Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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383cccxxvijſachen/ Das ſiebend bůch. Die Balenen vnnd andere dergleichen/ ſo athmen/ lebend lenger/ dann di
ſe/ ſo nitt athmen.
Der Centrina hatt vier löcher in der naſen/ etliche nen-
nend jn einen fuchs.
deß rucken gefider ſeind mitt ſcharpffen ſtachlen verwa
ret/ darumb mag man nitt gedencken/ daß er in der forcht möge ſeine iun-
gen in dem maul erhalten.
Bellonius zeigt an er habe etwan bey dem feüwr
ſechs pfund öl auß der leberen gebracht/ darumb müß diſe faſt feißt/ vnnd
zů allem dem daß man weichen ſoll/ gar gůtt ſein.
Es weichet diſe nit allein
ſonder ſtercket auch die menſchen leber/ wann man ſie darmitt beſtreichet.
Der leib iſt einer Preſmen geleich/ hatt ein eck auff dem rucken/ vnnd zwey
auffden ſeiten/ darzů zwen ſcharpff ſpitz auff dem ruckenn/ der lenger ſicht
gegen dem kopff/ vnnd der kürtzer gegen dem ſchwantz.
An dem oberen kin
backen hatt er drey zeyleten zän ſthen/ an dem vnderen aber nur eine.
die le-
ber iſt weyß.
alſo zeiget die natur ſelten nur ein wunderwerck allein/ ſonder
zů mal vyl/ oder gar keins an.
Diſes ſicht mã auch am Phyſalo. dañ diſer hatt weder maul nach augen/
ſonder iſt inn der mitte breitt/ vnnd zů obereſt vnnd nidereſt dünn vnnd
krum̃.
auff dem rucken hatr er kleine blateren mit grünem haar. an dem hin
deren theil aber iſt er geruntzlecht/ faſt wie der frauwen ſcham/ wann man
diſes berürt/ ſo bläyet es ſich auff.
er ſchwimmet in dem meer entpor vnd iſt
vergifftet/ wölliches dann kein wunder iſt.
Petrus Bellonius zeiget auch an/ daß er ein thier zů Conſtantinopel ge
11wunderbar
thier.
ſehen/ wölliches ein ſolliche geſtalt gehabt.
Es hatt ein groß haupt/ kleine
vnd ronde oren/ ein treffenlichen ſchlund deß mauls/ alſo daß es eines men
ſchen haupt faſſen möcht/ weyte naßlöcher/ ein krum̃es vnd ſchlims maul/
ſtumpffe roßzän/ ein große zungen vnnd groß augen/ faſt kein hals/ wie al
le fiſch/ ein ſchwantz wie die ſchwein oder ſchnecken.
die füß ſeind gar kurtz/
daß es kaum vier finger von der erdẽ dahar ghet.
der gantz leib iſt feißt wie
ein ſchwein/ demnach auch die füß dermaſſen zertheilt/ daß man mehr ſolte
glauben es luffe im boden deß waſſers hin vnnd har/ dann es ſolte ſchwim-
men.
Er zeigt auch an daß in dem Magallianiſchen ein meer fiſch ſeye gröſ-
ſer dann ein klein ſchifflin/ auch zweymal als lang.
an haut/ haupt/ vnnd
augen einem ſchwein geleich/ an ohren einem helffand/ on zän/ mitt einem
breitten ſchwantz/ lenger dann ein ellenbogen.
Es ſeind auch etliche ſchäd-
lich wann man ſie iſſet/ vnd bringen gifftige kranckheit nach jnen.
Man nim̃et auch etliche vnderſcheid von der miltigkeit vnd verſtandt/
als Rondelletius von der Trutta oder Meerforenen anzeiget/ ſo in dem fle
cken S.
Antonij bey Ambian zů dem tiſch kam. alſo thaten im auch die Gla-
nen vnd Cyprinen in eines edelmans von Sarnacen weyer/ wölliche zů der
ſpeyß eiletẽ als bald man jnẽ an der wand klopffet.
Diſes beſchicht on zweyf
fel in denen/ ſo allein mitt entpfindtlich keit begabet/ als wann wir die gli-
der in gedechtnuß behalten/ mitt wölchen man die lauten ſchlecht.
ein ſolli-
che krafft iſt in den vollkommenen thieren.
die andere mögen forcht halben
ſolches nit verſthen/ die andere vmb vnuerſtand willen/ wiewol man auch
in den gewechſen etwas überig vnd nach vorhanden zů ſein vernim̃et.
etlich
kom̃en nach weiter/ als die hünd/ helffand vnd affen.
etliche halten für ſich
ſelbs hauß/ als die binlin vnd im̃en/ ſo faſt ein policey anrichten.
Dan die
Delphinen vnd Cantharen richten vnder den fiſchen ein ehe an/ als vnder
den vöglen die turteltauben vnd zamen tauben/ vnder den vierfüſſigẽ thie

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