Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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ſachen/ Das acht bůch.
ſeines haußgeſinds. In einem gůten land/ vnder einem gewaltigen künig
oder beſtendigen oberkeit mit altem haußrath vnnd gerüſteten hauß be-
gaabet ſein.
Er ſoll wenig vnd gůte freünd/ vnd gar nicht vnehrlich an jm
haben.
Er ſoll wüſſen was zů fröuden diene/ vnnd nach keinem dann ge-
genwertigem trachten/ vnnd auch inn ſollichem/ allein das wenigeſt/ deſ-
ſen man ſich täglich behelffen.
Inn diſen dingen ſteth allein ein menſchli-
che glückſeligkeit ein zeit lang/ vnnd vyl mehr dann das Epicuriſch leben.
welche auch ſo vyl lenger weret/ nach dem des menſchẽ leben baß angerich-
tet vnnd glücklich iſt.
Es iſt noch ein andere/ aber falſche glück ſeligkeit/ als ein beyſſige haut/
wann einer rach girich/ ein büler/ oder den reich thummen nach ſtelt.
dann
wann ſie etwas hertzlichen begeren/ vnnd ſolliches überkommend/ meinen
ſie ſich glückſelig/ ſo ſie gantz arbeitſelig in dem werck/ do doch kein wolluſt/
vnnd der tugent gar nit gemeß/ weil doch mencklich bekennt/ daß menſchli
glück ſeligkeit in deren yetwederem beſtande.
Es iſt ein großes laſter/ wann yemandt etwas böſes vollbringet/ auß
was ein laſter
ſeye.
hoffnung eines zůkünfftigen gůten.
wann aber kein hoffnũg vorhanden/
iſt es ein vnſinnigkeit.
Doch wer den beyde ſo etwas böſes vollbringend/
durch die Melancholey getriben/ darumb haltet man diſe für vnſinnig.
was ſie auch thůnd/ ſeind ſie bereitet zůleiden. Inn den narren vnd ketze
ren iſt ſolliches offenbar.
inn den übeltheteren aber erzeigt ſich ſolliches/
erſt neüwlich in einem neüwen vnd vngebreüchlichen exempel.
Dann als einer vnſerẽ fürſten Gonzagen verrathen wolt/ vnd den fein-
wunderbare
hiſtorien.
den in die hend geben/ auch hernach gefangen/ hatt er ſich ſelbs treffenlich
ſeer verwundet.
doch haben die knecht fleiſſig acht gehabt/ daß er ſich nitt
ertödte/ ſonder bey leben belibe.
wie man ihn nun vff ein roß geſetzet/ vnd
zů dem fürſten gefüret/ hatt er von ihnen erlanget/ daß ſie ihm ein mantel
für das angeſicht hiengen/ von wegen der kelte.
wie ſolliches beſchehẽ/ hatt
erihm ſelbs mit den zänen die zungen ab gebiſſen/ vnnd durch ſeer vyl blů
ten vmb das leben gebracht.
hatt alſo nit allein durch ſein ſterbẽ verhütet/
daß er ſeine mittgeſellen nit verriethe/ ſonder nit mehr begert zůleben.
Darumb dörffend ſich die alten nit ſo ſeer rümen/ wie ihnen etliche ſelbs
den tod angethan/ weil ſich auch zů vnſeren zeitẽ grauſame wunderthaten/
vnnd noch größere verloffen.
daß halben iſt diſes ein ſchandtlicher menſch
geweſen/ der ein ſolche ehrloſe that auß hoffnung des gewins vnderſtan-
den.
er iſt auch grauſam vnd vnmenſchlich geweſen/ weil er ein ſolliche boß
heit inn ſinn genommen/ demnach auch ein todtſchleger an ihm ſelbs/ weil
er ſeine gedanckẽ in das werck bracht/ alſo daß kein grauſamer wildes thier
gefunden wirt.
wölche aber on hoffnũg etwz gůtes/ ſolliches vnderſthand/
ſeind nit ſchandtlich/ ſonder allein vnſinnig vnnd narren/ ſo doch die ande
ren vnſinnig vnd boßhafftig ſeind.
darumb ſeind diſe einer großen ſtraaff
wirdig/ die anderen aber auff das höchſt eines ſchlechten todts allein.
auch
nit deſſen von wegen ihrer that/ ſonder daß ſie niemand beſchedigen/ oder
mit ihrer angenommen thorheit vrſach geben/ etwas ſchandtliches zůuoll-
bringen.
Alſo vyl ſey geſagt von des menſchen anfechtungen/ die im gemüt
jren vrſprung habend.
Sie haben aber jren anfang auß dem leib/ von ei
Melancholey
würckung.
ner feüchte/ ſo des blůts trůſen iſt.
diſe ſtercket auch die ding/ võ wölchẽ ſie
entſtanden/ als die forcht/ gedanckẽ/ aberglaubẽ/ faſten/ vnd arbeit/ dann

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