Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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681 dcxxv
682 dcxxvi
683 dcxxvij
684 dcxxviij
685 dcxxix
686 dcxxx
687 dcxxxi
688 dcxxxij
689 dcvij
690 dcxxxiiij
691 dcxxxv
692 dcxxxvi
693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
709 dcliij
710 dcliiij
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709dcliijſachen/ Das fünffzehend bůch. fenbar wordẽ/ wie bey dem Daniel geſchriben ſthet. dañ wie ſie jren betrug
nit mehr verdecken mögen/ vnd die Spanier zůgegen/ habend ſie die über-
wundenen alſo entſchuldiget.
Es iſt aber deß creütz halben ein größer wun
derzeichen/ oder ſie haben nit mit allen krefften diſes vnderſtanden auß zů
reiſſen.
doch ſeye diſem wie jm wölle/ iſt gewüß daß deren dingen vyl beſche-
hen/ wann ein glauben zů erſt ſoll vnder die welt kommen/ dann es iſt on
zweyffel ein beſondere krafft den gottloſen zů einer ſtraff verordnet.
darum̃
es auch kein fabel iſt/ daß dem Sennacherib in dem krieg begegnet.
Es zeiget auch der ſelbig Lobez an/ wie die Hiſpaniſchen kriegßleüt/ ſo
alles fůßknecht geweſen/ von viertzig tauſent Indianeren geenſtiget wur-
den/ bey Cintla/ ſo ein fleck in neüwen Hiſpanienn/ zů dem theil weil ſie an
einem vngelegnen orth da vyl beüm geweſen geſtrittẽ/ ſeye Franciſcus Mor
la ein reyſiger darzů kommen/ wölcher ſich ſo weidlich vnd mannlich gehal
ten/ daß die Indier müſſen hinderſich weichen.
wie nun diſe abgezogen/ ſeye
er auch daruon gefahren.
da haben ſich die Indianer wider auff jr vyle ver-
laſſen/ vnd angefangen auff die Hiſpanier ernſtlich zů tringen.
wie ſie nun
in großer gefahr geweſen/ iſt der reiſſig wider darzů kommen/ vnnd hat die
Indier wider gezwungen hinderſich zů weichen.
Als er diſes zů dem dritten
mal gethon vnnd daruon gefahren iſt/ haben die Indier wider den angriff
gethon/ zů wöllichem dann Fernandus Cortes der Hiſpaniſch hauptmann
mit dreyzehen reißigen kommen.
weil aber die Indier vorhin ſich vor einem
nit erhalten mögen/ ſeind ſie yetz in die flucht gebracht/ vnd ihr hauffen zer-
ſtreüwet worden.
Wie aber die Hiſpanier wider zů der ſtatt kommenn/ wölliche ſie inn ge-
habt/ haben ſie erfaren daß der vorgemelt reißiger/ nitt Franciſcus Morla
geweſen/ weil von der ſtraaſſen gefehrligkeit niemandt mögen zů ihnen ge-
ſchickt werden.
Diſen habend die gefangnen Indier auch geſehen/ darzů jr
Künig/ wöllicher noch der ſeinen niderlag/ ſich mitt den Spanierenn ver-
tragen hatt.
Sein pferd iſt rot vnd fleckechtig geweſen/ ab wöllichem ſie ſo
treffenlich erſchrecket.
wiewol ſie vorhin wider ſechs große ſtück büchſenn/
vnnd vyl kleiner handrhorenn/ mannlich geſtritten/ vnnd nitt gewichen
ſeind.
weil auch niemand inn diſem langwerenden ſtreytt auß den Chriſten
vmbkommen/ vnnd aber ſiebentzig verwundet/ zeiget genůgſam an daß di
ſes ein groß wunderzeichen geweſen.
Es verwundereten ſich auch die Indi-
er daß ſie keinen mochten zů to dtſchlagen.
Darzů hat diſer reißiger kein In
dier vmbgebracht/ auch kein verwundet/ ſonder allein erſchrecket vnd ver-
wirret.
wann diſe gewichen/ zog er daruon. wölliches alles von einem tödt-
lichen menſchen nit beſchehen mögen.
Deßhalben die Hiſpanier vermeinet
es ſeye S.
Iacob der Hiſpanier Patron/ aber Cortes hielt es darfür es were
S.
Peter ſelbs geweſen.
Alſo hatt man vyl můtmaſſungen von einem wunderzeichen/ vnnd iſt
nicht mehr zů fragen dann was beſchehen ſeye.
Mit diſen dingen ſtimmet
auch/ ſo den Römeren mitt Caſtor vnnd Pollux begegnet/ vnnd harnoch
auch Iulio Ceſari bey Rubicon.
Diſe ſo der Philoſophey obligen/ wurden
ſagen/ es were Fernanden Cortes deß hauptman geiſt geweſen.
dann es iſt
dem/ wie auch Iulio/ treffenlich zůgeſetzet wordenn/ vnnd zů letſt mitt ge-
walt in deß feind gefangenſchafft kom̃en/ vñ Diegẽ Velazquez/ welcher ein
ſtatthalter deß Künigreich geweſen/ überantwortet worden.
wie ihn auch

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