Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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Von mancherlei wunderbaren
durch den Cicuten vnd wünſcherling tranck/ wie Theophraſtus bezeüget/
von wölchem zů anderen zeytten geſagt.
doch krüm̃et etwan diſer/ wie auch
der ſo von Meconien begegnet.
darzů mag nit ein yeder zů der nateren biß
kommen.
Der fünfft milt todt beſchicht/ wañ in einem gemach ſo erſt neüw
lich an wenden geweyßget/ koolen angezündet werden/ weyl einer ſchlaffet.
dannich hab etliche gefragt/ die man eylend erwütſchet vnd faſt todt gewe-
ſen/ wölliche mir angezeigt ſie haben nicht böſes entpfunden.
Zů letſt begeg
net diſes auch denen/ ſo in dem waſſer ertrinckend.
dann dertodt/ ſo auß deß
blůts außlauffen kommet/ iſt bey dem end gar ſchwer/ wie Tacitus dar-
non redet.
Man hatt offt vnd dick gefraget/ wie vyl kinder ein frauw zůmal gebetẽ
w[...] vyl ein
frauw zůmal
kinder g[...]
mög/ die lebendig beleiben?
Ariſtoteles zeigt an/ es habe ein frauw zů vier
geburtẽ zwentzig gebracht/ ſo der mertheil alle gelebet.
diſes beſtetiget auch
Paulus in dem xlvj.
bůch Digeſtorum/ als er von bezalung handlet/ vnnd
zů Vrſeien Ferocẽ ſchreibt.
Er zeigt aber nit genůgſam Ariſtotelis meinũg
an/ oder vyllicht redet er mehr/ dann ſich gebüret.
Es iſt nach mehr/ daß er
darzů thůt/ es ſeye zů ſeinen zeyten ein Egyptiſche frauw auß der ſtatt Ale
xandrien zů Rom geweſen/ wölliche zůmal fünff geborẽ/ die auch alle friſch
vnnd geſund beliben.
Doch haltet eben der ſelbig Paulus in dem fünfften
bůch/ als er von den gerichten handlet/ es mögend allein drey geboren wer
den/ ſo friſch beleibend/ wölliches ich etwan ſelbs geſehen.
Widerũb ſpricht
er in dem Tittel/ Wañ man ein theil deß erbs forderet auß dem Theophra-
ſten/ man ſoll kein geſatz ſtellen von dem/ daß ſich allein ein mal o{der} zwey be
gibt/ ſonder das offt beſchicht/ vnnd ordnet ein gſatz/ als wann man allein
möchte drey aufferziehen.
deßhalben mag wol ſein/ daß mehr dann drey zů-
malen geborenn/ mögend lebendig beleibenn/ aber man halt diſes für ein
wunderzeichen.
Der menſch wirt am vorderen theil deß haupts kaal vnnd in der mitte/
Menſchẽ haaraber nit am nacken/ auch die kinder/ weiber/ verſchnittenen/ vnd blinden
nitt.
den verſchnittenen fallend die haar allgemach auß/ außgenommẽ bey
der ſcham vnd augbrawen/ dann ſie habend die mit jnen an die welt bracht.
wölliche auch ein zweyſpitzigen bart habend/ werdend nitt bald kaal. es fal-
len auch etlichen die augbrawen auß.
den weiberrn wachſet etwan der bart/
als vor zeyten in Caria/ wölliches ein zeichen der weiſſagung geweſen.
Man
wirt zů erſten an dẽ ſeiten grauw/ dẽnach dauornen/ vnd zů letſt am hinde-
ren theil.
die bey einanderen ſchlaffen/ werdend ehe grauw/ von wegen ſei-
nes beyſchläffers athem.
wann man die haar zů nidereſt abhauwet/ wach-
ſend ſie wider/ wölliches mit den federen/ oder blůtloſen thieren flüglen nit
beſchicht.
wann etliche erkalten/ es geſchehe wölcherley geſtalt es wölle/ als
von alter/ ſchweinſucht/ kranckheit/ oder todt/ wachſend doch haar vnd ne
gel/ vnnd werdend herter.
Der menſch hatt vnder den augen/ vnnd ob den
augen haar/ auch an dem vorderen theil ſeines leibs/ ſo doch andere thier al
lein ob den augen haar haben/ vnd auff dem rucken mehr haar.
dañ in vier
füſſigen thieren iſt der rucken baß zů beſchedigen/ vnd müſſend ſich vyl da-
ſelbſten beſorgen.
alſo gebürt ſich baß/ daß jnẽ allein augbrawen ob den au-
gen ſtandend/ dann ſie reichend mehr fürſich.
Wann ein kneblin vnnd meitlin mit einanderen geboren werden/ leben
ſie ſelten beide/ dann die natur mag nit beiden genůg thůn.
Wann ſie aber

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