Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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864 dcccviii
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866 dcccx
867 dcccxi
868 dcccxii
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870 dcccxiiii
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874 dcccxviii
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802dccxlviVon mancherlei wunderbaren meinen volck/ ſo vermeinen/ deſſen ſehl ſeye waarlich in ein vogel verkeert
worden.
Alſo vyl vermögend die gewonlichen irthummen/ ſo der Religion
zůgehörig.
Was wöllend dañ wir vns ab den Anthropophagen vnd Menſchenfreſ-
11Anthropo-
phagẽ grau
ſamkeit.
ſeren verwunderen/ ſo Carib ben genennet.
bey wellichen auß neyd vnd haß
(wie gemeldet) ein gewonheit worden.
Es iſt aber auff diß malen gewüß/ dz
das gantz Occidentaliſch India/ wölliches vyl größer dann das gantz Eu
ropa/ den Anthropophagẽ zůſtendig/ oder aber erſt kurtzlich geweſen.
dañ
durch vnſers Keyſers miltigkeit vnd gewalt/ ſeind diſe breüch in der mehr-
theil lenderen abgeſtellet.
Es iſt auch nicht ſo faſt zů verwunderen/ dann daß diſe in ſolliche thor-
heit kommend/ daß ſie die kinder/ ſo ſie auß dienſtmegten gehabt/ gefreſ-
ſen/ demnoch auch die mütteren.
ja auch in diſe grauſamme gerathen/ daß
ſie das kind auß můtter leib gezogen/ vnnd gefreſſen.
ab wöllichem wir auch
in vnuernünfftigen thieren ein abſcheühen habend.
Wölche man auch rich
ten will die lachen darzů/ als wann es ſie nicht angange.
ſie wüſſen auch wol
daß man den lebendigen zů erſt ſoll das hertz harauß ziehen/ damit man di
ſes rauw eſſe.
wöllicher brauch bey den opfferen geweſen. Ob wol etwan vyl
auß den knechten entrünnen möchtend/ wölliche man offt wie die ſchwein
meſtet/ wöllend ſie es doch nit thůn.
Es wirt ſich aber niemand ſo faſt ab diſem verwunderen/ wölcher die vr-
ſach wüſſen.
ſo vyl vermag der vrſachen erkanndtnuß/ auch inn vngleübli-
chen ſachen.
Deßhalben iſt diſe gewonheit auß haß entſtanden (wie geſagt)
darzů auß krieg vnnd notwendigkeit/ wöllicher harnach auß ſuſſigkeit der
ſpeiß vnnd auß armůt gemehret worden.
dann bey ihnen was kein vierfüſ-
ſig thier/ wölliches fleiſch fůß zů eſſen geweſen/ kein ſchwein/ rinder/ küe/
geiſſen/ hirtzenn/ pferd/ eſel/ oder anders viech.
darũb ſeind ſie auß großẽ
mangel dahin gerathẽ.
Weil aber dẽ überwinderẽ vñ überwundnẽ zůgeſtã-
den daß ſolche menſchliche opffer von jnen ſelbs gſchlachtet wurdend/ zwar
den überwundenen/ damit die überblibenen auß forcht der ſtraff/ nit mehr
an den ſtreyt wölten/ vnnd den überwinderen/ daß diſe nit etwas größers
auß forcht deß tods vnderſtündend/ haben ſie diſes der Religion zů geben/
durch wölliche offt ſo große ſachen/ ſo gůtt oder böß geweſen/ entſtanden/
vnnd alſo die arbeitſelige leüth beredt/ wann ſie alſo geopfferet/ wurden ſie
noch dem todt bey den Götteren in großen freüden leben.
Es mag auch niemand glauben was der whon bey demm vnuerſtande-
nen volck vermag/ weil ſie die verheiſſungen halten/ als wann ſie ſchon ge-
leiſtet werend.
Doch iſt jetz zůmal auß Chriſtenlicher zucht vnnd forcht der ſtraff/ weil
ſich auch allenthalben bey ihnen die ſchaaff/ ſchwein/ geiſſen/ vnnd rinder
gemehret/ darzů diſes volck kunſtlich vnderwiſen das gewild zů fahen/ wel
liches vorhanden/ als namlich haſen vnnd küngelin/ diſer brauch zů dem
größeren theil abgethon/ wie vor angezeiget.
Wann du mir aber fürwirffeſt/ ſie habend eydochſen bey ihnen/ die ſüeß
zů eſſen/ darzů etliche ſchlangen die gůt zů eſſen ſeyend/ demnach pfauwen/
wöllicher bey ihnen ein große zaal (ich rede von den Indianiſchen) vnnd
vnzalbarlich fiſchen.
antworten ich/ diſe ſpeiſen mögend ſich mit der vierfüſ
ſigen thieren fleiſch gar nitt vergleichen/ wie wir diſes zů faſten zeyt erfa-

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