Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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191 cxxxv
192 cxxxvi
193 cxxxvij
194 cxxxviij
195 cxxxix
196 clx
197 cxli
198 cxlij
199 cxliij
200 cxliiij
201 cxlv
202 cxlvi
203 cxlvij
204 cxlviij
205 cxlix
206 cl
207 cli
208 clij
209 cliij
210 cliiij
211 clv
212 clvi
213 clvij
214 clviij
215 clix
216 clx
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238clxxxijVon mancherlei wunderbaren bewegen/ haben ſie zů anfang anihren theilen kein vnderſcheid/ ſonder al
lein in denen/ ſo ſich durch jre eigen inſtrumenten bewegen.
Welliche thier
nun ein hertz habend/ dieweil diſes ein anfang aller bewegung/ werden ſie
durch vier zeichen getriben/ welche auch durch vier zeichen getriben wer-
den/ die haben ein hertz/ darumb ſeind ſie auch blůtreich.
Deßhalben leben diſe nit wañ man ſie von einanderen theilet/ dann ſie
ſeind jrer bewegung beraubt.
dann ſo der anfang zertheilt wirt/ ſo ſterben
ſie/ wann aber etwas an dem anderẽ theil bleibt/ bewegt ſich der ander nit/
vñ ſtirbt.
Alſo iſt der anfang vnd das end/ in wölchem die beweglichẽ theil
vnd glider zůſammen kommen/ vnzertrennlich/ vnd allein inn denen din
gen/ ſo ſich durch vier zeichen bewegen.
Welche thier nun jr bewegung nit zů dem einen anfang vñ vrſprung zie-
11Groſs würm. bend/ die leben wañ ſie zertheilt ſeind/ als ein Iulis der 44.
füß hatt/ alſo
das kein jrrdiſch thier oder wurm ſo vyl hatt.
Wañ man diſen zertheylt/ fa
rend beid theil für ſich/ dañ es iſt diſes thier von vylen zůſammen geſetzet.
Es mag aber ein anfang ſich nit mehr dañ durch vier zeichen bewegen/ alſo
auch kein blůtreich thier anderer geſtalt.
dañ wann es ſich bewegt/ müßtẽ
es vyl vrſachen ſein/ vnd nit nur ein anfang.
Es bewegen ſich aber die vor-
deren vnd hinderen theil nit/ ſonder das gantz/ dann das gantz iſt wölches
für ſich fahret/ aber die recht vnnd linck ſeiten/ der ober vnnd nider theil.

doch dieweil ein bewegung ſein ſoll/ kommen ſie alle in einem anfang vnd
vnbeweglichen end zůſammen/ welches diſe bewegt/ dieweil ſich ſelbs nicht
bewegẽ mag.
es bewegt auch nicht/ dañ ſo ferr etwas für ſich ſelbs vnbeweg
lichen/ wie in phiſicis vnd nateürlichen künſten angezeigt iſt.
Es iſt offenrbar das diſe thier/ welche ein ſolchen anfang haben/ eigent-
lichen durch vier zeichen bewegen.
dañ ein anfang bewegt allein ein leib/ al
ſo das ander auch nur einen.
deßhalben bewegt nur ein anfang die recht ſei
ten/ vnd das ander zeichen die linck ſeiten/ vnd eins die oberen glider/ vnd
eins die nideren/ welche an ſtatt der zweien bewegungen vnnd der zweyen
bewegerẽ ſeind.
Dañ die recht vnd linck ſeitẽ/ ſeind an ſtatt einer bewegũg/
vnd eines bewegers/ alſo das ober vnd nider theil/ iſt ein bewegung ſo für
ſich fahret.
Ob wol aber die zweyfüſſigen thier mit vier zeichen bewegt wer-
den/ als wañ die vögel ghond/ dañ ſie mögen nit mit vollem leib ghan/ wañ
ſie die flügel auff heben/ vñ die ſchulteren bedeckt haben/ wie auch die men-
ſchen nit auff den armen/ noch die vögel wañ die füß hingenom̃en werden/
bewegen ſie ſich doch nit mit vier zeichen/ als die vierfüßigen thier.
ſon{der} ſie
brauchen vollkom̃elich zwey zeichen/ als wañ die vögel mit den flüglen flie-
gen/ oder mit den füſſen ghond.
aber vnuollkom̃enlich vnd allein zů einer
fürderũg mit den füſſen/ wañ ſie fliegẽ/ vñ mit den flüglen wañ ſie ghond.
Die ſchlangen aber vnd die vierfüſſigen thier/ volkom̃elich mit vier zei-
chen/ doch die vierfüſſige thier offenlich/ vnd die ſchlangen heimlich.
dañ
die ſchlangen bewegen ſich wie die menſchen ſo ein geſtarreten halß haben/
der ſich zů dem rucken neigt/ welche den rechten theil vnd den oberẽ voran-
hin ſetzen/ vnd den lincken ſchenckel dohindẽ laßen/ darzů das mittel theyl
gebogen haben/ alſo thůnd jm auch die ſchlangen.
dañ der gebogen vnnd
holtheil welcher zů nidereſt iſt/ vnd der bauch inn den vierfüſſigẽ thieren/
vnd der gebogẽ theil/ welches in den vierfüſſigen thierẽ der rucken iſt/ vnd
der obreſt theil/ ghond eins vmb dz ander/ vnd farend alſo für ſich.
Es ha-

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