Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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echoid-head4
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preserve
">Dem durchleüchtigen-
<
unsure
/>
hochwirdigen Fürſten vnnd
<
lb
/>
herren/ herrn Chriſtophel vonn Madrutzen/ Cardinal vnnd Biſchoff zů
<
lb
/>
Triend vnd Brixien/ deßgleichen Gubernator vnd Landtuogt
<
lb
/>
im Herrzogthumb Meyland/ wünſchet Hieronymus
<
lb
/>
Cardanus Doctor der artzney zů Meyland
<
lb
/>
vyl glück vnd heil.</
head
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">WELCHe göttliche vnd menſchliche ſachen fleyſſiglichen erwe-
<
lb
/>
gen/ frommer Fürſt/ die verwunderen ſich fürnemlich in gött
<
lb
/>
lichen dingen/ daß ſo vyl wunderbarer vnnd ſeltzammer ding
<
lb
/>
von einem vnzertheilten vnd einfachen vrſprung harkom̃end.
<
lb
/>
</
s
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">In menſchlichen aber/ daß vnſer gemüt mitt ſo kleinem leib/
<
lb
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kurtzem leben/ vnd großer verhinderung deß ſchweren laſt beladẽ/ hat mö
<
lb
/>
gen die himmeliſchen ding durchtringen.</
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">Als ich diſes auch fleyſſiglichẽ bey mir ſelbs bedacht/ habe ich es auch für
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">w@@ fürnem-
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/>
lich von me
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/>
ſchen zůbed@
<
lb
/>
cken.</
note
>
die zwey mechtigeſten ſtuck gehalten/ namlich wie doch von der vnbefleck-
<
lb
/>
ten vnnd vnzertrenten einigkeit/ zů allen zeyten/ alſo vnzalbarliche/ man
<
lb
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cherley/ vnd ſeltzam̃e ſachen harkemend. </
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">vnd daß die ſterbliche menſchen/
<
lb
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ſo vyl jnen müglich/ zů der Gottheit ſtrebten/ vnd diſe faſt erlangten. </
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preserve
">Die
<
lb
/>
weil dann zwen puncten diſes wunderbaren lauffs/ der erſt wöllicher auch
<
lb
/>
ein anfang der gantzen welt/ namlich ſo ſich die Göttliche vnd vnſterbliche
<
lb
/>
natur/ in diſe ſterbliche vnd zergenglichen ſachen außtheilet/ der an{der}/ wañ
<
lb
/>
das menſchlich gemüt diſe tödtliche vnnd zergengliche ding mit vernunfft
<
lb
/>
vnd kunſt vnderſthet zů dem Göttlichen anfang/ mitt widerwertiger ord-
<
lb
/>
nung zů richten/ habend den anderen puncten/ wölcher allein vns zůge-
<
lb
/>
hörig/ vnſere vorelteren alſo hoch geacht/ dz Pythagoras auß der Inſel Sa
<
lb
/>
mo in Egypten gereiſet/ damit er zů den Magen vnnd verſtendigen wey-
<
lb
/>
ſen leüten keme/ demnoch in Cretam vnd ghen Lacedemon. </
s
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">Alſo auch Pla
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lb
/>
to von Athen in Italien vnd Egypten.</
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">Diſer exempel habend faſt alle verrümbte artzet geuolget/ wölche gantz
<
lb
/>
weite landtſchafften durchreißet. </
s
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<
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preserve
">Dann der weyßheit ſüſſe iſt alſo hoch/ jre
<
lb
/>
beſitzung alſo ehrlich/ jr übung alſo nutzlich/ jr frucht alſo ein Göttliche lie
<
lb
/>
be/ vñ jr contemplation vnd betrachtnus alſo ein ſichere růw/ daß alle mẽ-
<
lb
/>
ſchen auß nateürlicher begird darnoch ſtellen. </
s
>
<
s
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echoid-s124
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">Deßhalben verwunderet es
<
lb
/>
mich nit daß vnſere altuorderen/ diſe ſo die gůten kũnſt erfunden/ für Göt
<
lb
/>
ter verehret/ dieweil ſie auß menſchlicher gůtthat/ vnd eigener hochheit für
<
lb
/>
Götter geachtet/ wiewol ſie ein großen vnderſcheid von den Götteren ge-
<
lb
/>
habt/ dieweil ſie ſich eines anderen gaaben vnd frömbder ſchenckungen ge-
<
lb
/>
braucht. </
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<
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">Alſo hat man Apollinem von der Muſick/ Eſculapium von {der} artz
<
lb
/>
ney/ Minoum von der geſatzen/ Mercuriũ von der Arithmetic/ Cererem
<
lb
/>
vnnd Bachum von deß ackerbauw erfindungenn/ für ein Gott gehalten.
<
lb
/>
</
s
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<
s
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">Ich achten aber daß diſe nit minder lobwirdig/ wölliche die ding ſo andere
<
lb
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erfunden/ den nochkom̃enden in geſchrifft geſtellet/ dañ die erfinder ſelbs. </
s
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<
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">
<
lb
/>
Darumb ſoll ſich niemandt zů vyl verwunderẽ/ daß die verrümbte bücher
<
lb
/>
vnd libereyen den großen vnd treffenlichen Künigen alſo angelegen/ vnd
<
lb
/>
in großem werdt ſeind gehalten worden.</
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