Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of contents
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(dccclxxxii)
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echoid-head166
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">Außzug vonn dem eilffc
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/>
en bůch
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lb
/>
der Subtiliteten/ Hieronymi Cardani Doctors
<
lb
/>
der Artzney zů Meyland/ etc.</
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>
<
head
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echoid-head167
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">Von notwendigkeit deß menſchen
<
lb
/>
vnnd ſeiner geſtalt.</
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>
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p
>
<
s
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echoid-s27919
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preserve
">WArumb alle ding erſchaf-
<
lb
/>
fen/ oder ob alles von wegen deß men
<
lb
/>
ſchen contemplation vñ beſchawung
<
lb
/>
geordnet/ vnd ob der menſch ein thier
<
lb
/>
ſeye/ iſt mit erſten hie an zů zeigen. </
s
>
<
s
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echoid-s27920
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preserve
">Al-
<
lb
/>
ſo wirt nun {der} anfang vnſers geſprechs
<
lb
/>
ſein/ ob der menſch ein thier ſeye. </
s
>
<
s
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echoid-s27921
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preserve
">Dar
<
lb
/>
noch ob die thierer allein vonn wegen
<
lb
/>
deß geſchlechts der natur erkanndt/
<
lb
/>
oder die theil/ oder auch die einigen/
<
lb
/>
wölliches inn dem menſchen noch vyl
<
lb
/>
mehr zweyffelhafftig iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s27922
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">Darzů ob die
<
lb
/>
thier vnnd erdgewechs auch andere
<
lb
/>
durch jrentwillen/ oder von wegen deß menſchen ſeyen. </
s
>
<
s
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echoid-s27923
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preserve
">Wann ſie nun von
<
lb
/>
wegen deß menſchen erſchaffen/ ob ſie von ſtundan von ſeinet wegen/ oder
<
lb
/>
ob ſie mitt einer ordnung von wegen anderer dingen ſeyend/ als die kreüter
<
lb
/>
vonn wegen der haſen/ die haſen von wegen der füchſen/ die füchs aber zů
<
lb
/>
deß menſchen nutz vnnd noturfft willen.</
s
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p
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echoid-s27925
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">Der menſch iſt von viererley wegen erſchaffen. </
s
>
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">Zů dem erſten daß er die
<
lb
/>
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">warumb d@@
<
lb
/>
mẽſch erſchaf
<
lb
/>
fen.</
note
>
göttlichen ding erkanndte. </
s
>
<
s
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echoid-s27927
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">Zů dem anderen daß er als ein mittel die tödtli-
<
lb
/>
chen vnnd menſchlichen ding darzů ſchickte. </
s
>
<
s
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echoid-s27928
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preserve
">Zů dem dritten daß er über al-
<
lb
/>
le tödtliche ding regieret/ dann es war von nöten daß inn diſem geſchlecht/
<
lb
/>
geleich wie inn dem himmeliſchen/ etwas das beſt vnnd edleſt were/ wölli-
<
lb
/>
ches den anderen gebütte/ hie mit gewalt/ dört von jm ſelbs vnnd gůtwil-
<
lb
/>
liglichen. </
s
>
<
s
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echoid-s27929
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">Zů dem vierten/ daß alles das jhenig ſo er docht möcht werden/
<
lb
/>
nitt über den ſchöpffer were/ der daoben iſt/ ſonder daß er es alles übertref
<
lb
/>
fe/ vnnd were der menſch ein betrüglich thier. </
s
>
<
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">dann die vnuernünfftigen
<
lb
/>
thier konten nitt betrüglich ſein/ von wegen der narrheit/ die Engel ſeind
<
lb
/>
auch nit alſo von wegen der from̃keit. </
s
>
<
s
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">darũb ſo wirt {der} menſch mit verſtand
<
lb
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den götterenn geleich/ vnd mitt der boßheit den vnuernünfftigen thieren.</
s
>
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">Es ſeind aber dreyerley menſchen. </
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">Die göttlichen/ wölliche nitt betrie-
<
lb
/>
gend/ werden auch nitt betrogend. </
s
>
<
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">Die menſchlichen/ wölliche betriegend/
<
lb
/>
vnd werden nit betrogen. </
s
>
<
s
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">Die viehiſchẽ/ wölche betriegen/ werden aber be
<
lb
/>
trogen. </
s
>
<
s
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">Wölche betriegen vnd betrogen werden (daß auch den gröſtẽ theil
<
lb
/>
deß menſchlichen geſchlechts innhat) iſt nitt einfeltig/ ſonder vermiſchet/
<
lb
/>
auß dem viechiſchen vnnd menſchlichen geſchlecht.</
s
>
<
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