Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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291 ccxxxv
292 ccxxxvi
293 ccxxxvij
294 ccxxxviij
295 ccxxxix
296 ccxl
297 ccxli
298 ccxlij
299 ccxliij
300 ccxliiij
301 ccxlv
302 ccxlvi
303 ccxlvij
304 ccxlviij
305 ccxlix
306 ccl
307 ccli
308 cclij
309 ccliij
310 ccliiij
311 cclv
312 cclvi
313 cclvij
314 cclviij
315 cclix
316 cclx
317 cclxi
318 cclxij
319 cclxiij
320 cclxiiij
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            ergründen/ dieweil Ariſtoteles/ welcher eigentlich von der ſach gehandlet/
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            darwider iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s8448" xml:space="preserve">dañ er hatt kein krefftig argumẽt/ mit dem er ſich beſchirmet/
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            weder eben diſes/ welches doch nit waar iſt/ namlich dz die fiſch/ wañ man
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            ſie in einẽ geſchirr/ dz voll waſſer vnd bedeckt iſt/ haltet/ von ſtund an ſter-
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            ben. </s>
            <s xml:id="echoid-s8449" xml:space="preserve">dañ ſie ſterben nit vyl belder wañ man dz waſſer enderet/ vnd der teckel
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            nit warm iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s8450" xml:space="preserve">Wañ diß argument ein waren grund hette/ möcht er wol alſo
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            beſchlieſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s8451" xml:space="preserve">dañ wann ſie gleich ſturben/ were es ein anzeigung dz ſie müſtẽ
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            den lufft in jrẽ athmen haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s8452" xml:space="preserve">Weil er aber ein falſch en grund legt/ mit wel
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            chem er Ariſtotelem anfichtet/ iſt offenbar/ daß er ein vnbilliche ſach vn-
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            derſtath zůbeſchirmen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s8454" xml:space="preserve">Ich lob jn wol daß er von der warheit wegen von Ariſtotele vnd Galeno
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            abtrittet/ daß er aber von der warheit fallet/ damitt er mit Ariſtotele oder
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            einẽ anderen nit überein kom̃e/ lob ich nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s8455" xml:space="preserve">dañ es vnderſthan mir vyl nach
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            zůuolgen/ weilich an einem oder mehr orthen/ nit mit Ariſtotele ſtim̃e. </s>
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            ſeind aber alſo wider diſen/ daß wir die erfarung vnd ſteiffe vrſach dem ent
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            gegen ſtellẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s8457" xml:space="preserve">Ich thůn auch diſes nit daß ich jn widerfechte/ ſonder weil die
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            kunſt weitläuffig iſt/ vnnd ſonſt nit mocht zů einem rechten end gebracht
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            werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s8458" xml:space="preserve">alſo/ wann Ariſtoteles ſelbs lebt/ wurde er mein meinung annem
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            men/ oder auff das wenigeſt nit für übel haben/ das ich auß ſo vyl ſteyffen
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            argumenten/ vnd trefflichen nutzbarkeit von jm abgewichen. </s>
            <s xml:id="echoid-s8459" xml:space="preserve">ich hab auch
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            diſes mit ſollicher vernunfft vnd beſcheidenheit gethan/ das ich wol geach
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            tet von ihm abgetretten zů ſein/ vnd aber nit mit geneigtem willen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s8461" xml:space="preserve">Es iſt aber offenbar/ daß diſer ſollichen zanck auß ehergeittigkeit willen
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            angefangen/ weil er ein falſche erfarung zůhanden genommen/ damitt er
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            den anfechte. </s>
            <s xml:id="echoid-s8462" xml:space="preserve">Doch ſagt ich zůuyl von diſem handel/ wann ich ſolliches
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            von deſſen wegen anzeigte. </s>
            <s xml:id="echoid-s8463" xml:space="preserve">Ich thůn aber diſes nit vmb deſſen willen/ wel
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            cher ſonſt vyl herrliches dings geſchriben/ vnd an anderen orthen vyl billi-
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            cher von dem vnd auch Galeno abtrittet/ ſonder vyl mehr daß ich diſe ab-
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            ſchrecke/ welche gantz vnuerſchampt weidlich menner werwerffen/ vñ rich-
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            ten neüwe ſecten an/ ſo ſie doch die alten noch nie verſtanden hand. </s>
            <s xml:id="echoid-s8464" xml:space="preserve">welches
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            dann menſchlichem geſchlecht vnnd gůten künſten treffenlich ſchedlich iſt.
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            <s xml:id="echoid-s8465" xml:space="preserve">Dann weil diſer nit entſchuldiget/ welcher mit ſo vyl argumenten allein in
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            diſem puncten von den alten vnbillich abgetretten/ was ſtraaff ſeind dañ
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            die wirdig/ welche boßhafftig vnnd vnkennet Sophiſten vnnd ſchwetzer/
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            damit ſie geſehen werden/ das menſchlich geſchlecht mit großem ſchaden be
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            triegen? </s>
            <s xml:id="echoid-s8466" xml:space="preserve">vnd alſo bößlich der alten arbeit leſteren.</s>
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            <s xml:id="echoid-s8468" xml:space="preserve">Damit ich aber wider zů dem handel kom̃e/ diſe ſo ein breite fiſchſchoren
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            habẽ/ ſterben belder/ dz ſie nit gewhonet den lufft an ſich zůziehen/ wañ ſie
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            im waſſer ſeind/ weil ſie nũ diſen mit hauffen faſſen/ erſtickẽ ſie gleich. </s>
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            ſie in dem waſſer den lufft an ſich zugen/ wurde kein fiſch außerthalben dem
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            waſſer alſo bald ſterben. </s>
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            bald/ weil ſie nitt athmen mögen. </s>
            <s xml:id="echoid-s8471" xml:space="preserve">es iſt nit waar. </s>
            <s xml:id="echoid-s8472" xml:space="preserve">dann man fahet ſie bald
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            weil ſie blind werden/ ſterben aber doch nit ob ſie wol vnder der erden (wie
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            er ſelbs bezeügt) leben. </s>
            <s xml:id="echoid-s8473" xml:space="preserve">Di Tincen oder ſchley en leben auch inn dem trüben
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            waſſer/ vnnd lang auſſerthalben dem waſſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s8474" xml:space="preserve">dann diſe thier leben darumb
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            lang/ weil ſie ein kalt bertz hand/ vnd deßhalben auch enge fiſch ſchorẽ/ mö-
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            gen auch nit erſticken/ darumb athmen ſie auch nit. </s>
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            ſonſt ehe dann andere/ in dem trüben waſſer erſticken.</s>
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