Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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111 lv
112 lvi
113 lvij
114 lviij
115 lix
116 lx
117 lxi
118 lxij
119 lxiij
120 lxiiij
121 lxv
122 lxvi
123 lxvij
124 lxviij
125 lxix
126 lxx
127 lxxi
128 lxxij
129 lxxiij
130 lxxiiij
131 lxxv
132 lxxvi
133 lxxvij
134 lxxviij
135 lxxix
136 lxxx
137 lxxxi
138 lxxxij
139 lxxxiij
140 lxxxiiij
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605dxlixſachen/ Das dreizehend bůch. in mehrtheil abſünderen/ die kürtzere in weniger/ namlich in eine minder.
Wann wir auch lenger tiſch machen wöllen/ ſollẽ wir die lengere ſeytẽ in we
niger theil/ vnnd die kürtzere in mehrtheil/
117[Figure 117]a k l m b e q r g f ſ t h c n o p d 3118[Figure 118]a g h b e m n f c k l d 4119[Figure 119]a k b e m g f n h c l d 5120[Figure 120]a b c d 1121[Figure 121]a b c e d 2122[Figure 122]a b c e d 3 namlich eine mehr abtheilen.
Zům vierten/
wañ wir etwas wöllen zů der ſeyten thůn/
ſollen wir auß {der} ſeyten nem̃en.
ein exẽpel in
der erſtẽ figur.
der kurtzen ſeyten ſeyẽ zwo/
vnd {der} lengerẽ ſechs.
Ich wolt aber gern ein
figur machen die vier lenge vñ drey breitte
hette.
weil ich nun ein kürtzere ſeyten (nam
lich zwo) machen wolt/ daß es drey ſeyend/
vnd drey/ die zwey vm̃ eins übertreffen/ ſo
theil ich A C vnd B D in zwẽ geleiche theil/
alſo dz ein yeder eins ſeye.
darũb diuidier vñ
zertheil ich nach dẽ dritten gebott das A B
vnd C D in drey geleiche theil/ darnach ſetz
ich das richtſcheit (diſes iſt ein inſtrument
auß metall o{der} holtz von den werckmeiſterẽ
bereittet/ wölches ein grad eck haltet eigent
lich nach den geſtrackten linien/ breit vnnd
dick/ damit es ſich nit biege/ wölches gſtalt
wir vorhin an {der} ſeyten angezeigt) auff das
G vnd E/ vnd verzeichnen alſo den punc-
ten M in deß richtſcheit eck/ vnd ſetze dann
auch dz richtſcheit auff F vnd S/ vnd ver-
zeichnen N.
wañ man nun gerade linien G
M vnd M N/ vnd N L zeücht/ vnd die fi
gur G M N L/ D B abſchneidet/ wañ die
rechte linien M N ob dẽ A G zůſamen kom̃et/ wirt dz L D
mit derẽ auff M N fallen/ vnd haſt du alſo/ wañ diſe zůſa-
men kom̃en/ wz du gefragt haſt.
Alſo wañ du auch begerſt dz
in der fünfften figur auß A B C D/ wölches ſeyten A B vñ
C D ſechs ſeyen/ vnd A C auch B D vier/ jx lenge machen/
wirt der vnderſcheid zwiſchen jx vnd vj/ iij ſein.
weil ich auch diſes will len-
ger machen/ ſůch ich wie offt ich drey in ſechs haben möge/ nãlich A B vnd
C D {der} lengeren ſeytẽ/ vnd ſich dz es der halb theil iſt.
deßhalbẽ theil ich A B
vñ D C durch gleiche theil/ vñ durch dz dritt gebott A C vñ B D in iij theil
vñ ſetz dañ dz richtſcheit o{der} winckelmeß auff die punctẽ K vñ E/ deßgleichẽ
auff dz H vñ L/ vnd find die punctẽ M vñ N.
dañ zeüch ich liniẽ/ vnd theil
A B C D in zwo figur A C M N H B vñ E C D H N M.
vñ ſetz dañ EM
auff N H/ ſo fallet A K eigentlich auff E M/ vnd wirt ein figur die jx len
ge hat/ auch in {der} breite wie E C/ dz iſt ij vñ ein viij theil.
Dz fünfft iſt/ wã du
begerſt etwz zů einẽ rechtẽ quadraten zů bringẽ/ ſo můß die proportz {der} langẽ
ſeytẽ zů dẽ kurtzẽ/ wie zweyer quadratẽ zal ſein/ wölcher vrſprũg in einẽ vn-
derſcheiden.
Ein exempel in {der} dritten figur. A B ſeye vier vnd ein halbs/ A
C ſeye deren zwey/ ſo iſt die proportz wie neün zů vier.
deren zalen radices vñ
vrſprung ſeind zwey vnnd drey/ ſo an dem einen vnderſcheiden.
deßhalben
theilẽ wir nach dẽ drittẽ gebott A B vnd C D in drey theil/ A C vnd B D

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