Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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ſachen/ Das acht bůch.
ſer natur ſich ſelbs/ vnd beſchehẽ wunderzeichen. Man ſicht dz auß forcht-
ſamen mannlich/ auß arbeitſeligen glückſelige/ auß vnwüſſendẽ weiſe/ auß
ſchwachen ſtarck werden.
dann das menſchlich gemüt faret hinauß/ vñ ver
pflichtet ſich mit einem höherẽ/ erhebt auch den leib darmit.
diſer cinbrũſt
machet/ daß man vergiſſet aller armůt/ arbeit/ vnnd des todts.
darumb
ſtreittend ſie allwegen frölich in Gott.
Doch mag man nit bald durch diſes
liecht angezündet werden/ ſonder es wirt von Gott geben.
Man můß aber
zů erſten der reichthummen vnd aller wollüſten vergeſſen/ demnach auch
ſeiner verwãdten vnd freünden/ die zeitlich ehr haſſen/ vnd alle auſſerliche
güter.
Demnach auch ſeiner geſundtheit vnd des lebẽs/ darnach ſein eigen
vnwüſſenheit vnd boßheit erkennẽ/ vnd ſeine werck haſſen.
die andere men
ſchen aber alleſammen inn Gott/ als ſich ſelbs lieben/ außgenom̃en diſe/ ſo
in dem böſen halßſtarrig ſeind.
Der from̃en werck ſolle er mehr dann ſeine
halten/ nicht zůuil witzig ſein/ nicht gedencken noch lieben dañ Gott/ vnd
in ſelbigen allein hoffen.
Durch diſe neün ſtafflen wirt dem gemüt der weg
bereitet/ daß es ein liecht Gottes werde/ mag auch dann durch keinen zů-
faal oder hindernuß von jm abgeſündert werden.
Solliches hatt Chriſtus
die eylff Apoſtel vnd wenig andere gelernet.
Wann es aber inn Gott ein-
brünſtig/ erkennet es alles was es thůn mag/ vñ zů wölcher zeit.
es iſt auch
nimmer traurig/ iſt nimmer kranck/ thůt wunderzeichẽ/ weißt von keiner
ſund noch hoffart.
Wann ſie aber alſo geſinnet/ darzů vorhin/ (dann diſes
gehört zů beyden zeitten) faſten vnd betten ſie on vnderlaß.
nach der arbeit
verhindert es auch die ſpeiß nit/ wann es angefangen einbrünſtig zůſein/
wie auch das waſſer kein großen brunſt.
Wann aber das gemüt dem teüffel ergeben/ beſchicht in allen dingẽ das
widerſpil.
ſie ſeind vnrüwig/ traurig/ begirig/ krãck/ neydig/ zwitzeren mit
den augen/ daß man ſie allein am geſicht erkennet.
Der Göttlich einbrunſt
bringet allwegen etwas herrliches zůwegen.
Diſe beyd kom̃en in dem über-
ein/ daß der menſch nit mehr wol bey ihm ſelbs iſt.
es kommen auch die bö-
ſen geyſter etwan darzů/ vnd meinet man doch ſelten das die ongefar hin-
ein geſchlichen.
Wann deren eine nit von ſtatt gangen/ endet ſie ſich inn ein
vnſinnigkeit.
dañ ſo das gemüt auß ſeiner rechten ſtatt kom̃en/ ſchwancket
es/ vnd hat ſonſt nicht ſteiffes bey jm.
Es iſt auch noch ein anders hie zůbedencken/ daß mancherley leüt inn
warumb ein
menſch den
anderen über
treffe.
mancherley dingen andere übertreffen.
Die Occidentaliſchen Indier ſo
in Peru wonen/ in den wercken jrer handẽ.
die im neüwen Hiſpaniẽ ſeind/
an ringferigkeit des leibs/ die gegen vffgang an verſtand/ die Türcken an
ſtercke/ die Europeer an behendigkeit/ die Aegyptier vor zeiten in der Ma
thematica/ vnnd die Griechen in Philoſophia.
Solliches beſchicht auß des
gemüts natur/ theil/ vnd gewonheit.
Welchen nun ihr gemüt inn dem leib
gantz verborgen/ daß deſſen kein anzeigung vorhanden/ legend ſich allein
vff die ſtercke/ als die Tartaren vnnd Türcken.
Wölchen aber das gemüt
vergraben/ vnd doch ſtarck bey dem leib iſt/ wañ der leib krefftig/ ſeind ſie
rinferig.
wañ der leib ſchwach/ übertreffen ſie in künſten. als die Indier in
Peru/ welche mit kleinẽ in ſtrumentẽ gar ſubtyl webẽ/ bauwen/ vñ geſchirr
machend.
Wañ dz gemüt nit ſtarck zů dem leib gefaßet/ ſeind ſie zů hãdwer-
cken vngeſchickt/ aber zů ſtudieren gar gůt.
dañ wañ diſes ſchwach/ gibt es
Mathematicos.
wañ es ſtarck/ gibt es Phyſicos. Wañ es aber gar faſt ab-

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