Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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873 dcccxvii
874 dcccxviii
875 dcccxix
876 dcccxx
877 dcccxxi
878 dcccxxii
879 dcccxxiii
880 dcccxxiiii
881 dcccxxv
882 dcccxxvi
883 dcccxxvii
884 dcccxxviii
885 dcccxxix
886 dcccxxx
887 dcccxxxi
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940dccclxxxiiiiAußzug von allen cher ſich auch zů beiden ſeyten mit großen krefften haltet/ vnnd auß wölli-
chen der landtſchafften vnnd Künigreichen heil hanget.
Der Chriſt ſtellt ſein ſach auff vier fundament vnnd puncten. Zů dem er
ſten auff die zeügnuß der Propheten/ wölche alſo fleiſſig erzellen.
alles was
von Chriſto geſchehen/ daß es nit ſcheinet vorgeſagt ſein/ ſonder als wann
es noch der that erzellt were worden.
Diſe ſagen von dem Machomet nicht.
Darnoch die wunderzeichen Chriſti ſeind ſolliche/ daß ſie gantz vnnd gar
mit den Machometiſchen nit zů vergleichẽ ſeind.
als die aufferweckung der
todten/ Lazari vnnd deß töchterlins/ auch der witwen ſun.
Aber der Ma-
chometiſchen wunderzeichen ſeind/ als der faal eines ſteins von ſchwartzen
vöglen/ ein verbergung in der hüle/ als er in ſeinem Alchoran leeret/ oder
wie er geſchickt vnnd getragen worden in einer nacht von Mecha biß ghen
Hyeruſalem/ wie er in himmel auffgenommen ſeye/ vnnd daß er den Mon
zertheilet habe.
Wölliche ding alle kein zeügen haben/ oder ſeind auch keine
wunderzeichen.
Dann daß die ſtein von vöglen herab gefallen/ ob es gleich
alſo beſchehen/ vnnd wunderbarlich iſt/ ſo iſt es doch kein wunderzeichen.

Daß aber der Mon zertheilet erſcheine/ iſt we{der} wunderwerck noch wun{der}-
zeichen.
Von der ſtatt Mecha in Hyeruſalem getragen werden/ vnnd inn
himmel ſteigen/ were wol ein wunderzeichen/ aber es iſt kein zeügnuß vor-
handen.
Die dritte vrſach halt ſich an den gebotten Chriſti/ wölliche der na-
teürlichen/ vnnd Moraliſchen Philoſophey nit zů wider iſt.
dann ſeinem le
ben ſich gleichförmig haltenn/ kan auch der beſt vnnd frömmeſt nicht.
A-
ber dem ſelbigen noch folgen/ kan ein jeder.
Ia wie vyl du von deſſen exem-
pel abtritteſt/ ſo vyl ſchandtlicher ſitten vnnd geberden haſt du.
Der Machomet aber heißt kriegen/ vnd zů todt ſchlagen. Er ſagt von
dem Paradeyß/ in wöllichem gar gůt leben wirt ſein/ do wirt man zů tiſch
ſitzen/ vnnd werdend zů tiſch dienen hüpſche jüngling mitt koſtlichen ſcha-
len vnnd trinckgeſchirren/ darinn wirt ſein koſtlicher tranck/ der dẽ haupt
nit wehe thůn wirt/ noch truncken machen.
Sie werden auch herzů tragen
edel obs/ vnnd gůt vögel vnnd wildprät.
Es werdend da zůgegen ſein hüp-
ſche junckfrauwen/ mit hüpſchen vnnd großen augen.
Sie werdend ſich ni-
derlegen auff hüpſche täppich/ die geſchmuckt ſeind mit edelgeſtein.
Wölli-
cher menſch wolt ſolliche ding glauben?
Iſt es aber nit ſchandtlich daß er
ſpricht in ſeinem Alcoran/ Gott vnd ſeine engel betten für den Machomet/
vnnd er ſchweere bey den teüfflen ſeinen knechten.
Mit ſollichen fantaſeyen vnnd thorheiten ghet der Türcken Prophet in
ſeinem bůch vmb/ vnnd hatt ſo vyl tauſent menſchen dahin bracht/ daß ſie
jm glauben.
Ia ſprechen ſie/ Es iſt Machomets brauch geweſen/ daß er offt
in den himmel geſtigen iſt/ daſelbſten etwas anders vnd anders zů lernen.
Er iſt ſo ſchnell als ein pfeyl von dem armbruſt in him̃el verzucket/ damitt
er Gott höret/ aber der weg iſt zů letſt verſchlagen worden.
Zů dem letſten hilffet auch diſes den Chriſten/ daß durch wenig vnerfar-
ne vnnd arme leüt/ wider ſo vyl Keyſer vnnd reiche prieſter/ vnnd götzen
anbetter/ vnſer glaub außgerüffet/ vnnd geoffenbaret iſt worden/ wiewol
vyl kätzer die gantz welt mit vyl ſchandtlichen ſecten verderbt hatten.
Die Machometiſchen vnnd Türcken haben auch fünff argument/ dar-
11Türckiſch
glaub.
mit ſie ſich weren vnnd ſchirmen.
Zů dem erſten ſprechen ſie die Chriſten eh-
ren den einigen Gott nit ſo einfeltiglich vnnd waathafftig als ſie.
dann die

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