kammeren ſel-
ber auffgethon.
darzů in dem ſchlaaff durch ein verborgenen handel ange-
zeiget/ wie er auff den wolcken fluge/ bey wöllichem er ihm zů verſthen gege
ben/ wie man ihm noch dem tod große ehr beweyſen/ vnd faſt für ein Gott
halten wurde.
Es hatt auch diſer den todten nit verlaſſen/ ſonder in deſſen
ſpilen vnnd beſtattungen/ ein Cometen vnnd ſcheinenden ſternen angezei
get/ gleich ſolte Ceſaris ſehl in den himmel erhebt ſein.
Weil man aber diſes auch zů nateürlichen vrſachen wenden möchte/ hat
diſer Geiſt die Oberſten/ deren ſo wider ihn zůſammen geſchworen/ mit ei-
nem beſonderbaren exempel erſchrecket.
Wie Caſſius die feldſchlacht gethon/ iſt jm C. Ceſar in Philippiſchen fel-
deren inn herrlicher geſtalt begegnet/ als ihn bedaucht/ vnnd auß großem
ſchrecken in verzweyfflung gebracht/ vnd darzů vermögen/ daß er der bott
ſchafft nitt erwartet/ ſich mit ſeiner eigenen hand vmbgebracht.
diſes iſt ein
große vrſach geweſen/ daß der Gemein nutz vndergetrucket worden.
Er iſt
auch dem Bruto inn einer grauſammen geſtalt erſchinen/ vnnd alſo erſchre
cket/ daß ſich diſer auch mitt eigener hand ertödet.
Alſo hatt diſer alle die/
ſo der verreterey theilhafftig geweſen/ zů einem grauſammen todt gefürde
ret.
Es iſt auch diſer in Gottes geſtalt/ über das waſſer in offenbarem wun
derzeichen gefaren/ daß mencklich geſehen/ damitt der gezeüg vermeinet/
es gebüret ihm nun alle laſter zů vollbringen.
Diſer hatt ihm auch den traum eingeben/ als wann er bey ſeiner můtter
ſchlieffe/ damitt er zů begirden der herrſchung/ wölliche gantz groß bey jm
geweſen/ auch ein hoffnung bekeme.
Diſer hatt auch die geweichten pferd
vor deſſen todt gezwungen/ daß ſie faſt geweinet/ vnnd das fůter nit mehr
brauchen wellen.
Er hatt ihn auch in großer gefahr friſch vnnd geſund er-
halten/ nitt mit gewalt/ ſonder allein durch ſeine ratſchleg.
Alſo ſolt du ach
ten daß es inn allen dingen zůghet/ wie du in diſem einigen exempel ſichſt.
Dann wann du ein mal über der natur zeil hinauß fareſt/ wirſt du vermei-
nen/ es gange in allen alſo zů.
dann ein argument/ ein geiſte/ in teüffel/ ein
geſpenſt deß abgeſtorbenen menſchen/ vnnd ein wunderwerck/ zeiget alle
teüffel/ geiſt/ geſpenſt/ vnd wunderzeichen an.
Wann aber hie yemand mir fürwurffe/ die Geiſter mögend nicht bewe-
gen/ wie ich ſelbs vorhin bekennet/ wie doch der Victori bildnuß ſeye vonn

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