Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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420ccclxiiijVon mancherlei wunderbaren geſündert/ iſt es nit gůt zů künſten/ noch zů der menſchen gemeinſchafft/
ſonder verſteth göttliche ding.
Welche aber an dem vnderen theil gar kreff
@ig vnd ſteiff angehenckt/ iſt geſchickt etwas außzůrichten.
Darumb iſt ge-
wiß daß niemand zů allen dingen geſchickt.
wann erſt ein brauch darzů kom
met/ ſo mit der natur ſtim̃et/ werden ſie wunderbar.
wa nit/ werden ſie mit
telmeßig.
wann der gebrauch nit darzů kom̃et/ werdẽ ſie gar vnadelich. Da-
rumb übertrifft ein jedes land in denen ſachen/ in welchẽ es vyl leüt hatt/
ſo dem ſelbigen ernſtlich obligen.
Man findet auch etliche vnder anderen/
die von wegen des aberglaubẽs o{der} des warẽ Gottes dienſt/ oder auß eigen-
ſchafft jrer natur/ o{der} auß krafft jres gemüts/ oder auß gebet des Pſalters/
ſo Dauid gemachet/ ein beſonder liecht in jren ſeelen eingoſſen haben/ oder
nit.
Es iſt gewiß daß die reinen vnd nüchteren leib/ auch ſolliche gemü-
ter/ der zůkünfftigen dingen wiſſenheit überkommen.
Doch ſeind diſe die
fürnembſten menſchen/ die an gehör/ oder geruch/ oder an einem anderen
auſſeren ſinn übertreffen.
oder auch an gedechtnuß vnd verſtand/ welches
dann mehr zůuerwunderen.
vyl minder aber diſe/ die an ſtercke oder leibs
ringfertigkeit fürnem ſeind.
diſe aber ſo wol mögen eingedenck ſein/ ſeind
denen am nechſten/ ſo ein gůten verſtand habend.
doch iſt diſes nitt nur
ein tugent.
Von des menſchen wunderwerck/
Das xliij. Capitel.
ES übertrifft der menſch die anderen thier nit minder an wun-
derwercken/ dann am leib vnd gemüt.
S. Auguſtinus zeigt von
etlichen menſchẽ an/ ſo jr haar habẽ mögẽ fürſich zů der ſtirnen
vnd wider hinderſich ziehẽ/ mit vnbeweglichem haubt/ welches
zwaar zůuerwunderen.
dann es mag kein krafft inn dem haar
ſein/ ſonder man můß alle vrſach zů der haut lidweiche vnd ſtercke richten.
Man ſagt von einem prieſter ſo Reſtitutus genennet/ welcher ſo offt jm ge-
fallen/ für tod gelegen on alles athmen.
er entpfand auch nitt allein deren
nicht/ ſo jn raufften/ ſonder auch deren nit ſo jn zupfften.
wann man ihn
auch zů dem feüwr hielt/ that ihm das brennen nit weh.
diſes möchten vyl
für ein wunder vnd vngläublich halten/ ſo nit wüſtẽ/ daß ſolliches bey den
Türcken offt beſchehe.
vnd vyl minder/ wann wir auch etwas der gleichen
von vns anzeigen.
Ich hab vier ding von natur an mir/ ſo ich biß har niemand eroffnet/
11Cardani vier
wunderbare
eigenſchafftẽ.
welche alle nach meinem verſtand wunderbar ſeind.
Das erſt iſt/ daß ich/
ſo offt ich will/ auſſerthalb den ſinnen verzuckt wird.
Ich will anzeigen/
wie ſolliches zůgang/ vnd wie ich deſſen empfinde.
dann es geth mir nit wie
dem vorgemeldten prieſter/ der ſelbig entpfand keines großen ſchmertzẽs/
vnd hatt kein athem/ wie angezeigt.
doch höret er die ſtimmen als von weit
nuß.
vmb mich ſteth es nit alſo. dann ich höre die ſtimmẽ gar wol/ verſthen
aber nit was man ſagt.
Ich weiß nit ob ich ein großen ſchmertzen entfinden
wurd/ dann ob man mich ſchon hert zupffet/ darzů den großen ſchmertzen
des Podagra/ entpfind ich gar nit.
Ich mag aber nit lang alſo bleibẽ. Wañ
es mich ankommet/ oder vyl mehr wann ich es thůn/ entpfinden ich ein ab
ſünderung bey dem hertzen/ als wann die ſeel hinweg füre/ vnnd beſchicht

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