Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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126 lxx
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128 lxxij
129 lxxiij
130 lxxiiij
131 lxxv
132 lxxvi
133 lxxvij
134 lxxviij
135 lxxix
136 lxxx
137 lxxxi
138 lxxxij
139 lxxxiij
140 lxxxiiij
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142 lxxxvi
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63ſachen/ Das erſt bůch. mitt der Sonnen/ Widerumb wie der gantz leib leidet/ wann das hirn ver
letzet iſt von wägen der ſinnen/ die von dem hirn ſich in alle glider außthei-
lend/ alſo beſchicht der Welt mitt dem verletzeten Mon.
Deßhalben iſt ein
Sympathia vnnd gleichförmigkeit in der Welt/ wie auch in menſchlichem
cörper/ es ſtimmen auch alle theil der ſelbigen miteinandern.
Das hertz be-
deütet denn lufft/ das hirn das element deß waſſers/ die läbern die erden/
die geburt glider bedeüten die Sonn vnnd das liecht.
Diſes mag man baß
wüſſen dann leren/ aber baß leren dann ſchreyben.
Es ſind aber ettliche ſo man vermeinet ein Sympathia vnnd gleichför-
119 migkeit zů haben/ vnd habends doch nitt/ als ancken/ kreiden oder glett/
vnd das weiß im ey/ dañ diſe ſtuck alleſamen/ ſo man ſie mitt andern feüch-
tigkeiten ſeüdet vnd vermiſchet/ ſo ziehend ſie allen wůſt an ſich/ aber es be
ſchicht nitt auß einer gleichförmigkeit/ ſonder es ſind diſſe ſtuck alle kläbe
rächt/ vnnd weil man die ſeüdet bleibend ſie alſo.
dieweil nur von wegen
der werme diſe vndereinan{der} vermiſchet/ mögẽd ſie von wegẽ jrẽs hertten
ankläbens/ nitt von einander abgeſündert werden/ vnd reinigend alſo die
feüchtigkeit von allem vnflath/ vnnd das auch recht vnnd ſchnell/ weil der
wůſt ſich ſelbs zůſammen zeücht/ dieweil er kläberecht iſt/ als des honigs/
vnnd deß zuckers.
So yemand diſes fleiſſig bedencket/ vnd mercket daß das hertz/ ſo es al-
2210 lein iſt/ inn dem leib wie die Sonn ſcheinet/ ſo es aber eins auß den dreyen/
ſo bedeütet es denn lufft/ der wirt leichtlichen verſthen die gleichförmigkeit
der welt vnnd des menſchlichen cörpers.
Etliche aber ſind einandern vereinbaret von wegen der gantzẽ einhellig
keit vnd liebe/ als in der geburt/ deß ends willen/ als wann die thier zůſam
men kom̃end/ ia auch wañ ettliche/ der gewächſen/ als vor von den Palm-
beümen meñlin vnnd freüwlin geſagt iſt.
Es iſt aber auch die zähende weis/ durch wölliche die gemüter jnen ſelbs
änlich werden/ mitt zim̃licher Sympathia vñ gleichförmigkeit/ da iſt auch
die waare ſeligkeit/ weil die inn den tugenden beſthat/ dann diſes iſt ein har
money vnnd zůſammen ſtim̃ung/ wie auch inn dem him̃liſchen geſtirn.
al-
ſo ſtim̃endt auch die ſeytenſpil zůſammen/ inn dem ſo die ann ſich nemmen
das vor n itt vorhanden was ja auch die durchtringenkeit der wäſenlichen
cörpern.
Dann alles was inn {der} Welt iſt/ beſchicht mitt gemeinen krefften/
als inn einem leib/ vnnd zů einem end.
Solliches iſt etwan vor auch angezeigt/ dieweil võ natur in gemein allen
dingen eingepflantzet iſt/ das eines auff das ander volge/ eintwäders von
wägen der gemeinen entſpringung/ oder das eines dem anderen diene.
So
yemand diſes wol behaltet/ mag er auch wol die eigenſchafft der antipa-
thia vnnd widerwertigkeit verſthen/ dann ein yede gleichförmigkeit iſt inn
der widerwertigkeit beſtimmet/ deßhalben habend weiſe leüth viel auß den
todten cörpern genommen/ ſo den läbenden zů wider gewäſen/ dann einem
yeden ding iſt nichts meer zůwider/ dann eben es ſelb/ ſo es todt/ oder ver-
derbt/ oder überflüſſig iſt.
doch můß ich von ſollichen dingen ſchweigen/
dann ich bin zů weit hinauß gefaren.
Es habend aber auch die Cantharides vnnd grüene käfferlein/ ein an-
tipathiam oder widerwertigkeit vnnd gegenleiden mit der blaaſſen/ vnnd
ein mehrhaß mitt der lungen/ doch iſt gnůg allein diſe zwey zů einem exem

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