Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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331 cclxxv
332 cclxxvi
333 cclxxvij
334 cclxxviij
335 cclxxix
336 cclxxx
337 cclxxxi
338 cclxxxij
339 cclxxxiij
340 cclxxxiiij
341 cclxxxv
342 cclxxxvi
343 cclxxxvij
344 cclxxxviij
345 cclxxxix
346 ccxc
347 ccxci
348 ccxcij
349 ccxciij
350 ccxciiij
351 ccxcv
352 ccxcvi
353 ccxcvij
354 ccxcviij
355 ccxcix
356 ccc
357 ccci
358 cccij
359 ccciij
360 ccciiij
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332cclxxviVon mancherley wunderbaren vnd krefftig gnůg ſeind. Daß ſie auch jhrẽ beyſchlaff noch menſchlicher weiß
vollbringen
/ vnd jhre iunge ſeügen/ zeiget diſes thier glider vnd das menn
lich
vnd weiblich zeichen an.
Man glaubet auch dz ſie ein che vnder einande
ren
anrichten/ vnd das eines an dem andern hange.
Man ſagt auch diſe ha
ben
anzeigung der geſelſchafft vnd der erbermbd gnůgſam geben.
Sy leben
faſt
bey xxx.
iaren. dann etlichen ſeind die ſchwentz abgehauwen/ vnd nach
xx
.
iaren wi{der} gefangen/ vnd erkennet worden. Ob wol diſe kein naßlöcher/
vermeinet
man doch ſie ſchmeckend die ſalben vnd gůtte geruch.
Als Pli-
zeytten einer zam gemachet/ vnd von Flauiano/ ſo an ſtatt eines Bur-
germeiſters
in Africa geweſen/ auß gnaden vnd gunſt mitt wolriechenden
dingen
geſalbet/ hatt er ſich in dem meer lang hin vnd har geweltzet/ als ob
er
todt were/ nach dem er aber wider ſein krafft bekommen/ hatt er vermei
net
er habe kein gůtthat/ ſonder ein ſchmach entpfangen/ vnnd ſich vyl mo
nat
verborgen/ letſt iſt er wider nach gewonheit kommen/ vnnd zam ge-
weſen
.
Solliches zeiget Plinius an. Auß wöllichem man vermeinet er ent-
pfinde
deß geruchs oder vermercke gentzlich der ſalben krafft.
dann wir ver
enderen
vnns auch ab den ſalben/ ob ſie wol nitt ſtarckes geſchmacks ſeind.
wann man jhnen den athem verhebt/ ſterbend ſie bald/ deßhalben ſterben
ſie
ehe in dem garn vnder dem waſſer/ dann im lufft/ dann man bringt ſie
etwan
lebendig von dem meer ghen Leon.
Deßhalben verwundern/ wie
ſie
ſich in den hundßragen bey xxx.
tagen verbergen mögend/ ſolliches be-
ſchehe
dann vnder den felſen.
dann doſelbſten möchten ſie den athen holen.
Wann
ſie erzürnet/ oder dem raub vyl begirig nachſtellend/ ſtürtzend
ſie
ſich ſelbs auff das land.
an wöllichẽ orth ſie/ weil ſie kein waſſer/ o{der} ſpeyß
habend
/ darzů von wegen deß faals/ bald ſterbend.
In geleicher eyl vnnd
ernſt
/ ſpringend ſie auch etwan in dem meer über die ſegelbeüm der ſchiffen.

Weil
er auch eines gůtten verſtands/ vnnd ein liſtig thier/ wann ein wät-
ter
an ghen will/ ſpringet er ſpilende zům offteren malen auß der tieffe deß
meers
harfür/ vnd ſchlecht das waſſer mitt dem ſchwantz.
dann er vermer-
cket
den warmen dampff/ vnnd mag ſich nitt wol erkülen/ wañ er den lufft
an
ſich zeücht/ darumb ſteigt er gar gegen dem wind.
Es hatt ein auffgelöſe
te
vnnd fleiſchige zungen/ ſo beweglich/ vnnd ring vmb etwas ſegechtig
vnnd
geſpaltten iſt.
auß wölchẽ beſchicht daß ſein ſtim̃ nitt iſt wie deß Meer
brachßmen
/ rodtbarten/ fliegenden rotfiſch/ ſchollen/ oder ſchnecken/ die
allein
ein pfeyſen von jhnen laſſend.
Er hatt große augen/ aber alſo mit der
haut
überzogen/ daß man jhm allein den augöpffel ſicht.
hinder den augen
hat
er auch grůben die man kümerlich ſehẽmag/ durch diſes hört er.
Er hat
ein
hogerechtigen rucken/ doch nitt ſo gar wüſt vnd krum̃/ wie man jhn ma
let
.
obereſt auffdem haupt hat er ein rören/ die ein geſtalt wie der bůch-
ſtab
C hatt/ doch iſt ſie iñwendig zwifach.
Auff dem rucken hatt er ein ge-
beinen
vnnd kröſpelechtigs gefider/ ſo kein ſcharpff ſpitz hatt/ weil er durch
ſein
behendigkeit vnd die zän genůgſam verwaret.
Dann er hatt einẽ lan-
gen
ſchnabel/ alſo dz er bey den viertzig zänen in den kinbackẽ auff einer ye-
den
ſeiten hatt/ die fein in einandern vnnd gegen einandern ghond.
{der} ſchna
bel
ſicht wie der genſen/ eben/ breitt/ geſtrackt/ vnd nider.
dañ er hat kein di
cken
haben mögen/ ſonſt wurde er auch eines großen haupts geweſen ſein/
vnd
träg dem ſchwimmen.
Wann er aber enge were/ müßte er ſchwach
geweſen
ſein/ vnd ſo vyl ſchwecher/ ye lenger er geweſen.
Wañ er aber kurtz

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