Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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395cccxxxixſachen/ Das acht bůch.
Darumb ſthond wir noch im zweyffel/ die weil eine oder die an{der} zeügnuß
diſen handel nit außmachet/ oder die frag zů recht bringt.
Darũb wellẽ wir
diſe frag widerumb äfferen/ ſo nit allein zů der glück ſeligkeit/ ſonder auch
zů tuget vñ ehr dienſtlich/ damit auch in diſen die kinder vnd das geſchlecht
in geſchrifft verfaßet/ vnnd auffgezeichtnet werde.
wiewol aber ein treffen
licher zweyffel/ vnnd meinen verſtand vyl zů ſchwer/ will ich ſie doch an-
gryffen.
Wann nun yemand nit glückſeliger dann der ander noch dem tod
iſt/ auch nit nutz iſt/ geweſen ſein/ was ſolte nutzen/ wann man es nun iſt?
Weil auch die ſehl gentzlich vorhanden/ iſt ein groſſer theil der arbeitſelig-
keit/ wann man an vergangene glückſeligkeit/ ſo verloren iſt/ gedencket.

Wañ aber nicht doran gelegen/ glückſelig geweſen ſein/ warumb ſtellet mã
dann der glückſeligkeit alſo ernſtlich nach?
Es iſt auch nach dem tod die ge-
dechtnuß bey den menſchen ſo vyl gröſſer/ als wann die auch ein theil deß
lebens were.
Iſt es nit vyl beſſer wañ yemand der Lelius Publicola/ Cato/
Antonius Craſſus/ Cicero/ Grachus/ Porcinna/ Galba/ Hortẽſius/ Q.

Metellus/ Pompeius/ Ceſar Varro/ vnd der geleichen glückſeliger mann
allwegen oder der mehren theil geweſen/ dann ein bettler?
Es laßet ſich anſehen/ als wañ diſem alſo ſeye/ doch iſt noch nit bekañt/
wie ſolliches zůgange/ ob es auch alle mal beſchehe?
als wañ man gleich nach
dem tod etlich für glückſelig achtet/ vnnd aber nit lang harnach.
dann auß
langwerender zeit/ wirt ſolliches durch gethan/ wie die zeichen vnd das ge-
mäld.
alſo iſt auch die gedechtnuß glückſelig. ob nitt diſes die gedechtnuß/
ſonder er ſelbs geweſen?
vnd diſes auch allwegen. dañ was etwan geweſen/
iſt allemal geweſen.
Ein ding laßt ſich anſehen/ als wann es gar gewüß/ daß zů der glückſe-
11Epicuriſch le
ben nit glück
ſelig.
ligkeit nicht mehr dienſtlich dann ein Epicuriſch leben/ ſo mitt einer ſter-
cke vnnd verachtung des todts begabet/ als nammlich eſſen/ trincken/ ſpi
len/ an den todt vnnd andere zůfäl nicht gedencken/ menſchlichẽ ſachen be
rathen ſein.
doch iſt nutzlicher nach dem todt alſo geweſen ſein/ als dem Bu
cephalo oder einem ſchlaffenden.
dann die gedechtnuß iſt etwas frölicher/
vnnd ein theil von dem gantzen übrig/ vorab inn dem menſchen.
dann der
verſtand bleibt vnnd iſt.
es ſeind auch die kinder der elteren theil/ daßhal-
ben auch die brüder/ freünd vnnd ſchwäger.
Es kommet aber auch der kin
deren zůfäl vnnd glück ſeligkeit zů den elteren/ darumb auch der anderen
freünden.
Dann es were nit ſo arbeitſelig oder troſtlich on kinder oder mit
kinderen ſterben/ wann nitt ein theil des vatters inn den kinderen were.
Alſo wann ein ſchloß abgeriſſen/ fröuwet er ſich/ vnd trauret. Weil dann
diſes allwegen bleibt/ iſt auch beſſer nach dem tod glückſelig/ vnd aller eh-
ren werdt ſein.
Solliches zeiget auch die natürlich begird in vnuernünffti
gen thieren an/ daß ſie jr leben für jre jungen ſetzen/ vñ etwan auch der eh-
ren begirig ſeind.
Dieweil dann die natürliche begird nit fälẽ mag/ můß diſes etwas ſein/
ſo du geweſen biſt.
Hie zů dienet auch/ wann man nit mehr werden/ daß
man geweſen iſt/ als wann auch das etwas ſeye/ ſo geweſen/ vnnd nit mehr
iſt.
darumb höret auch diſes auff/ weil das/ wölches nit mehr iſt/ vnd nicht
iſt/ weder gůt noch böß iſt.
dann in zůſammen gethanen iſt etwas.
Es iſt auch ſolliche gemeinſchafft inn den gewechſen/ vnd nach gültigen
thieren nit verborgen/ als wann alles eines were.
ob wol aber in den men-

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