Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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381 cccxxv
382 cccxxvi
383 cccxxvij
384 cccxxxviij
385 cccxxix
386 cccxxx
387 cccxxxi
388 cccxxxij
389 cccxxxiij
390 cccxxxiiij
391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
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            aber ein große werme/ ſo tringt ſie bald hindurch/ wölches dañ ein vrſach {der}
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            verderbnuß. </s>
            <s xml:id="echoid-s10767" xml:space="preserve">Der ein tag auß diſen iſt/ nach dem der tag am kürtzeſten/ der
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            ander/ wañ er am lengſten geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10768" xml:space="preserve">Es iſt aber ein gůtte anzeigung daß ſol
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            liches kein wunderwerck/ weil es nit allemal beſchicht/ vnd nit überal/ ſon-
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            der ſie fallen ab vnd verderbẽ/ wañ ſie zů lär ſeind. </s>
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            ſo leichtlich geenderet werden/ hat man acht/ ob etwas ongefahr lang belei-
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            be/ vnd verwundert man ſich dann darab/ vnd vermeinet es ſeye ein heilig
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            keit darhinder. </s>
            <s xml:id="echoid-s10770" xml:space="preserve">dann die heiligkeit hat vyl gůtter günner.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10772" xml:space="preserve">Es beſchicht vyl wunderbares bey den eyerẽ/ weil ſie nit faſt vollkom̃en/
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            als wann etlich zwey dotter/ die andere zwey weyſſes habend/ vnd wañ das
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            innerlich heütlin von dem auſſern vnderſcheidẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s10773" xml:space="preserve">alſo verlauffet ſich vyl bey
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            jnen/ wann ſie zů groß/ zů klein/ zů dunn/ zů weich ſchalen/ zů blauw ſcha-
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            len/ vnd anders dergleichen/ ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s10774" xml:space="preserve">wölliches dann von der vnuollkom̃en-
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            heit beſchicht/ wiewol ſie zů zeytten auch etwas anders bedeüten. </s>
            <s xml:id="echoid-s10775" xml:space="preserve">Wie ghet
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            es aber zů/ wann man ſie nach der lenge zůſamẽ trucket/ daß ſie nit brechen/
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            vnd wann ſolliches beſeytz beſchicht/ daß ſie bald brechen? </s>
            <s xml:id="echoid-s10776" xml:space="preserve">es hatt kein ande
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            te vrſach dann wie auch das holtz/ wölches man überzwerch bricht vnd nitt
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            nach der lenge. </s>
            <s xml:id="echoid-s10777" xml:space="preserve">dann es beduncket mich es habe ein andere vrſach weder Ari-
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            ſtoteles angezeigt/ ſo von dẽ Poris vnd lufft o{der} dãpff lö chlinẽ hargenom̃en.
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            <s xml:id="echoid-s10778" xml:space="preserve">dann was grad vnnd geſtrackt/ bricht nit/ ſo veerr vnd es geſtracktiſt/ ſon-
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            der es můß gebogen ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10780" xml:space="preserve">Darumb wann man die eyer bey beiden ecken zů ſamen trucket/ vnnd ye
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            minder ſie rond ſeind/ brechen ſie nitt/ dann man trucket ſie nach der gerede
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              eyer nitt zer
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            zů ſamen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10781" xml:space="preserve">Was aber geſtrackt/ bricht nit/ dann es zeücht ſich zůſamen/ vnd
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            beſchirmend ſich die zůſamen ſtoſſende theil vnder einanderen. </s>
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            gibt es ſich auch daß die gerade eben als dick/ wie lang ſie ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s10783" xml:space="preserve">doch brechen
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            die lengere belder/ dann ſie laſſend ſich ehe biegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10784" xml:space="preserve">dann die biegung iſt ein
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            anfang deß bruchs. </s>
            <s xml:id="echoid-s10785" xml:space="preserve">Darumb werdenn zwo vrſach/ daß diſe der geſtalt bre-
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            chend/ vnnd der anderen nitt. </s>
            <s xml:id="echoid-s10786" xml:space="preserve">namlich der dampff löcheren gelegenheit/ ſo
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            nach der breitte ſthand/ vnd diſe nennen wir ſpannaderen/ als auch an dem
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            holtz vnnd ſteinen/ vorab am Onyx vnder den edlen geſteinen/ dẽnach wie
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            man ſie geſtrackt zůſamen trucke oder nitt. </s>
            <s xml:id="echoid-s10787" xml:space="preserve">alſo bricht etwas/ wann man es
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            lär zůſamen trucket. </s>
            <s xml:id="echoid-s10788" xml:space="preserve">dann diſe můß den gantzen laſt ertragẽ. </s>
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            Ariſtotelem verſthen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10791" xml:space="preserve">Damit du nun diſe brecheſt/ ſo truck die beſeytz nach den dampff löchern.
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            Solliches zeiget diſe figur bald an. </s>
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            löcher beſeytz ſthand von dem A in das C/ von dem B in das D/ von
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            dem E in das F. </s>
            <s xml:id="echoid-s10794" xml:space="preserve">doch ſeind die dampff löcher an dem holtz von dem A
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            gegen dem B/ vnnd von dem C gegen dem D etwas offenbarlicher.
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            <s xml:id="echoid-s10795" xml:space="preserve">Dann die ſpannaderen deß holtzes ſeind überzwerch nitt gar gantz. </s>
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            doch ſeind die dampff löchlin nach der lenge etwas größer. </s>
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            chend aber nitt wann man ſie geſtrackt zůſamen trucket/ dann die lä
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            re ſünderet ſich nitt von einanderen/ ſonder wirt von den ſteyfferen
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            orthen zůſamen getrucket.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10799" xml:space="preserve">Darumb wann man den Eſchbaum vnd faſt alles an{der} holtz anſchlecht/
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            vorab wann es grün iſt/ ſpaltet es vyl ehe nach der lenge/ dañ es überzwerch
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            zerſpalte/ ob wol die vereinbarnng in der lenge vyl größer. </s>
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            darumb/ weil die dampff löchlin überzwerch alſo klein/ daß man vermeint
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            die ſpannaderen ſeyend gantz. </s>
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