Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
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            daß ein yetlicher dreyangel drey eck hatt/ ſo den zwey enn geſtrackten geleich
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            ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s11640" xml:space="preserve">Vnnd diſes auch/ dann das man weißt/ daß die größer ſeitenn gegen
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            dẽ größern eck ſthet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11641" xml:space="preserve">Vnd widerũb daß es ſich nit verſch leißt nach alt wirt/
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            nach verdirbt/ dañ das gemüt verſchleißt ſich nit/ ſonder bleibt allwegen.
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            <s xml:id="echoid-s11642" xml:space="preserve">Dann was verdirbt/ wirt alles alt/ als die thier/ die ſinn/ vnd dz marck in
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            gewechſen vnd ſtam̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s11643" xml:space="preserve">Es mag auch nit alt werden/ ſo ſich nit verſchleyſſe. </s>
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            dann das alter iſt für ſich ſelbs ein verſchleyſſung. </s>
            <s xml:id="echoid-s11645" xml:space="preserve">Es iſt auch bekañdt daß
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            der verſtand ſich nit verſchleyſſet/ weil er in deß leibs alter vyl beſſer wirt. </s>
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            Darumb ſeind die alten/ ſo recht vnderwiſen/ auß menckliches vrtheil die
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            fürſichtigeſten vnd weyſeſten.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11648" xml:space="preserve">Es iſt auch an jm ſelbs bekañt/ daß es nit veraltet. </s>
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            laß für ſich begeret/ vnd in dem hin deren dz vorder begriffen/ als in dẽ be-
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            ſchluß die anfeng/ vnd was vorgangen/ iſt offenbar daß es nit verſchliſſen
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            wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11650" xml:space="preserve">wann du aber ſagſt/ Die alten ſeind vergeßlich: </s>
            <s xml:id="echoid-s11651" xml:space="preserve">das gehöret nit zů der
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            ſach/ weil ſolliches nit von dem verſtand harkommet. </s>
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            mend in dem alter etwas ab/ dieweil ſie nit an vorgender ſubſtantz hangen/
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            ſon{der} allein die erſt vñ ewige. </s>
            <s xml:id="echoid-s11653" xml:space="preserve">diſe aber ſeind leiblich vnd dẽ alter vn{der}worffen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11655" xml:space="preserve">Wann man auch ein vergleichung thůt gegen dem innerlichen/ vermer
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            cket man widerumb daß das gemüt ewig/ weil wir ſehẽ/ daß es läblicher vñ
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            vollkommener/ dann die ding/ ſo für ſich ſelbs tödtlich/ aber ongefahr vnd
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            an ſeiner natur vntödtlich/ als die ſeel vnd der materlich verſtand. </s>
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            iſt hie ein reinere würckung vnd lieblicher dañ die andere alle. </s>
            <s xml:id="echoid-s11657" xml:space="preserve">Es verdirbt
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            auch nit von deß leibs wegen/ wie das leben/ dann es mag hie nit ſein/ weil
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            wir verſthond/ vnnd an der ſubſtantz ein ding iſt/ oder die ſelbigenn an ſich
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            nim̃et/ als anzeigt worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11658" xml:space="preserve">es iſt auch kein theil deß leibs/ dann ſonſt müßte
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            es leiblicher ſein dann die ſeel. </s>
            <s xml:id="echoid-s11659" xml:space="preserve">auch nit deſſen würckung/ ſonſt möchte es die
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            ewigen nit faſſen ſo ſeiner natur zů wider weren. </s>
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            dann wir wurden es ſelbs nit verſthen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11662" xml:space="preserve">Alſo auch wann man es vergleichet mit dem außwendigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11663" xml:space="preserve">dann wie das
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            auſſerlich liecht die vnuernünfftigen thier leytet zů rechten wercken/ als die
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            ſeydenwürm vnd ſchwalmen/ alſo thůt das innerlich zů ſollichen dem men
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            ſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11664" xml:space="preserve">dann er weißt allein was er thůt/ warumb/ vnd was geſtalt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11665" xml:space="preserve">Weil a-
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            ber das auſſerlich liecht die gantz arthen anrichtet/ vnnd in keiner matery
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            iſt/ ſo iſt das innerlich auch ewig. </s>
            <s xml:id="echoid-s11666" xml:space="preserve">daß auch diſe theil deß liechts einanderen
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            geleich/ zeigend die würckungen an. </s>
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            wölle dann yemand ſagen/ es thüend die thier ſolliches auß nateürlichem
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            brauch. </s>
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            dreyerley vrſach ein großen zweyffel. </s>
            <s xml:id="echoid-s11669" xml:space="preserve">Zů erſten daß man in neüwen inſeln
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            ſicht daß die vögel von den menſchen kein abſcheühen/ dann ſie kennen diſe
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            nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s11670" xml:space="preserve">wann aber diſe offt an ſolliche örther kommen/ fliechend ſie. </s>
            <s xml:id="echoid-s11671" xml:space="preserve">Demnach
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            daß wir diſen langen brauch an denen ſehen/ ſo mit den fingeren die lauten
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            ſchlagen/ da ſie im nit weyter nach gedencken/ ſonder gar ſchnell vnd orden-
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            lich gelernet die ſeytten zů drucken oder zů ſchlagen. </s>
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            anderer weg/ deß menſchlichen gemüt vntödtlichkeit ab zůwenden/ dann
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            diſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s11673" xml:space="preserve">doch haben wir von ſollichem an anderen orthen gnůg gehandlet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11675" xml:space="preserve">Nun iſt es zeyt/ daß wir auch von deß gemü@s krefften handlen/ weil ietz
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              ten.</note>
            angezeigt/ daß diſes ein ewige ſubſtantz ſeye/ ſo ſich zů allen dingẽ verwand
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            len mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s11676" xml:space="preserve">doch behaltet es die matery vnnd auſſerliche zůfäl nit.</s>
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