Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            won {der} ehrgeitigkeit) erzellet. </s>
            <s xml:id="echoid-s29277" xml:space="preserve">Man hat die Theologos von Pareyß/ deßge-
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            leichen zwen Iuriſten darzů berüffet/ vñ ſie aller dingen halb fleiſſig gefra
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            get vñ verhöret. </s>
            <s xml:id="echoid-s29278" xml:space="preserve">Es ſagt mir {der} Official man horte wunderbarliche ding võ
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            dẽ mañ/ weil man jn fragte vnd folterete/ man könte aber doch nicht gewiſ
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            ſes nochſagẽ/ dañ er blibe nit auff einer red. </s>
            <s xml:id="echoid-s29279" xml:space="preserve">Das weib wurd zů nacht arbeit
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            ſeliglichen vom teüffel vnd böſen geiſt geuexiert/ geplagt/ geſtochẽ/ geſchla
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            gen/ gezuckt/ vnd ſchier getödet. </s>
            <s xml:id="echoid-s29280" xml:space="preserve">Die tochter aber ſeye ſicher/ vnd were jr võ
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            wegen {der} ſtraaff nit angſt/ dañ ſie ſagt es keme all tag einer mit einẽ liecht zů
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            jr/ wölcher ſie tröſtete/ hieſſe ſie rüwig ſein/ vnd neme jrẽ alſo alle forcht hin
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            weg. </s>
            <s xml:id="echoid-s29281" xml:space="preserve">Alſo iſt dẽ teüffel nicht zů vertrauwen/ dann er verrath die ſeinen vnd
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            lůgt wo er ſie zůr verderbnuß bringe. </s>
            <s xml:id="echoid-s29282" xml:space="preserve">Wie es aber mit der dochter zůgangẽ/
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            iſt mir nit zů wiſsẽ/ vylicht iſt es nit Gots will dz wir ſolche ding wiſsẽ ſollẽ.</s>
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            <s xml:id="echoid-s29284" xml:space="preserve">Pauſanias ſagt in Atticis dz im feld Marathone/ da Miltiades vor cccc
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              ry.</note>
            jarẽ hundert tauſet Perſier geſchlagẽ hat/ vnd daruor {der} Künig Icarus er-
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            ſchlagẽ war wordẽ/ vyl ſeltzam̃er roßgeſchrey vnd ſtreittende leüt alle nacht
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            gehört werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s29285" xml:space="preserve">vnd wölcher mit fleiß dahin ghet das ſelbig zů hörẽ/ der wirt
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            nichts gewar/ allein die jhenigẽ ſo ongeferdt darkom̃en/ hörẽ es geſchwind.
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            <s xml:id="echoid-s29286" xml:space="preserve">Alſo will vns Gott vngewiß in ſolchen ſachen haben.</s>
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            <s xml:id="echoid-s29288" xml:space="preserve">Es ſagt Nicolaus Venetus/ in der Indiſchen hiſtory/ dz ein Indiſcher
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            ſchiffmañ/ als die wind auff hörtẽ/ den Gott (wie ſie jn neñeten) Mutthian
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            angerüfft habe. </s>
            <s xml:id="echoid-s29289" xml:space="preserve">darnoch ſye {der} ſelbig teüffel in ein Araber geſtigẽ/ {der} hab laut
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            geſchrawẽ/ vñ ſeye durch dz ſchiff zů einer tafel/ welche darzů bereit/ bey dẽ
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            ſegelbaum lag/ gelüffen. </s>
            <s xml:id="echoid-s29290" xml:space="preserve">daſelbſt hat er kolẽ ſo darbey lagẽ geeſſen/ vnd hab
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            hanẽ blůt begert/ wölches er von ſtundan von einẽ gewürgtẽ hanen geſogẽ
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            hat. </s>
            <s xml:id="echoid-s29291" xml:space="preserve">Darnoch hat er gefragt wz ſie begerẽ? </s>
            <s xml:id="echoid-s29292" xml:space="preserve">darauff jm der ſchiffweiſer geant
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            wort ſie wolten gern wind habẽ/ vnd ſagt jm auch zů wölcher ſeytẽ ſie jn gern
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            habẽ woltẽ/ dz verhieß er jnen in dreyen tagẽ zů gebẽ/ ſagt auch ſie ſoltẽ ſich
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            darauff rüſtẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s29293" xml:space="preserve">vnd als die beſchweerung auß war/ wußt der Araber von kei
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            nen dingen nichts. </s>
            <s xml:id="echoid-s29294" xml:space="preserve">doch zů beſtimpter zeyt gieng es alles von ſtatt. </s>
            <s xml:id="echoid-s29295" xml:space="preserve">Darum̃
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            werden gewißlich die teüffel etwas vermögen vnd wiſſen/ aber von wegen
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            der verachtung ſeind vyl ding zů grund gangẽ. </s>
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            dahar/ dz {der} mehrtheil ſo ſich auff diſe kunſt verlaſſen/ nit allein ein böß end
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            genommen/ ſonder auch nichts gewaltigs dardurch außgericht haben.</s>
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            <s xml:id="echoid-s29298" xml:space="preserve">Diſe ſchwartze kunſt hat man vor zeytẽ in Hiſpanien auff der Salaman-
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            tiſchen Vniuerſitet offenlich gelernet/ jetzunder aber iſt es gar verbotten.
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            <s xml:id="echoid-s29299" xml:space="preserve">Daſelbſten findet man noch etliche bewerte ſtücklin.</s>
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            <s xml:id="echoid-s29301" xml:space="preserve">Don Conſtantinus Fontanus ein Hiſpaniſcher Theologus/ vñ deß Kü
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            nigs Philippi auß Hiſpaniẽ beichtuatter/ hat mir geſagt/ als er in der ſtatt
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            Vagliadolit in eines bůchtruckers hauß (wölches vngeheüwr war) zů her-
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            berg lage/ hab er die erſt nacht das ſchrättelmennle befunden. </s>
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            ber zů nacht ſchwartze oliuen geeſſen hat/ gab er dem ſelbigẽ die ſchuld vnd
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            vermeinet es were nateürlich/ weil diſes auch ſonſt vn{der} die kranckheitẽ ge-
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            rechnet were. </s>
            <s xml:id="echoid-s29303" xml:space="preserve">Die an{der} nacht hat er ob dẽ beth die katzẽ ein an{der} beiſſen geſehẽ
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            vñ gehört/ wiewol aber diſes jn für ſcheützlich anſahe/ jedoch hat er es auch
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            für nateürlich geacht. </s>
            <s xml:id="echoid-s29304" xml:space="preserve">Die dritte nacht da er noch nit ſchlieff/ vñ diſen dingẽ
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            nochtracht/ hat er ein trometẽ in ſeinẽ orẽ gehört/ vñ knabẽ geſehẽ wölche da
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            ſtůndẽ vnd lachetẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s29305" xml:space="preserve">darnoch iſt diſe ſtim̃ gerings vm̃ die kam̃er gangen/ vñ
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            zů letſt ſich vn{der} dz beth verborgẽ mit großẽ gethöß/ alſo dz mã nichts ſahe.</s>
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