Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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131 lxxv
132 lxxvi
133 lxxvij
134 lxxviij
135 lxxix
136 lxxx
137 lxxxi
138 lxxxij
139 lxxxiij
140 lxxxiiij
141 lxxxv
142 lxxxvi
143 lxxxvij
144 lxxxviij
145 lxxxix
146 xc
147 xci
148 xcij
149 xciij
150 xciiij
151 xcv
152 xcvi
153 xcvij
154 xcviij
155 xcix
156 c
157 ci
158
159 ciij
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            <s xml:id="echoid-s4849" xml:space="preserve">Es haſſet aber der ölbaum die räben vmb keiner anderer vrſach wegen/
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            dann daß die beid ein feißte feüchtigkeit begerend. </s>
            <s xml:id="echoid-s4850" xml:space="preserve">Das er aber ein feindt-
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            ſchafft mitt der eichen hatt/ mag villicht die widerwerrige natur ein vrſach
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            geachtet werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s4851" xml:space="preserve">vnnd ob man diſe wol auff den ſchatten ziehen möchte/ iſt
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            doch kom̃licher/ wann man von deſſen lufft redt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s4853" xml:space="preserve">Es übertrifft aber faſt allen glauben/ vnnd bezeügend doch alle einmü-
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              baum.</note>
            tig/ daß inn der inſel Ferri (wölliches eine auß den Fortunatis vnd glückſeli
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            genn ſoll ſein) ein baum ſeye/ ab wölliches nutzbarkeit ſich die gantze Inſel
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            freüwe. </s>
            <s xml:id="echoid-s4854" xml:space="preserve">vnnd ob wol kein bach/ brunnen oder waſſer daſelbſten/ ſam̃let ſich
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            alle tag ein dicker näbel vmb den baum/ wöllicher ſich inn waſſer verkeret/
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            vnnd nitt allein denn menſchen/ ſonder auch dem viech vnnd den thieren
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            gnůgſam̃ iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s4855" xml:space="preserve">es iſt nitt ſchwer zů gedencken wie doch ſolliches zůgange. </s>
            <s xml:id="echoid-s4856" xml:space="preserve">wir
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            mögen aber nitt verſthẽ/ wie ſich ſo vil waſſer ſam̃len könne. </s>
            <s xml:id="echoid-s4857" xml:space="preserve">Dañ laß ſein/
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            es ſeyend allein tauſet menſchenn/ vnnd ſo vil viech/ vnnd man einem ye-
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            den ein tag allein ein maaß waſſer (wölliches wenig were) gebe/ werdend es
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            zweitauſet maaß waſſer ſein/ vnnd alſo faſt bey den lvj. </s>
            <s xml:id="echoid-s4858" xml:space="preserve">krügenn. </s>
            <s xml:id="echoid-s4859" xml:space="preserve">wann ein
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            krůg xxxvj. </s>
            <s xml:id="echoid-s4860" xml:space="preserve">maaß haltet/ oder lxxjx. </s>
            <s xml:id="echoid-s4861" xml:space="preserve">pfund/ damitt wir nach Georgen A-
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            gricolen meinung alles fleiſſiger anzeigend. </s>
            <s xml:id="echoid-s4862" xml:space="preserve">Wie kan es aber ſein daß ein
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            baum ein en tag ſo vil waſſer ſamlen mag? </s>
            <s xml:id="echoid-s4863" xml:space="preserve">dieweil aber ſo vil hiſtoriẽ ſchrei-
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            ber ſolliches beſtetigend/ mag wol etwas dergleichen fürghen/ vnd iſt aber
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            vns die weiß noch nitt bekannt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s4865" xml:space="preserve">Es ſagt mencklich daß in Aegypten ein arth deß Loten vñ ſüſſen baums
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            geweſen/ wölliches wurtzel einer kütenẽ gleichet/ mitt einer ſchwartzen rin
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            den/ am geſchmack wie das gäl im ey/ ſo ein ſtammen gehabt wie die bonen/
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            bletter faſt wie der klee (dañ ein yeder Lotus hatt faſt ſolliche bletter) weiß
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            blůmen ſo klein vnnd den lilien gleich. </s>
            <s xml:id="echoid-s4866" xml:space="preserve">es wachßet inn dem waſſer/ vorab in
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            dem Nilo/ da er anlanffet/ vnnd im Euphraten. </s>
            <s xml:id="echoid-s4867" xml:space="preserve">Es iſt gewüß wann die
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            Sonnen niderghet/ daß ſich die blům nitt allein zůſamen zeücht/ ſonder
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            auch vnder das waſſer verbirgt/ vnd wann die Sonn wider auff ghet/ daß
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            ſie ſich wider über das waſſer hebt/ vnnd auff thůt. </s>
            <s xml:id="echoid-s4868" xml:space="preserve">wölches aber nach mehr/
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            man ſagt daß ſich diſe inn dem Euphraten biß zů mitternacht alſo zůſamen
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            ziehe/ daß man die mitt der hand nitt mehr finden kan/ nach mitternacht
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            aber ſteiget ſie allgemach wider auff/ alſo daß ſie zů auffgang der Sonnen
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            gar da vornen iſt/ vnnd erhebt ſich alſo entpor biß zů mittag. </s>
            <s xml:id="echoid-s4869" xml:space="preserve">der ſaamen iſt
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            inn knöpffen gleich wie der Magſaamen knöpff/ doch etwas gröſſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s4870" xml:space="preserve">ſonſt
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            iſt die frucht an jr ſelbs wie der hirß/ vß wölchem ſie brott machen. </s>
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            iſt offenbar daß deſſen gar vil iſt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s4873" xml:space="preserve">Sölliches vnd anders dergleichen erzelle ich/ dieweil ſie vß langẽ brauch
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            wol mögend geprobiert werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s4874" xml:space="preserve">was aber ſeltzam/ vnnd auſſerthalb dem ge
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            brauch/ will ich anderen laſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s4875" xml:space="preserve">wiewol ſie mögend waar ſein/ ob ich es nitt
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            geſehen hab/ als von dem Triorchiſchen happich/ wöllicher alſo das kraut
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            Triorchim oder ragwurtz (ſo ein arth deß tauſentgulden kraut hatt) lieben
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            ſoll/ wie Plinius auß dem Theophraſten anzeigt/ daß er auff die leüth trin
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            ge/ wölliche diſes kraut außgegraben hand. </s>
            <s xml:id="echoid-s4876" xml:space="preserve">weil aber diſes villerley gſtalt/
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            vngleüblich vnnd ſeltzam/ will ich nichts daruon ſagen. </s>
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            ches weder durch gwüſſe vrſachen/ nach andre exempel beweiſen/ vnd weiß
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            auch nitt was es möchte nutzen/ wann es ſchon waar were. </s>
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            ſer daß wir die ding wüſſend/ ſo waar ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s4879" xml:space="preserve">doch ſeind etliche wölliche diſes
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