Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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231 clxxv
232 clxxvi
233 clxxvij
234 clxxviij
235 clxxix
236 clxxx
237 clxxxi
238 clxxxij
239 clxxxiij
240 clxxxiiij
241 clxxxv
242 clxxxvi
243 clxxxvij
244 clxxxviij
245 clxxxix
246 xcx
247 cxci
248 cxcij
249 cxciij
250 cxciiij
251 cxcv
252 cxcvi
253 cxcvij
254 cxcviij
255 cxcix
256 cc
257 cci
258 ccij
259 cciij
260 cciiij
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238clxxxijVon mancherlei wunderbaren bewegen/ haben ſie anfang anihren theilen kein vnderſcheid/ ſonder al
lein
in denen/ ſo ſich durch jre eigen inſtrumenten bewegen.
Welliche thier
nun
ein hertz habend/ dieweil diſes ein anfang aller bewegung/ werden ſie
durch
vier zeichen getriben/ welche auch durch vier zeichen getriben wer-
den
/ die haben ein hertz/ darumb ſeind ſie auch blůtreich.
Deßhalben leben diſe nit wañ man ſie von einanderen theilet/ dann ſie
ſeind
jrer bewegung beraubt.
dann ſo der anfang zertheilt wirt/ ſo ſterben
ſie
/ wann aber etwas an dem anderẽ theil bleibt/ bewegt ſich der ander nit/
ſtirbt.
Alſo iſt der anfang vnd das end/ in wölchem die beweglichẽ theil
vnd
glider zůſammen kommen/ vnzertrennlich/ vnd allein inn denen din
gen
/ ſo ſich durch vier zeichen bewegen.
Welche thier nun jr bewegung nit dem einen anfang vrſprung zie-
11Groſs rm. bend/ die leben wañ ſie zertheilt ſeind/ als ein Iulis der 44.
füß hatt/ alſo
das
kein jrrdiſch thier oder wurm ſo vyl hatt.
Wañ man diſen zertheylt/ fa
rend
beid theil für ſich/ dañ es iſt diſes thier von vylen zůſammen geſetzet.
Es mag aber ein anfang ſich nit mehr dañ durch vier zeichen bewegen/ alſo
auch
kein blůtreich thier anderer geſtalt.
dañ wann es ſich bewegt/ müßtẽ
es
vyl vrſachen ſein/ vnd nit nur ein anfang.
Es bewegen ſich aber die vor-
deren
vnd hinderen theil nit/ ſonder das gantz/ dann das gantz iſt wölches
für
ſich fahret/ aber die recht vnnd linck ſeiten/ der ober vnnd nider theil.

doch
dieweil ein bewegung ſein ſoll/ kommen ſie alle in einem anfang vnd
vnbeweglichen
end zůſammen/ welches diſe bewegt/ dieweil ſich ſelbs nicht
bewegẽ
mag.
es bewegt auch nicht/ dañ ſo ferr etwas für ſich ſelbs vnbeweg
lichen
/ wie in phiſicis vnd nateürlichen künſten angezeigt iſt.
Es iſt offenrbar das diſe thier/ welche ein ſolchen anfang haben/ eigent-
lichen
durch vier zeichen bewegen.
dañ ein anfang bewegt allein ein leib/ al
ſo
das ander auch nur einen.
deßhalben bewegt nur ein anfang die recht ſei
ten
/ vnd das ander zeichen die linck ſeiten/ vnd eins die oberen glider/ vnd
eins
die nideren/ welche an ſtatt der zweien bewegungen vnnd der zweyen
bewegerẽ
ſeind.
Dañ die recht vnd linck ſeitẽ/ ſeind an ſtatt einer bewegũg/
vnd
eines bewegers/ alſo das ober vnd nider theil/ iſt ein bewegung ſo für
ſich
fahret.
Ob wol aber die zweyfüſſigen thier mit vier zeichen bewegt wer-
den
/ als wañ die vögel ghond/ dañ ſie mögen nit mit vollem leib ghan/ wañ
ſie
die flügel auff heben/ die ſchulteren bedeckt haben/ wie auch die men-
ſchen
nit auff den armen/ noch die vögel wañ die füß hingenom̃en werden/
bewegen
ſie ſich doch nit mit vier zeichen/ als die vierfüßigen thier.
ſon{der} ſie
brauchen
vollkom̃elich zwey zeichen/ als wañ die vögel mit den flüglen flie-
gen
/ oder mit den füſſen ghond.
aber vnuollkom̃enlich vnd allein einer
fürderũg
mit den füſſen/ wañ ſie fliegẽ/ mit den flüglen wañ ſie ghond.
Die ſchlangen aber vnd die vierfüſſigen thier/ volkom̃elich mit vier zei-
chen
/ doch die vierfüſſige thier offenlich/ vnd die ſchlangen heimlich.
dañ
die
ſchlangen bewegen ſich wie die menſchen ſo ein geſtarreten halß haben/
der
ſich dem rucken neigt/ welche den rechten theil vnd den oberẽ voran-
hin
ſetzen/ vnd den lincken ſchenckel dohindẽ laßen/ darzů das mittel theyl
gebogen
haben/ alſo thůnd jm auch die ſchlangen.
dañ der gebogen vnnd
holtheil
welcher nidereſt iſt/ vnd der bauch inn den vierfüſſigẽ thieren/
vnd
der gebogẽ theil/ welches in den vierfüſſigen thierẽ der rucken iſt/ vnd
der
obreſt theil/ ghond eins vmb dz ander/ vnd farend alſo für ſich.
Es ha-

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