Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(dcclv)
of 997
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1.0RC
">
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text
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de
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">
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1
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107
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dcclv
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0811
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811
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ſachen/ Das ſiebenzehend bůch.
"/>
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p
>
<
s
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echoid-s23924
"
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="
preserve
">Es iſt ein lieblicher wein fürwar/</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s23925
"
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="
preserve
">Sam wer es Nectar gantz vnd gar.</
s
>
<
s
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echoid-s23926
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s23927
"
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="
preserve
">Es was auch der Mendeus wein/ wöllichen man der Götteren bad nen
<
lb
/>
net/ wie man hargegen den ſchlechteſten Peparrheten hieß. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23928
"
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="
preserve
">Man ſagt daß
<
lb
/>
der Maroneiſch wein zwentzig malen ſo vyl waſſer erleiden mögend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23929
"
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="
preserve
">vonn
<
lb
/>
den überigen habend wir vorhin meldung gethon. </
s
>
<
s
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echoid-s23930
"
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="
preserve
">alſo ſeind auff heüttigen
<
lb
/>
tag die wein an mancherley orthen einer anderen natur/ oder ſonſt künſtli-
<
lb
/>
chen zůbereittet.</
s
>
<
s
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="
echoid-s23931
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
</
div
>
<
div
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108
">
<
head
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echoid-head136
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preserve
">Von ſchatzen/ Das
<
lb
/>
xcvij Capittel.</
head
>
<
p
>
<
s
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echoid-s23932
"
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="
preserve
">IN den ſchatzen ſeind drey ding zů bedencken. </
s
>
<
s
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echoid-s23933
"
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="
preserve
">was man außer-
<
lb
/>
<
note
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right
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="
note-0811-01
"
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="
note-0811-01a
"
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="
preserve
">w@@ in ſcha-
<
lb
/>
tzen zůbehal@@</
note
>
welen/ wie man diſes probieren/ vnnd wo man es finden möge.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s23934
"
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="
preserve
">Wie man aber diſes behalten ſoll/ iſt gantz leicht vnd an ande-
<
lb
/>
ren orthen angezeiget. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23935
"
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="
preserve
">Es iſt aber allein ein zweck in der erwe-
<
lb
/>
lung/ dahin man ſehen ſoll/ namlich die fürtreffenlichkeit. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23936
"
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="
preserve
">diſe
<
lb
/>
ſthet in zweyen dingen/ in der ſeltzamkeit/ vnnd gunſt ſo man darzů tregt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23937
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
der gunſt beſthet in der ſchöne/ vnnd an dem gebrauch. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23938
"
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="
preserve
">Was man aber be-
<
lb
/>
haltet/ iſt von jm ſelbs fürkommen/ oder alſo gemachet worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23939
"
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="
preserve
">Der gema
<
lb
/>
cheten ſeind dreyerley arthen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23940
"
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="
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">die inſtrumenten/ bildnuſſen/ vnnd bücher. </
s
>
<
s
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="
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"
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="
preserve
">
<
lb
/>
das ein kom̃et von dem gemüt/ die andere von weſenlichen dingen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23942
"
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="
preserve
">weil wir
<
lb
/>
dañ vier ding zů dreyen gezogen/ werdẽ deren zwölff artẽ/ ſo man behalten
<
lb
/>
ſoll. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23943
"
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="
preserve
">Man behaltet die bücher ſo ſeltzam ſeind/ vnd wie man ſpricht Archety
<
lb
/>
pi von dẽ authori ſelbs geſchriben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23944
"
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="
preserve
">darzů auch andere ob ſie wol bey menckli-
<
lb
/>
chen gemein/ von wegen jrer großen wirdigkeit/ wölche in dem brauch oder
<
lb
/>
in wolluſt beſthet. </
s
>
<
s
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echoid-s23945
"
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="
preserve
">Demnoch die bildnuſſen/ wölche außgeſtochen/ gegoſſen
<
lb
/>
durch den haffner bereitret/ oder gemalet ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23946
"
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="
preserve
">Es ſollẽ aber diſe ſo von dẽ
<
lb
/>
baffner bereittet/ ein ſeltzam̃e matery habẽ vnd kunſtlichen gemachet ſein. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23947
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Die gegoſſene/ außgeſtochne/ vñ gemalet ſeind gemeinlich adelicher. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23948
"
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="
preserve
">In di
<
lb
/>
ſen bedencket man gemeinlich/ die matery/ kunſt/ alter/ werckmeiſter/ ein-
<
lb
/>
faltigkeit vnd etliche gezierden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23949
"
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="
preserve
">man fraget aber in diſen dẽ gebrauch nicht
<
lb
/>
noch/ ſonder noch dem vnd die angenem vnd ſeltzam ſeind.</
s
>
<
s
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="
echoid-s23950
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s23951
"
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="
preserve
">In den Inſtrumenten bedencket man drey ding/ wie auch in den büche-
<
lb
/>
ren. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23952
"
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="
preserve
">es machet aber die matery ein ſeltzamkeit/ ſchöne geſtalt/ vnd mancher
<
lb
/>
ley gebrauch. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23953
"
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="
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">der maſſen ſthet es auch vmb das alter/ vnnd überigen ding/
<
lb
/>
ſo wir angezeiget. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23954
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preserve
">In der natur wercken bedencket man auch diſe drey ding.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s23955
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preserve
">Wir erwelẽ die edelgeſtein/ bein von dẽ Einhorn/ balſam/ Sfragidem der
<
lb
/>
thieren cörper oder etliche glider an ihnen/ demnach die ſeltzamme geſtein
<
lb
/>
an krefften oder geſtalt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23956
"
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preserve
">Daß aber etliche ding ſeltzam/ kommet von jrer na
<
lb
/>
tur/ als {der} Balſam/ Opalus/ Einhorn/ Pazar. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23957
"
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="
preserve
">Oder die größe als in Sma
<
lb
/>
ragden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23958
"
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="
preserve
">oder die ſchöne ſo bey einer zimlichẽ größe erfunden/ als in Carfun-
<
lb
/>
cklen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s23959
"
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preserve
">Es kommend offt vyl ding an einem zůſammen/ als wann man ge-
<
lb
/>
ſchir auß einem großenn Achatenn machet/ wölliche gantz kunſtlich zůbe-
<
lb
/>
reittet wirt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s23960
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s23961
"
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="
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">Es iſt aber gůtt daß man diſe ding recht erkeñe/ nãlich gold/ ſilber/ edel
<
lb
/>
<
note
position
="
right
"
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="
note-0811-02
"
xlink:href
="
note-0811-02a
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="
preserve
">Wie man kũſt-
<
lb
/>
liche ding er-
<
lb
/>
kennen.</
note
>
gſtein/ berlin/ helffenbein/ Sfragis/ balſam/ einhorn/ pazar/ beſondre thier
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>