Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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111 lv
112 lvi
113 lvij
114 lviij
115 lix
116 lx
117 lxi
118 lxij
119 lxiij
120 lxiiij
121 lxv
122 lxvi
123 lxvij
124 lxviij
125 lxix
126 lxx
127 lxxi
128 lxxij
129 lxxiij
130 lxxiiij
131 lxxv
132 lxxvi
133 lxxvij
134 lxxviij
135 lxxix
136 lxxx
137 lxxxi
138 lxxxij
139 lxxxiij
140 lxxxiiij
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119lxiijſachen/ Das ander bůch.18[Figure 18]h g b a d c f k e circkel darũb ſo bezeichnet mit B C D. der
punct
in mitten ſoll das A ſein/ vnnd der
gantz
platz E F G K.
demnach grab das B
C
D gleich/ biß du vier oder fünff ſchritt
tieff
kommeſt.
des brunnen ruuß ſoll in der
wag
ſthan/ darumb ſoltu fleiſſig acht habẽ
an
wölchem orth zůring vmb das B C D/
das
waſſer am höchſtẽ ſeye.
nimb es ſeye
einem
exempel im C nit holtz als im D.

wöllen
wir das A C K dem F füren.
darũb wirt es bey dem K höher ſein
dann
im C/ vnd bey dem A höher dann im F.
darumb wirt der runß ge-
gen
dem K überſich gahn/ vnd gegen dem F niderſich/ vnd ſollen wir das
orth
erwöllen das mehr gegen auffgang ſicht/ vnd do der boden der ſchnůr
noch
höher iſt im K.
oder im F/ niderer dann im A.
Hieronymi Cardani Doctors
der
Artznei Meyland von Mancherlei wun/
derbaren
/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/
Das
ander Bůch.
Von den edleren vnd heiligeren theilen
det
Weldt.
Vom himmel. Das xi. Capitel.
WAs der himmel ſeye vnd wie er bewegt
werd
/ iſt zům theil in anderẽ büchern
geſagt
/ zům theil aber ſolle es weiter
gehandlet
werden.
Nun wöllen wir ſa
gen
wie es vm̃ jn ein geſtalt habe.
dañ
wann
ein kleiner jrrthum̃ am anfang
zůgelaſſen
wirt/ iſt er ein vrſach vyler
vnd
gröſſerer fälẽ/ weil Ariſtoteles ſo
weit
fürgefaren das er vermeinet der
him̃el
bewege ſich vmb den centrũ
mittel
puncten der circklẽ/ wölches er
auch
mit der welt gemeyn haltet/ vnd
diſes
auß gebärũg der nideren dingẽ/
11Ariſtotelis
irrthumb
.
iſt hernach geuolget das er alle circkel vnd kreiß ſo nit den ſelbigẽ centrum
haben
/ mit ſampt den kleinẽ kuglen auffgehebt hatt.
Ich weiß aber nit wie
er
ſich doch bereden hatt mügen/ zům erſten/ dz des him̃els lauff von wegẽ
der
vnderenẽ ding ſeye/ ſo er doch ſelbs bekeñet/ es ſeye vyl ein herrlicheres
end
deren dingen ſo vmb den ſeind.
Vnnd ſo wir vns wöllen auff der natur
grũd
halten/ fälet es ſo weit/ das nidere ding ſoltẽ edler ſein dañ der him̃el/

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